{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
621 visninger | Oprettet:

pindbolte {{forumTopicSubject}}

Hej. Så har jeg fået skiftet cylinder og topstykke samt stempel, købte dette kit ved mopedspeed

https://www.mopedspeed.dk/media/catalog/product/cache/1/image/550x367/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/i/m/img_5339_1/cylinder-40mm-derbi-31.jpg

Nu starter den fint igen, mangler bare lidt finjustering af tomgang/karburator.

Men Men men nu står jeg så med det problem at der løber kølervæske ud ved toppen af pinboltene når jeg fylder kølervæske på smiley Den kan stadig starte uden problemer.

Nogen der har et bud på hvad jeg kan/skal gøre ??

Har også skiftet olie på den så den skulle være klar til nogle nye super kilometer smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  pindbolte
  • #1   6. okt 2019 Af med topstykket og find fejlen.
    Du har en pakning, der ikke slutter tæt.

    Hvorfor har du købt 50ccm?
    Du er heldig hvis du får 1 HK ud af det.


  • #2   6. okt 2019 fordi den gerne skal være lovlig smiley

    det er ellers helt nye pakninger, sådan nogle metal nogle. Men du mener det er toppakningen så, det er jo den eneste det umiddelbart så kan være, eller hva?


  • #5   6. okt 2019 Hej TT. som jeg husker det var de ikke undersænkede, men jeg må lige få toppen pillet af og se efter.
    der kommer vel ikke vand ind til cylinderen når den fint kan starte og gå i tomgang?

    Vil prøve at købe de møtrikker du anbefaler og nogle kobberskiver, og en ny toppakning bare for at være på den sikre side smiley


  • #6   6. okt 2019 Hej TT. Jeg syntes ikke lige jeg kan finde en lukket topmøtrik i 7 mm smiley kender du net sted de kan købes ??


  • #7   7. okt 2019 #6
    Søg efter "tårn møtrik"
    Har du ikke det originale topstykke?


  • #8   7. okt 2019 Hej Tommy. Prøver jeg. og det er et helt nyt kit jeg har sat på incl. topstykke. Men hvis du spørger om jeg har det gamle originale topstykke til at ligge er svaret ja det har jeg stadig.

  • #10   7. okt 2019 Hej TT. De bliver ikke høje nok, dem kan jeg nemlig godt finde. Mener du at det er nødvendigt med lukket møtrik? vil vandet blive skudt ud gennem gevindet på en almindelig høj møtrik?

    Hvordan kan jeg sikre mig at der ikke er kommet vand I krumtaphuset?

    Vil den godt kunne starte og gå I tomgang hvis det er tilfældet at det kommer derned?


  • #12   7. okt 2019 Hej TT. nu spørger jeg måske dumt, men kunne en løsning være flydende pakning ved hullerne på oversiden af topstykket?? det skal vel bare holde kølervandet inde.

  • #13   7. okt 2019 Du havde ret TT de er undersænkede smiley dumt lavet. Jeg prøver at købe en ny toppakning original og smide i uden gummiringen foruden. Jeg vil hellere have utæt yderside end inde ved stemplet, under min fejlsøgen.

  • #15   7. okt 2019 det er netop det du kalder en stor pakning. Hvad ville ellers være en mulighed?

    Har fået bestilt lukkede møtrikker høje i 7mm


  • #17   7. okt 2019 den store pakning er tykkere ja, men betyder det noget når gummibåndet ikke er i ved yderkanten af topstykket? er topstykket ikke helt plan på alle fladerne.

  • #18   7. okt 2019 så er det godt nok nemmere med min kreidler florett og puch maxi som er blæse og luftkølet smiley

  • #19   7. okt 2019 Jeg er så nervøs for at få vandet ned i krumtaphuset.


  • #21   8. okt 2019 Det originale er vel med o-ring?
    Måske du burde sætte det på.

    Tag lige et billede af indersiden på det originale.


  • #22   13. okt 2019 Hej. Her kommer opfølgning på ovenstående. Prøvede din løsning TT men det blev ikke godt. Prøvede også et anden toppakning også med ligeså dårligt resultat.
    Derfor har jeg nu pillet sættet af og returneret det til mopedspeed og får pengene retur, ok service fra dem.

    Så har jeg købt et nyt sæt fra Speedline, deres standart 50ccm top performance støbejerns cylinderkit hvor der bruges o-ringe som toppakning, og det er installeret og virker upåklageligt. Dog har knægten ikke kørt på den endnu pga. fladt fordæk, men den starter og går super fint I tomgang efter justering, med perfekt gasrespons.

    Takker mange gange for hjælpen, vil helt sikkert bruge dette forum ved mit næste problem.


  • #23   13. okt 2019 #22
    Hvilken cylinder har i købt hos Speedline?


Kommentér på:
pindbolte

Annonce