{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Suzuki fz50 har svært ved at starte. {{forumTopicSubject}}

Hej scootergalleri har et par problemer håber i kan hjælpe mig med

Jeg har købt en Suzuki fz50 fra 1997 for ikke så lang tid siden og har fået dem samlet igen og er ved at køre den til nu. den kører skam udmærket men har et par problemer/spørgsmål angående den.

Det første er at den ikke vil starte uden startspray/snaps hvis den har stået en dags tid. Så hver gang jeg skal starte den skal jeg pille tændrøret ud og give lidt startspray ned i cylinder. dog kan jeg nogen gange hvis jeg er heldig få liv i den uden, med det tager utroligt lang tid. så længe moteren er varm kan jeg starte den uden problemer.

Mig andet problem er at den ikke vil køre hvis at benzinhanen ikke står på "prime". den kan sagtens starte i "on" eller "reserve" men den kører ikke længere end 200-300 meter før den så dør, så kan jeg så slå den over på prime og starte den igen efter lidt tid. den kører fint i prime men tror ikke det er sådan det skal være rigtigt.

Håber i kan hjælpe mig; jeg ved der sidder et par skarpe hoveder herinde når det gælder FZer.

Hilsen Docx


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Suzuki fz50 har svært ved at starte.
  • #1   8. nov 2019 for det første skulle du lade være med at mishandle din fz50 . og derefter kan jeg fortælle dig den bensinhane skal være på on hele tiden . pri er kun til når den har stået stille i længere tid og kun bruges i 1-2 minutter . når du skal starte den op . også sætte den tilbage på on . tror du skal have renset de dysser i karburator for at få den til at starte igen .

  • #2   8. nov 2019 Det mærkeligt fordi jeg har nemlig lige renset hele karburatoren så der burde ikke være noget der. og hvad mener du med at jeg mishandler den?

  • #3   8. nov 2019 Med det startervæske

  • #4   8. nov 2019 Nogengange kan jeg starte den hvis jeg slukker tænding og giver den et par lette hug i kickstarter så der kommer lidt benzin rundt i moter. så kan jeg tænde den og så starte den hvis jeg er heldig. Men du har ikke en ide til hvad det kan være har som sagt renset karburatoren

  • #6   8. nov 2019 tror jeg ja.


  • #8   8. nov 2019 jamen så vil jeg lige få kigget på det. der jeg havde den af maskinen var der vist ikke nogen problemer. og hvis jeg bruger choker mens jeg kører drukner den så den virker vidst. men når jeg skal starte den har det ikke den store virkning syntes jeg

Kommentér på:
Suzuki fz50 har svært ved at starte.

Annonce