{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
491 visninger | Oprettet:

Stalker mister fart ved fuld gas {{forumTopicSubject}}

Hej igen folkens,

Min Stalker er begyndt at miste fart ved fuld gas, men det sker kun når den er blevet lun.

Jeg har tidliere skruet lidt på dysen, da den havde tomgangsproblemer.

Jeg har læst at det kan være dysen, men også trykfjederen. Nogen bud?

Det er en Stalker med pillet ring og GG.

Tak!

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Stalker mister fart ved fuld gas
  • #1   6. feb 2020 Man kan ikke skrue på en dyse, det er en lille messing bøsning med et meget lille hul, dysenummer bestemmer størrelsen på hullet. Tomgang har intet med dysen at gøre, det er tomgangsskruen som justerer højden på dit gasspjæld.

• #3   6. feb 2020 #2
    Begge dele.

Er det ikke til at justere luft og benzinmiksturen?

• #4   6. feb 2020 Når jeg starter den om morgenen, dør den også hvis jeg giver den maks gas. Hvis jeg giver den langsomt gas, klarer den det fint.

• #6   6. feb 2020 Hvordan måler man kompression?

Er vi enige om at dysen justerer luft og benzinblandingen?

Det skal siges at den er begyndt at tabe fart når den er varm, efter jeg har skruet på dysen, hvis vi altså går ud fra at dysen er hvad jeg tror den er.

Jeg vil tjekke tændrør når jeg kommer hjem

• #9   6. feb 2020 Nå for satan. The more you know.

Det er helt bestemt luftskruen jeg har skruet på. Den er 2 eller 2 en halv omgang ude

Står der et nummer på dysen?

• #11   6. feb 2020 Jeg kigger lige tændrør og dyse når jeg kommer hjem.

Hvad dyse skal man ca. have til en med GG og pillet skiver?

Jeg er ikke sikker om begrænsning er fjernet i GG, men skiven i karb ud til luftfilter er der stadig

• #12   6. feb 2020 Nu har jeg kigget på dysen, og det er en 53. Jeg havde ikke en nøgle til tændrøret, så må lige forbi et sted og købe en. Luftskruen satte jeg til halvanden omgang fra bund. Tomgangsskruen er næsten helt i bund, men det svinger lidt om den vil holde tomgang. Som regel holder den tomgang halvdelen af vejen, og når det når enden, gider den ikke. Det svinger meget om den holder det, eller ej.

Ud fra hvad jeg kan se på nettet, plejer luftskruen da at sidde op ad udgangen til luftfilteret, men på min er det bare et hul

Nålen i karburator er på 2. yderste hak.

Det virker lidt som om at det er dysen der er problemet.

Luft og tomgangsskrue er hvor pilet peger. Beklager mudderet

profilbillede
  • #13   6. feb 2020

profilbillede
  • #14   6. feb 2020

profilbillede
  • #17   6. feb 2020 I know, der er allerede bestilt en ny.

Hvad med luftskruen - sidder den det rigtige sted?

Vil du råde til at dyse op?

Jeg også se online, at hvis den dør efter at have været i tomgang et minut, kan det være autochokeren

• #18   6. feb 2020 Du kan ikke fejlsøge på noget som helst før den studs er skiftet, den suger falsk luft og det kan man ikke justere sig ud af.

• #19   6. feb 2020 Problemerne jeg har beskrevet, er dog nye, og studsen har været sådan siden jeg købte den.

Uanset, melder jeg tilbage i morgen, når jeg har fået den skiftet.

Har også bestilt nye 5g ruller, da dem som sidder deri nu, er standard, og en smule slidte

• #21   6. feb 2020 Mange tak for hjælpen so far. Da jeg havde karburatoren ude, pustede jeg i studsen, samt brugte noget guitarstreng til at rense den. Jeg piller hele lortet af, og skiller det ad i morgen. Når jeg alligevel har vario åben, vil jeg også få rengjort den. Det er noget med at man skal undgå olie og væsker i vario, især nær rullerne, ikke?

Kan jeg bruge alm, benzin fra tanken til at gøre den rent?

Sidste spørgsmål.

Jeg har et ekstra luftfilter, skal jeg ikke smide det på? Jeg spørger, da jeg er i tvivl om den sorte pakning du kan se, pakket ind i gaffa er et luftfilter, eller vakkumfilter.

Når den er startet, kan jeg se noget der ligner røg eller bobler løbe ind imod den, men hvis jeg taget taget "låget" af, kommer der intet benzin, røg eller noget som helst ud, og maskinen fortsætter med at køre.

Noget siger mig, at benzinfilteret skal på den hane som går ind i karburator, hvor benzin løber frit.

• #22   7. feb 2020 Så er der installeret ny studs og ruller.

Efter den nye studs, starter den hver gang, og holder tomgang. Dog tror jeg stadig at den skal dyses et par numre op.

De nye ruller var 4.8, og ikke 5g som jeg havde troet, så den har nu super optræk, men kommer ikke over 60 på speedometeret.

Det viste sig også at autochokeren var helt død, og overhovedet ikke virkede

• #24   7. feb 2020 Det ville være omrking 56 dyse.

Dog er der stadig et af problemerne fra før, hvilket er at jeg har mistet topfart.

Før jeg begyndt at have problemer, kunne den kommer lidt over 70 på speedometeret

• #26   7. feb 2020 Will do.

Den havde tidligere std. ruller, og havde rimlig sløvt optræk.

Hvor stor forskel er der på 5.5 og 6g ruller?

• #28   7. feb 2020 Den er fra 2011, og mener at der er forskel på rullerne og dyse fra 06 og 11 modellerne

• #29   8. feb 2020 Så er 6g ruller og 56 dyse kommet i. Mange tak for hjælpen!

Den kører og accelererer som den skal, og holder tomgang. Igen, mange tak!

• #31   8. feb 2020 Det er typisk, når man fikser et problem, dukker 2 nye op.

Disse er dog en del lettere at ordne - det håber jeg ihvertfald.

Højt lys samt venstre blinklys virker ikke længere. Når jeg slår højre til, blinker det på både lygterne og intrumentbrættet, men intet på venstre. Samme med det høje lys.

Kan man tage kontakterne direkte ud af fronten, på en Stalker, eller skal man have hele forskærmen af?

• #32   9. feb 2020 Pærerne er nok bare sprunget

• #33   9. feb 2020 Skiftede dem Fredag, så det tvivler jeg på.

Kommentér på:
Stalker mister fart ved fuld gas

Annonce