{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.255 visninger | Oprettet:

Dæk til Derbi Senda {{forumTopicSubject}}

Hej SG
Jeg ønsker at spørger jer om jeres erfaringer med dæk
til en Derbi Senda x-treme fordi jeg påtænker at når de der er på
skal skiftes ville jeg egentlig gerne have noget med lidt mere mønster
Normalt skal man holde sig fra helårsdæk.
Ihvertfald til biler, men er de okay til Derbi?
Eller også kunne det være vinterdæk, men bruge dem året rundt. ?
Jeg har bare erfaret at det ikke er det bedste for mig med de glatte dæk der er på en x-treme maskine hvor der kun er riller til at lede regn væk.
Man skal passe på sten, og køre på andet underlag end fast er nærmest nogo.
Kan i anbefale noget med mere mønster på?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang / opsætning af lille reol 800 kr.
  • Havemand søges 3.000 kr.
  • Hæng lampe op 375 kr.
  • Opsætning af tv samt billeder 800 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Dæk til Derbi Senda
  • #2   7. feb 2020 Jeg ved godt hvilke størrelse det er. Det var bare mere om det ville være skidt at bruge helårsdæk? Det er nok rigtigt at der er større udvalg i udlandet fordi det er netop en af grundende til at jeg spørger fordi der findes ikke rigtigt sommerdæk med ordentligt mønster i et godt mærke til min størrelse. Mener det 130/70/17 og 100/80/17.

• #3   7. feb 2020 Altså michelins helårsdæk er gode hele året faktisk.

• #4   7. feb 2020 På en motard giver det fint mening med nogen mere mønstrede dæk.
    Var selv lige ved at sætte mitas e07 på min hm moto men ku ikke få både fordæk og bagdæk.
    Tag et kig på daekleader.dk i din størrelse og lidt smallere. Der er pænt stort udvalg

profilbillede
  • #5   7. feb 2020 Jeg kørte med mitas vinterdæk på min sx50 sommer og vinter, den stod rigtig godt fast i skov, græs og asfalt

• #7   8. feb 2020 Helårs dæk til en Derbi, det er super godt, det er fordele og ulemper ved alle dæk. sommer dæk, så skal du undgå løst underlag og sten osv. vinterdæk, larmer mere bliver hurtigere slidt om sommeren osv. knop dæk, virker fint til offroad/cross men på vejen er de glatte og har mega dårlig bremse evne osv.så helårs dæk er en super løsning.

• #8   8. feb 2020 Tak skal i have for jeres input. Nu har lidt mere at kigge efter end speedlines glatte dæk.

• #10   8. feb 2020 smiley

• #11   10. feb 2020 Har selv haft meget held med Heidenau´s Helårsdæk (Købte mine til min Sx50´er på Speedline. De holder super godt, og står godt fast om vinteren, og koster heller ikke andet end ca. 700kr pr dæk :))

• #12   10. feb 2020 er det dem fra speedline du mener? Fordi mønsteret er da ihvertfald noget i stil med det jeg tænkte på. Ikke for crosservoldsomt men alligevel nok til at man står bedre fast. Desuden de dæk der sidder på en sende x-treme sm er jo glatte med lidt regnvandsafledning og det gør jo at man skal passe på sten osv. Jeg har flere gang pillet små sten ud af både gummiet men også i rillerne.

• #13   10. feb 2020 En anden ting er når nu vi er ved emnet. Jeg har en hobbytrykluft maskine på 1.5hk men tanken er kun på 6 liter. Når nu jeg på et tidspunkt køber nogle andre slangeløse dæk og skal monterer dem, er der så nogen af jer der har erfaring med om den kan pumpe luft i til dækkene smækker ud i kanten på hver side.? Jeg er klar over at man selvfølgelig smører dækkanterne så de lettere smutter på. Men selvom min trykluftmaskine kun har en tank på 6 liter så går motoren jo bare igang når den er ca halvtom. Jeg mener selv det sagtens kan lade sig gøre, men hvis nogen ved med sikkerhed at det ikke kan så???

• #16   11. feb 2020 Tak for hjælpen. Så behøver jeg fa ihvertfald ikke en mekaniker for at sætte slangeløse dæk på.

Kommentér på:
Dæk til Derbi Senda

Annonce