{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
337 visninger | Oprettet:

Morten L
Morten L
Tilmeldt:
15. jun 2018
Følger: 24 Emner: 11 Svar: 49

stopper med at lade når den er startet... {{forumTopicSubject}}

Hej med jer...

Står med en underligt problem, min søns cpi super motard,
den lader lige indtil motoren tænder (starter) og så stopper den med at lade... (kan jeg måle med multimeter)

Jeg har måtte lave lednings nettet om, da man ikke kan få et nyt til den,
så har jo lavet en fejl et sted....

Sidder der en med en ide derude??

Kører der et "seperat stel forbindelse) gennem starter/stator eller noget?? (har oplevet det på min havetraktor) smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  stopper med at lade når den er startet...
  • #2   6. nov 2019 Lader indtil motoren starter?

    Den skulle da meget gerne KUN lade når motoren køre. (eftersom den umuligt vil kunne lade uden motoren køre)


  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 24 Emner: 11 Svar: 49
    #3   6. nov 2019 Nej det er ikke en skrive fejl, når jeg starter den via et eksternt batteri via el starteren, så lader den lige indtil at motoren går i gang uanset om tændingsnøglen er tændt eller ej... (altså motoren tænder/starter jo ikke når nøglen er slukket) men kan måle at den lader..

    Altså for at skære det ud i pap, så lader den så længe motoren ikke kører af sig selv... Ja lyder helt sindssygt...


  • #4   6. nov 2019 så må forbruget være højere end hvad Stator levere af ladestrøm.

    Har du prøvet og udmåle hvor meget den lader, samt tjekket ledningerne i lade-kredsløbet (inkl ensretter/spændingsregulator)


  • #5   6. nov 2019 Gu gør den ej...!

    Det er sgu da bilbatteriets spænding, som du kan måle, når du er igang med at starte den op på EL starteren.

    Du har samlet ledningerne mellem stator/spændingsregulator/batteri forkert.
    Længere er den ikke.
    Så følg dine ledninger og se hvor du har lavet en fejl.


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #6   7. nov 2019 din stator virker ikke


  • jim H
    jim H Tilmeldt:
    sep 2019

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 184
    #7   7. nov 2019 der er noget der heder DC/AC. vis din er AC skal den give gnist med AC. tag tændspolen af .lugt til den lugter den af lort så er spolerne røget. ny på:)

  • Morten L
    Morten L Tilmeldt:
    jun 2018

    Følger: 24 Emner: 11 Svar: 49
    #8   7. nov 2019 Jeg skal vi lige præcisere noget her... Ja det er ac spænding, altså tændspolen får strøm direkte fra fødespole smiley og Tommy lader/batteri som vi bruger til at starte med kører helt uden om selve lednngsnettet... Altså lader direkte på starter.... så snart svinghjul kører rundt laver den ca 13.5 volt ved det alm. batteri og i samme øjeblik motoren starter (uanset om starter stadig kører eller ej) falder batteri kapaciteten til de volt der var på batteriet før start og tænder jeg lys falder det yderligere...

    Stator er ny og der kommer strøm nok fra spændingsregulator, men ja der er noget der er samlet forkert, derfor var mit spørgsmål om eks. at spændingsregulator eller starter har sit "egen" lukkede stel forbindelse" som jeg har set på andre motorer...

    Men ja må forfra igen og gå det hele igennem....


Kommentér på:
stopper med at lade når den er startet...

Annonce