{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Temperatur for køler blæser
  • #1   22. sep 2019 80 ca

  • #2   22. sep 2019 #1
    Det skulle gerne være meget meget før!
    Cylinderen skal helst ligge omkring 83 grader, så vidt jeg ved, så hvis blæseren først starter ved 80 grader, så er det meget varmt, det vand, som kommer retur til cylinderen.
    Mit bud er nok omkring 50-60 grader.

    Der skulle nemlig gerne sidde en føler, som måler kølervæsken ved udgangen af køleren, som styrer blæseren.
    Så det er ikke din motors temperatur, som den bør starte på.

    Hvis den gør det, så har #1 sikkert ret, selvom at det vil være en meget underlig måde at styre en blæser på.


  • #3   22. sep 2019 Den føler som sidder til at starte blæseren sidder i toppen af køleren så det er vel udgangen af cylinder ja og der må den vel være omkring omkring de 80

  • Kaj A
    Kaj A Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 13 Emner: 7 Svar: 58
    #4   23. sep 2019 har et par vandkølede mc-er. Termostaten i køleren åbner ved 65 grader og blæseren starter ved 105 grader, det skulle være helt normalt, men det gælder måske ikke på knallerter ?

  • #5   23. sep 2019 #4
    Det lyder helt vildt at blæseren starter så sent.


  • Kaj A
    Kaj A Tilmeldt:
    maj 2019

    Følger: 13 Emner: 7 Svar: 58
    #6   23. sep 2019 Ville gerne lige have sendt den side fra værkstedshåndbogen hvor der står hvornår blæseren skal starte, men kunne så selvfølgelig ikke lige finde det, så prøvede jeg på motorcykelgalleriet og fandt dette:
    https://www.motorcykelgalleri.dk/forum/generel-diskussion/163397-hvor_varm_maa_en_mc_blive
    Var engang i tvivl om blæseren på en ældre Kawasaki GPZ 600 virkede fordi den ikke startede selv efter lange ture på motorvej, så var det en ven der sagde at den kørte først ved temperaturer over 100 grader, og jeg skulle lade den stå og køre i tomgang på en varm sommerdag hvis jeg ønskede at se den i gang, det prøvede jeg så og endelig så jeg at den virkede.
    Kunne godt tænke mig at vide om det er det samme med knallerter og scootere, så hvis der er nogen derude der ved det, så håber jeg at de vil sende et svar.


Kommentér på:
Temperatur for køler blæser

Annonce