Fjernbetjent politiværn fra speedline.dk {{forumTopicSubject}}
https://speedline.dk/kontakter-og-sikringer/kontakt-fjernbetjent-12v-s-em-un05960
Sådan laver man det til noget der virker.
Der skal loddes en ledning på ved siden af den gule ledning "NO".... På "COM.L" . Gul ledning "NO" skal derefter bruges som stel og den nye ledning "COM.L" skal på politiværnets stel forbindelse..."VIGTIGT" og man skal ridse printbanen over fra den nye ledning " COM.L" som går til rød indgang "L" direkte når relæet er tændt..derefter virker relæet perfekt til stel forbindelse med fjernbetjent kontakt som stel On/Off mellem "NO" og "COM.L" Og alt virker stadig som det skal til det originale relæet normalt er til hvis man laver printbanen igen og vil bruge det til det i stedet for.
Husk at ridse printbanen over ellers brænder det hele af når man tænder relæet fordi den nye ledning "COM.L" går direkte på rød indgang "L" når relæet er tændt.
Når man så tænder relæet laver den en forbindelse mellem de to "NO" gul ledning og "COM.L" ..... UDEN AT DER GÅR STRØM IGENNEM.hverken fra + eller - ... Man skal ikke bruge sort ledning fra udgangen til denne opsætning..
Jeg har testet det og målt strøm . Så jeg ved det virker.
Man kan eventuelt sætte en kontakt hvis man vil undgå at lodde når man skal tilbage til original funktion. Mellem "L" og "COM.L"
En eventuel forstærket antenne vil være en fordelagtig ting med den medfølgende fjernbetjening da der ingen antenne er på.. her er hvordan man forstærker modtage evnen på modtageren op til 10 DB. I denne størrelse kan man forvente minimum 20-30 meter extra modtage evne ... 2,5 cm vertikal kobbertråd . 3 eller 4 radialer på 2,8 cm. Minimum er 3 radialer. Vinkel på radialer skal være ca 20 grader nedaf. Vi beholder den originale antenne men laver den lidt om .. vi laver den til en kvartbølge lambda antenne ved at starte med ca 25 cm kobbertråd burde kunne gøre det hvis den originale ikke er lang nok : 17 mm vertikal lang tråd med 0,6 mm tyk kobbertråd som går ud i 16 rulninger max af tykkelsen 2.5 mm fortsat af 53 mm vertikal tråd og med kvartbølge jord/luft antennen "den med radialerne" efterfølgende. Jeg har personligt taget 40 mm fra sidst for at have kvartbølgen med de 4 radialer på i stedet for. Jeg har tilføjet 2 billeder hvilket er meget nemmere at forstå. Du har nu en 433 MHz kvartbølge antenne i mini format. Hehe
https://drive.google.com/file/d/11jlTtoBZZOY8KFW3GvribVlCFN-4jpzD/view?usp=drivesdk
https://drive.google.com/file/d/11wNMNfJgEHPvPt81vWsc6RiHRlzabX0v/view?usp=drivesdk
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Så mangler vi bare at begrænsreren rent faktisk kan overbevise nogen under 90 år, at motoren rent faktisk er lovlig..
jan 2019
Følger: 34 Følgere: 168 Scootere: 5 Emner: 41 Svar: 227
jul 2011
- Der er også folk der vinder i lotto..
Man kan også støde på resten af betjentene, som har set en scooter før.
Når de så ser du prøver at påstå de er dumme, ved at forsøge at snyde dem.
- Så får du bøder for samtlige ting de kan finde på scooteren eller dig selv.
Alle kan høre når det lort er monteret.
Der er en grund til de kostede 500,-+ da de kom frem, og i dag er stort set gratis..
- Det er gået op for folk de ikke virker, og ofte smadre motorer..
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
jul 2011
Når det alligevel ikke formår at klare den opgave det er ment til at klare?
- Altså få nogen til at tro motoren er lovlig..
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 1 Emner: 1 Svar: 6
der findes fx en karburator på 17.5 mm som ligner standarden samme gælder udstødningen. knallerten behøver ikke brøle for at køre hurtigt.
og når alt ligner standard og man er 40 år så virker begrænseren i 95 % tilfælde.
men til jer 16 årige knægte der ikke forstår dette og brøler mere end i kører er jeres problem.
intet undt ment .. jeg syntes os selv det er cool med extra gejl på er fedt.. jeg har politi lys 4x blå led og et specielt fjernbetjent relæ fra shinetech, extra 55 watt halogen pære i forlygten ,dual tone fanfare horn på 112 decibel , 120 watt forstærker 2x 240 watt 9x6 tommer højtaler og 10 tommer subwoofer , usb lader , og samsung s7 som display ved speedometeret, amperemeter og voltmeter, og monteret extra batteri parallelt, politiværn fjenbetjent seføli.. men har stadig de originale dele monteret .. det hele er gemt og kan ikke ses direkte.. men det er vigtigt at være så standard i looket som muligt.
Fjernbetjent politiværn fra speedline.dk