{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Hvorfor dyse 58 Pgo Ligero 45 {{forumTopicSubject}}

Fik renset karburator igår aftes, og opdagede at der kun sidder en dyse 58 i min pgo ligero 45 fra 2008?? Tændrør er også helt hvidt, hvad er standard dyse størrelse til sådan en ligero?? Alt er originalt, på nær udstødning (den skulle dog være lovlig og begrænset). Hvis standard dysen er 72 som jeg kan se en ny karburator kommer med, hvorfor fanden har man så sat en 58 dyse i?? Jeg har købt scooteren brugt, så ved ikke hvem der har rodet i den før. Begyndte at få problemer efter en ny filterindsats, det tror da fanden når den i forvejen får alt for lidt benzin. Hvad dyse skal jeg have bestilt hjem? Har lige været forbi den lokale cykelhandler, men han har selvfølgelig lukket pga julefrokost.


Kommentarer på:  Hvorfor dyse 58 Pgo Ligero 45
  • #1   7. dec 2019 https://www.scootergalleri.dk/forum/teknik/1572071-maale_kompression

    Du havde fanget den, hvis du havde gjort som jeg sagde i #15 for så får den lidt mere benzin.
    Skift din dyse til 64 og forvent at dit stempel er brændt af.
    Hvis du er heldig, så kan cylinderen stadig bruges.


  • #2   7. dec 2019 Den kører stadig som den hele tiden har gjort, dog lidt mere mager efter den fik nyt filter, undrer mig bare meget at der sidder en 58 dyse i den, burde det ikke være en 72 til en 45?

  • #3   7. dec 2019 Havde sikkert fanget mange ting, hvis jeg kunne bevæge mig som en 18 årig, nu fik jeg lige overskud til at rense karburator og tjekke tændrør. Den starter helt perfekt,så tror nu ikke cylinder fejler noget, men er afhængig af den så skal helst vide ret nøjagtigt hvlken dyse der passer, hvis 72 er std hvorfor er den så lille?

  • #4   7. dec 2019 Det her er ment helt seriøst og ikke for at nedgøre dig, men hvis du ser ud på billedet, så gætter jeg på at du har minimum 20kg i overvægt, som gør at alt du foretager dig vil forekomme mere uoverkommeligt.
    Jeg vejer selv 8kg for meget, i forhold til at komme ned hvor jeg bør være og jeg kan mærke forskellen.
    Jeg kan mærke at jeg er "tungere at danse med" for lidt eget vedkommende.
    Som håndværker, der ligger jeg ofte og roder rundt på gulvet og det er mere besværligt at komme både ned og op, nu hvor at jeg har taget på, henover de sidste par år.

    Så af hensyn til din ryg og resten af din krop, så skal du med i vægt.
    Hvis du indtager smertestillende piller som indeholder Ibuprofen ( Ipren eller lign ) så skal du være opmærksom på at de smadre din testosteron produktion, som gør dig federe, mere doven, i dårligt humør og giver dig dårligere selvværd, samt lavere sexlyst.
    Det er klinisk dokumenteret, men det står der ikke ret mange steder, at der er en sådan sammenhæng. Jeg læste en lang artikel på DR's hjemmeside om det.
    En 17 årig på Ibuprofen i 14 dage vil have et niveau som en 70årig, når tiden er gået.
    Jeg døjer selv med ovenstående, når jeg fra tid til anden får overbelastet kroppen, enten på arbejdet eller i fritiden.


    Anyway, så bør du nok tage cylinderen af og se om ikke at stemplet er brændt af, pga den lille dyse.
    Skift derefter dysen til 72 og hvis den er for stor, så skift den til 64.


