{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.889 visninger | Oprettet:

Udstødnings forvirring - Peugeot Tweet {{forumTopicSubject}}

Jeg har opdaget at min Peugeot Tweet RS 50 udstødningsrør er rustet hul i. Jeg har derfor søgt efter et nyt, men her kommer jeg i problemer.
Jeg kan sagtens finde en original, men syntes prisen er lidt hamper (1900kr) hvor en uoriginal koster under 1/3 del. MEN, den originale sidder der... en dimmer. Som ikke sidder på de uoriginale til trods for samtlige forhandlere på nettet skriver at de uoriginale passer til knallerten. Jeg er i tvivl om hvad dimmeren er, og er det en nødvendighed?? (muligvis dumt spørgsmål) jeg har lavet en cirkel om dimmeren, og en firkant hvor det lille rør er rustet op.

Lidt andet spørgsmål, er de originale mere holdbare end en uoriginal? Den originale rustede hul i efter ca. 2 år og et par måneder.

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Udstødnings forvirring - Peugeot Tweet
  • #1   27. aug 2019 Dimsen er frisk luft til katalysatoren.

Og grunden til den originale ruster hurtigt er netop katalysatoren, som ikke sidder i størstedelen af de uoriginale.

Det er desværre også kun den originale der er godkendt, og dermed lovlig at køre med..
    - Eftersom den er født med katalysator.

• #3   27. aug 2019 Ok. men har det en betydning for knallerten om det er med eller uden katalysator på udstødningen? altså om den vil larme mere eller køre ringere?
    Om det er lovlig eller ej gør ikke det store da den er ubegrænset i forvejen.

• #4   27. aug 2019 Du bør få markant bedre optræk og højere topfart, og ja lyden ændrer sig også.

Min erfaring er at uoriginale udstødninger holder længere end de originale.

• #6   27. aug 2019 Ok. men hvad gør man så med slangen/røret der går til katalysator på udstødningen? Sætter man prop i eller hvad gør man? (totalt uerfaren i sådan noget)

• #7   27. aug 2019 Bare blind den af med en stor bolt du propper op i slangen.

• #8   27. aug 2019 Ok. og motoren tager ikke skade af ikke at kunne komme af med hvad end der har kommet igennem der?

• #9   27. aug 2019 Nej den har intet med din motor at gøre, kun din udstødning.

• #10   27. aug 2019 Ok tak. jeg tror jeg vil prøve en uoriginal og se hvordan det går smiley

• #11   27. aug 2019 Det kan du også roligt gøre smiley

• #12   27. aug 2019 Kender i nogen som har fået en bøde for at køre med uoriginal udstødning?

• #13   27. aug 2019 #12 Ja mange, inklusiv mig selv..
    Det sker på daglig basis..

• #14   27. aug 2019 #13

Jeg har nemlig selv tanken at skifte til uoriginal men ikke hvis chancen for bøde er der

• #15   27. aug 2019 #12 nej tvært imod-
    Det er klart at hvis scooteren kører over det tilladte, så får man en bøde.
    Men med uoriginal udstødning og samtidig droslet ned til lovlig fart, så kender jeg ingen som har fået en bøde selv om de er blevet stoppet, eller der har været razzia på skoler osv.

• #16   27. aug 2019 #14 Det kommer an på så meget. Er den ellers "lovlig" og er betjenten i godt humør. Så sker der ikke noget.
    Alle betjente har jo også været unge, og nogle af dem har endda kørt knallrt, og lige som alle os andre, kan de heller ikke forstå meningen med "konstruktive ændringer" da den tit er meningsløs.

• #17   27. aug 2019 #16

Den er helt lovlig

Ja hvis man møder en rar og menskelig betjent er der jo nok ikke nogen problem men det er jo en sats

• #18   27. aug 2019 #17 man kan være uheldig at ramme ind i ham fra politijagt, ham fra esbjerg. En vaske ægte regelrytter som er uden for pædagogisk rækkevidde.

• #19   27. aug 2019 #18 Dem findes der desværre rigtig mange af..
    Det er ufatteligt så mange udstødninger jeg har langet over disken i Scooterland.
    Primært de helt billige, GG, og proma udstødninger, da de som folk sagde alligevel bare bliver konfiskeret igen.

Nogle forældre kunne næsten gå amok, over hvad de originale udstødninger kostede.
    En svinede mig engang til, og sagde han aldrig ville handle der mere.
    - Lige indtil han fandt ud af vi var den billigste han kunne finde, så fik da også en undskyldning.

Et eller andet sted er det jo også latterligt, en original udstødning skal koste så stor en procentdel af scooterens nypris. Specielt når dem med katalysator har så utrolig ringe holdbarhed.

• #20   27. aug 2019 #17 Den er jo så ikke lovlig med en uoriginal udstødning, desuden vil den også køre en del hurtigere men en uoriginal udstødning og så er det at bøderne tikker ind.
    Derfor bør du montere en begrænsning i udstødningen eller i variomatic så du kommer ned på de lovpligtige 30/45km/t, så kan du sagtens slippe for bøder.

Kommentér på:
Udstødnings forvirring - Peugeot Tweet

Annonce