{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
974 visninger | Oprettet:

Begrænset Stalker med alt for høje omdrejninger {{forumTopicSubject}}

Hejsa,

Jeg har ikke så meget forstand, udover meget basic knallertviden.

Den kom med en GG udstødning og pillet ring.

Efter at jeg blev taget af en betjent, vil jeg så sætte skiverne i igen. Det skal lige siges, at før skiverne kom i igen, kørte den skide godt, og havde ingen problemer udover at den ikke ville holde tomgang.

Nu har jeg så fået skiverne i igen, og når jeg giver den mere end 60% gas, og den når topfart på de ca. 35 KM-H, så går omdrejningerne ellers amok. Er det normalt at omdrejningerne stiger helt voldsomt, efter topfart er nået, når den er begrænset?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begrænset Stalker med alt for høje omdrejninger
  • #1   26. jan 2020 Den er jo ikke begrænset, din udstødning er i hvert fald ikke, og det er den som giver dig de høje omdrejninger.
    Så du må finde en lovlig udstødning, eller begrænse den du har, for din scooter kan ikke holde til, kun at være begrænset i vario, så smadrer du motoren før eller siden.


  • #3   26. jan 2020 Min lokale pgo forhandler sælger en tragt til at sætte i udstødning. Den skal bare i under pakning, det virkede perfekt på min gamle pgo gmax. Kostede 40kr tror jeg.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #4   26. jan 2020 #2.

    Kunne det tænkes han helst ikke ville miste sin scooter ?


  • #5   26. jan 2020 Da jeg blev snuppet, var det ikke fordi jeg kørte for hurtigt, men blot fordi de gik efter scootere.

    Jeg har hørt at det også kan være den lille begrænser der normalt sidder i karburatoren, som mangler.

    Uanset, vil jeg prøve at hive fat I et værksted, om ikke de kunne gøre et ellet andet ved den udstødning.


  • #6   27. jan 2020 Her er nogle fakta, som du kan forholde dig til.

    1. Din udstødning er stadig ulovlig, så din scooter vil stadig blive konfiskeret næste gang du bliver stoppet. Det sker fordi at din udstødning slet ikke er godkendt til en 30 kmt model.

    2. Din scooter er bygget med en begrænserplade, mellem studs og membran.
    I den plade er der et hul på cirka 6 til 7 mm. Jeg ved det fordi at jeg selv har fjernet pladen på en der var næsten ny.

    3. En original udstødning er meget dyr, men det koster meget mere, både i bøde og i tabt scooter at den bliver konfiskeret.

    4. Udstødninger koster en del mindre i Tyskland og i Italien.
    https://www.ebay.de/itm/Piaggio-Gilera-Stalker-50-original-Auspuff-TPH-andere-Piaggio/143513132326?hash=item216a0c9d26:g:PV4AAOSwGHdbm3zL


  • #8   27. jan 2020 Mærkeligt at betjenten ikke sagde noget til udstødningen. Også mærkeligt at da den kom på bånd, blev den kund målt til 62, da speedometer plejer at være nærmere de 80.

    Men når udstødningen nu alligevel er ulovlig, kan det så bedre betale sig at fjerne ringene igen, og køre den til den bliver taget?

    Jeg kigger på ebay linket om melder tilbage. Mange tak til alle der har taget tid til at svare.


  • #9   27. jan 2020 Jeg har ikke haft sæddet af, for at kigge på karburator og det endnu, men det kan sagtens være at begrænsningen mellem studs og membran også er fjernet. Uanset vil jeg sgu hellere kunne køre 30 med normale omdrejninger, og så også ulovligt, end at være næsten lovlig, og så splitte motoren ad

  • #10   27. jan 2020 Hovsa....

    Linket er forkert i indlæg #7....!


    https://www.dba.dk/stalker-udstoedning-standar/id-1062649887/

    Køb denne.
    Klart den billigste løsning.
    Så må du overveje om du ender ud i at du skal lave en plade med et 7-8mm hul i, som du sætter mellem studs og membran.


  • #11   27. jan 2020 SUper, mange tak igen!

    Hvor vigtigt er det at få en ny mæssing cap med huller, som sidder i karburator ud imod luftfilter er?


  • #12   27. jan 2020 #11
    Den er vigtig, for den sikre at blandingen er rigtig.


  • #13   27. jan 2020 Den er nu begyndt at vælte ud med olie fra vario. Hvad kan det være?

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.034
    #14   27. jan 2020 olieslange revnet eller faldet af ved pumpe.

  • #15   27. jan 2020 Jeg tjekkede ellert olieslangen, og det er som om at olien kommer fra nogle små huller som er beregnet til at skulle udgive olien?

  • #16   27. jan 2020 Olien kommer fra under det markerede

    profilbillede
  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #17   30. jan 2020 Hej har du overvejet om den muligvis er en smule utæt pakningen på din studs. Det giver høje omdrejninger i topfart og en smule mere fart. Men 35 Km/T er ikke noget politiet giver bøder for. gamle knallerter scooter køre 5 Km/T hurtigere Det er helt normalt det ved politiet også.jeg havde en knallert en gang der gik 70 Km/T som var 100% lovlig .den var godt nok mange gange på politistationen og blive undersøgt. men den var 100% lovlig

  • #18   30. jan 2020 #17
    Gu havde du ej.....
    De gamle knallerter havde 1 HK......!
    De helt store modeller havde 1,2 HK.
    Og ikke en skid mere.

    Faktum i den sag er bare at de der undersøgte den ikke har haft en skid begreb om hvad de skulle lede efter.


  • #19   30. jan 2020 Tommy har ret, jim er fuld af L... Nu har jeg kørt knallert i 25 år, og hver gang den er blevet taget til synshallen fik jeg stumper i kasser tilbage som et puslespil.

  • #20   30. jan 2020 #19
    En simpel beregning på en lommeregner siger jo det hele.

    De gamle knallerter ydede cirka 1-1,2 HK omkring 6.000 omdrejninger.
    Hvis det er ved 35kmt og der ikke ændres på gearingen, så ville det være 12.000 omdrejninger, på en knallert fra 70erne...!

    Hvis man selv tror på den, så skal man stoppe med at spise de små svampe, som gror på kokasserne, i morgentimerne.


  • #21   4. feb 2020 Beklager det meget sene svar. men det var olieslangen som var utæt.

    Grunden til de mange omdr. er udstødningen, men den bliver på for nu, og har fjernet ringen igen.

    Tak hjælpen!


Kommentér på:
Begrænset Stalker med alt for høje omdrejninger

Annonce