{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.202 visninger | Oprettet:

Hopper når den får fuld gas, {{forumTopicSubject}}

Min PGO T-Rex hopper når den får fuld gas, det er kommet fra den ene dag til den anden, har ellers kørt fint siden jeg fik 70cc cylinderkit på og en 90'er dyse i, køre med standard Karburator og standard variator.

Har haft tændrøret af og kigget på det, det er brun ude i spidse, men dog lidt surt rundt omkring gevindet i toppen.

Har haft pillet Karburatoren af og renset luftfilter og renset karburatoren og prøvet at sætte en 88'er dyse i uden at det hjalp.

Kan det være tændrøret som er ved at stå helt af og skal skiftes eller kan det være min variatore som ikke kan følge med længere?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hopper når den får fuld gas,
  • #1   27. nov 2019 "Hopper?

    Den skal du lige uddybe lidt mere.

    Farven ved gevindet betyder ikke noget særligt.


  • #2   27. nov 2019 Gerne, der er ingen problemer når den får fuld gas og accelerer op, men ligeså snart jeg når omkring 58 - 60 km/t så hopper den, forstået på den måde at det føles som om at den bremser og slipper og bremser og slipper, nærmest som om at den trækker også slipper og trækker og slipper hele tiden gassen uden at gå ned i omdrejninger, men før kunne den trække godt 9000 o/min nu stopper den ved godt 7000 eller lidt over, håber det giver lidt mere mening, kan ikke rigtig forklare det bedre.

  • #3   27. nov 2019 Rens dit luftfilter og tjek elektrodeafstanden på dit tændrør.

  • #4   29. nov 2019 Tror bare dit tændrør skal skiftes , det virker lidt som om når den skal til at arbejde dit tændrør , så begynder den at opgive stille og rolig , så jeg tror igrunden bare før du begynder på alt andet , så skift tændrøret som det første og skift tilbage den dyse den kørte med før uden problemer ...... og så evt lige se om der ikke skulle ligge en smule vand i bunkaret på kaburatoren også , det kan også være skyld i dette nogen gange , men jegbtror mest på du kun bør skifte dit rør , kender ikke hvad kitt du kører med men jeg ville sætte NGK 8 rør i ..

  • #5   29. nov 2019 Køre med et ngk 9, overvejer at gå op i en 10ér da de holder lidt længere...

  • #6   29. nov 2019 #5
    Hvis 10 holder længere end 9, så kører din motor alt for varmt.


  • #7   29. nov 2019 Og hvad skal der til for at få temperaturen ned, er det en større karburator?

  • #8   29. nov 2019 Større dyse og korrekt mængde olie.
    Skift til alu cylinder, hvis den alligevel ikke er lovlig.


  • #10   30. nov 2019 Daniel A.
    Ikke fordi jeg skal sætte diskution igang , men den setup du har på
    Med GG udstødning og std kaburator med 90dyse.
    Kan ikke helt se hvorfor varmen skulle være et problem og da slet ikke lige pludselig , for så burde det have være problemer fra starten af du fik monteret hele opsætning
    Så omkring varme problemet tror jeg ikke du skal bekymre dig om , men selv om dette her lyder dumt jeg siger nu , og hvis ikke nyt tændrør hjalp .. så kan man desvære nogen gange være uheldig at de dælens pgo kaburator fra ene dag dag til anden bare begynder at gøre sådan så ens scooter opfør sig underlig , jeg tror ikke din motor fejler noget det ville enten være dit tændrør og ellers kaburator du skal se på , men hvis kaburatoren er ren og og den ser tør ud for vand osv osv så jeg bange for den skal skiftes , det er set tit at de lige pludselig giver op , selv om de kørte fint den ene dag så går så dårlig næste dag .. hvorfor ved jeg ikke , men på min pgo er den skiftet 2 gange nu og det var std Orginal hver gang , jeg har haft den siden 2003 fra ny.. og det sket hvergang når vinteren kommer for døren , ( ikke at jeg tror det er noget at sige med årstiden ) men det skete omkring den tid hvor kulden melder sig ...
    hvis du kan så prøv at sætte en helt anden PGO kaburator på din en du ved virker fint , hvis den så køre fint med den på , jammen så problemet hedigvis fundet for dig ,..

    Jeg ved ikke hvorfor det sker for PGO`s model kaburator , fordi jeg har aldrig oplevet det på mine Aerox,s std kaburator men det også Delorto modeller ,


  • #11   30. nov 2019 Jeg må desværre nok give Tommy ret i af det var en for lille dyse, for tændrøret var brændt af, for da jeg skiftede til et nyt tændrør så holdt den op med at hoppe når den fik fuld gas, jeg har nu prøvet at sætte en 94'er i, men nu skal jeg så lige have indstillet luftskruen for den vil ikke rigtig stå tændt i tomgang og hvis jeg skruer den op i tomgang så går den op og ned hele tiden i tomgang, så tror den får for lidt luft efter jeg fik sat en større dyse i, men går ud fra at en større dyse betyder mere luft?

  • #12   1. dec 2019 Dett muligt dysen var for lille og selv om du skiftede til 94 dyse så ville dit tændrør stadig være brændt af , men som jeg fortalte dig så var tændrøret brændt af , og som jeg Fortalte så var jeg sikker på dit problem stoppede hvis du fik nyt tændrør i igen , og hvis den gik normal med 90 dyse i før uden problemer i længer tid, så gik jeg ud fra det kun var dit tændrør der var problemet , og ikke alt det andet som fik besked på at prøve at gøre, he he smiley
    Men det glæder mig du fik det til at køre igen , igrunden sjovt for jeg har haft en del PGO i værkstedet med 70ccm sport på og std kaburator som dig, og de fleste af dem havde tændrørs problemet , du ved samme problem som det du havde .. så nogen gange tror jeg sku kulden kan påvirke et tændrør mere end vi igrunden tror , også selv om ens indstilling er mere eller mindre perfekt smiley smiley smiley

    Støre dyse eller mindre dyse betyder altid ny indstilling på luftskruen...


Kommentér på:
Hopper når den får fuld gas,

Annonce