{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
712 visninger | Oprettet:

Karburator hjælp ønskes {{forumTopicSubject}}

Har lige skiftet cylinder stempel og topstykke så må derfor ikke køre i topfart de første 100km..

1 kan man stadig bruge tændrørsfarven som indikator på om karburator er indstillet korrekt når man ikke køre topfart??

2 jeg har læst og læst og er stadig usikker er det korrekt at den skrue med rød Ring er benzin skruen og den med grøn Ring omdrejningsskruen??

3 benzin skruen åbnes 1 1/2 omgang og så indstiller man omdrejningerne på den anden skrue har jeg læst men er det ikke korrekt at hvis man skal havde tændrøret mørkere/brunligt så skal benzin skruen åbnes mere indtil der kommer en brunlig farve?

4 jeg skal havde benzin skruen mindst 3 1/2 - 4 omgange ud før jeg kan få tændrøret bare en lille smule brunligt og det er vel helt galt eller hvad?

Er der nogle der kan skære ud i pap for mig hvilken skrue der giver mørkere farve og hvordan??????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Karburator hjælp ønskes
  • #1   23. aug 2019 Siden jeg har fået den nye cylinder og stempel på har jeg ikke kunne få tændrør brunt endnu og har pt benzin skruen 2 1/2 omgang ude og denne grå farve skulle efter hvad jeg har læst være noget lort da motoren så bliver for varm og ikke får nok størrelse.. køre stadig ikke topfart da der jo er ny cylinder og stempel

    profilbillede
  • #2   23. aug 2019 Hvad dyse sidder der i karburatoren, hvad er opsætningen og hvilken scooter snakker vi om?

  • #3   23. aug 2019 Jeg er lige gået fra en standart 65 dyse og op i 75..
    Det er en Honda wallaroo.. og hvis du med opsætning mener tun så er den fuldt ud lovlig og køre ca 35 på toppen

    Som jeg har læst mig til så gør dyssen kun noget fra 3/4 gas til fuld gas og da jeg lige har skiftet cylinder og stempel så må jeg jo ikke køre med fuld fart.. og bare jeg rør gashåndtaget få 3-5mm så er den jo allerede på 20-25kmt.. så der er jo langt op til hvor dyssen begynder at havde en funktion overhoved.. hvertfald af det jeg har kunne læse her inde


  • #4   23. aug 2019 Det er nu ikke hastigheden det kommer an på men omdrejningerne, men under alle omstændigheder skal den cylle der have noget mere sovs, har aldrig selv stået med lige den model i hænderne før, så justering af karburatoren er jeg lidt usikker på, men det er i hvert fald tydeligt at se på tændrør at den får alt for mager blanding

  • #5   23. aug 2019 Der er de 2% olie i benzinen som der skal være.. hvis den skal havde mere sovs som du siger. Hvilken en af skruerne er det så der skal pilles ved og skal der skrues ind eller ud

  • #6   23. aug 2019 Med mere sovs mener jeg at den skal have mere Benz kontra luft, men hvilken en af skruerne tør jeg ikke sige da jeg ikke har stået med den model før.

  • #7   23. aug 2019 Altså den med det grønne om må være til omdrejningerne tror jeg

  • #8   23. aug 2019 Du kan da ikke indstille noget som helst, før du har sat dit luftfilter rigtigt på.

    Og nej, du kan ikke indstille din hoveddyse, før du har kørt den til.
    Derfor vælger du en hoveddyse der er 5-10 numre for stor i forhold til hvor du tænker at den bør være.


  • #9   23. aug 2019 tommy: luftfilteret sidder da som det skal...

    alle: anyway der er 4 spørgsmål i dette oplæg er der nogle der kan svare på alle 4 spørgsmål?


Kommentér på:
Karburator hjælp ønskes

Annonce