{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.084 visninger | Oprettet:

Hjælp til Yamaha FS 1 {{forumTopicSubject}}

Håber der er en herinde der kan hjælpe, da jeg hverken har kunne finde svaret herinde eller på andre forrums.
Jeg døjer med en Yamaha fs1 2gears, der ik kan kører når dækslet foran karburatoren er på. Uden dækslet på kan den, både står i tomgang og kører. Jeg ved ik om den hele tiden har haft det problem, da den slet ik kunne kører da den kom til mig.
Den er helt lovlig med plump og der sidder en Mukini 10mm karburator på med 110 dyse i som skulle være standard.
Karburator en renset med trykluft og har været skilt af, samt der er kommet nyt luftfilter på.
Har i nogen ide om hvad jeg kan gør, eller er den 110 for stor når der er plump i ?.
Ejeren sat som krav at den SKAL være lovlig, så jeg kan ik bare fjerne plumpen..

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Hjælp til Yamaha FS 1
  • #1   5. mar 2020 at tage pladen af er jo ligesom at køre uden luftfilter så tjek det først også der efter dysse den ind bagefter

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 183
    #2   5. mar 2020 110 dyse er alt for stor 32 dyse og gasnål i nr 2 hak nedefra vil jeg sige. det lyder som om at den ikke får luft når dækslet bliver sat på.

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

#3   5. mar 2020 vis det er en lovlig karburator

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

#4   5. mar 2020 køb det her så ved du det er ok. https://www.mopedspeed.dk/karburator-rep-kit-mikuni-10-16mm

• jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

#6   5. mar 2020 ok men køb det her så er du sikker på alt er ok . https://www.mopedspeed.dk/karburator-rep-kit-mikuni-10-16mm

• #10   5. mar 2020 Jeg tjekker lige op på de ting som i har nævnt, så jeg kan melde tilbage. Måler også lige hullet i plumpen, om det er en fra en 2g eller om den er fra en 4g og navnet på karburator. Er der slået Yamaha i membranen, eller er den en anden måde og se om den er original? . Det er stjernekærv på de 2 bolte som holder membranen.

• #11   5. mar 2020 Det er mig som havde stavet forkert, det er en Mikuni som sidder på. Indsugningspladen er åbentbart fra en 4 gears, da hullet i plumpen er 6,5mm og ik 5,2 som 2 gears skulle kører med.
    Hvis det er som TT nævner i #7 at dysen er omkring 55, så er 110 jo et kloakrør i forhold.

• #13   5. mar 2020 Ok. så er membranen også original, for der er stemplet 3EE i.

Tror jeg for en sikkerheds skyld, om dyser som brian i #1 foreslår.

• #15   5. mar 2020 Er der nogle af jer nørder som kan forklare mig, hvad der gør den store forskel på hoveddysen på 2 gears ( #55 ) og 4 gears ( # 110 ).
    Umiddelbart kan jeg kun se at det er hullet i indsugningspladen, for forskellen er der også med 10mm karburator monteret.
    Dyse str. har jeg fundet i Yamaha´s, oversigt over originale reservedele.

• #16   6. mar 2020 Tak for hjælpen og, al den info i kom med.
    Jeg er nu nået i mål med den og endte, med en dyse #60 og det er nok fordi at indsugningspladen var fra en 4gears ( større hul i plumpen ),
    Jeg syndes at det er sjældent at man læser, om folk har fået løst problemet og hvad årsagen var og derfor slutter jeg af med hvad fejlen var på den.

Kommentér på:
Hjælp til Yamaha FS 1

Annonce