  • #5   7. dec 2019 jeg har lige lavet sådan en pgo som du har jeg har sat en dyse 76 i og der sider en polini original udstødning på

  • #6   10. dec 2019 20kg overvægt har jeg sikkert nok, jeg har også haft brækket ryggen 4 steder, brækket nakken 2 steder, har stadig et brud i nakken der aldrig kommer til at hele og som ikke kan opereres. Har et smadret knæ der er sat sammen med 5 skruer, 2 diskusprolabs i lænden og en i nakken, hjerneskade efter en blødning i hjernen (husk hjelmen, jeg kørte galt på en tunet scooter), dårlige hofter og ledgigt som kan være noget så smertefuldt. Så ja, der ryger da nogle smertestillende, men jeg får morfin præparater der kunne bedøve en hest. Jeg vågner skrigende hver nat med voldsomme smerter, og ønsker næsten hver dag at jeg ikke vågner igen næste morgen. Jeg har også kun 40 procent lungekapacitet tilbage pga kronisk obstruktiv lungesygdom. Udover det lider jeg af paranoid skizofreni, som jeg også får medicin for, læg det hele sammen og så kan man nok regne ud hvorfor jeg ikke er ude at løbetræne. Bare det at gå 1 km med hunden, er både hårdt og smertefuldt, og det gør jeg 4 gange om dagen. Så er det sku ikke lige altid man har lyst til at ligge og rode med knallert for at fejlsøge. Jeg har dage hvor jeg må pisse i bukserne, fordi jeg ikke kan rejse mig og komme på toilet i tide (det sker ikke så tit, men det sker). Så ja 20 kg overvægt er jeg sku bedøvende ligeglad med, jeg prøver bare at komme igennem dagen. Skulle jeg tabe mig, ja så kunne jeg ikke spise fordi min medicin gør at jeg tager på. Tak for din omtanke, men jeg tror sku ikke det er muligt at tabe mig, så elendigt som mit liv er så vil jeg sku i det mindste have lidt god mad de dage hvor jeg rent faktisk kan få noget ned.

  • #7   10. dec 2019 Men nå, jeg prøvede at sætte en 72 dyse i og den 4 taktede helt vildt. Så satte jeg en 64 dyse i, den kører fint med den og lidt bedre end med 58 dyse. Men jeg tror stadig den er for lille, tændrør er ihvertfald stadig hvidt. Fik 3 nye dyser med posten idag, så hvis helbreddet tillader det vil jeg prøve med en 66 dyse imorgen. Hvor mange km skal man ca køre for at se forskel på tændrør?? Jeg har et nyt tændrør og tænker jeg sætter det i imorgen for bedre at kunne bedømme farven. Den kommer stadig ikke hurtigt over et kryds, det er som om motoren dør et sekund eller 2 når man giver gas. Jeg har sat en helt ny original variomatic i og shimmede den 0.5mm. Tænker nok at stempel ringe har set bedre dage når nu den har kørt så magert i gud ved hvor længe. Men vil lige have den dyset rigtig ind før jeg skifter stempel, hvis det ellers fejler noget. Jeg prøver at lave en kompressionstest på både kold og varm motor, og er der stor forskel så er det jo på tide med nye dele.

  • #8   13. dec 2019 #6
    Shit.
    Sikke en omgang.

    Jeg døjer kun med at jeg ikke kan holde mig fra fastfood, sodavand og slik.
    Så mine 8 kg er ikke så slemt.


    #7
    Bemærk lige at tændrøret ikke skifter farve, bare fordi at du skifter dysen.
    Hvis tændrøret ikke er skadet, så kan det renses med en blød stålbørste, så det ser nyt ud.
    Kan du ikke det, så sæt en alt for stor dyse i og sæt så et nyt tændrør i og gå så ned i dyse, indtil at den ikke 4 takter mere.
    Evt tag udstødningen af og se ind på stemplet om det ser brunt eller brændt ud.


  • #9   18. dec 2019 Update: Nu sidder der en 66 dyse i, 6grams ruller og blæserskål shimmet 1mm ud. Nu trækker den faktisk helt ok, den sidste smule sløvhed giver jeg cylinder og stempel skylden for, fordi den har kørt så magert så længe. Så tænker at et nyt stempel vil gøre underværker. Før kunne man holde stille på våd græs og give fuld gas uden den rørte sig ud af flækken, nu sætter den da baghjulet rundt hvis man gør det samme.

  • #10   18. dec 2019 Den shimskive har gjort meget.

    Har du set mine videoer?

    https://www.youtube.com/channel/UCox8FQm_UcT-RtPbesmA7ow


Kommentér på:
Hvorfor dyse 58 Pgo Ligero 45

Annonce