{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.391 visninger | Oprettet:

John B
John B
Tilmeldt:
13. aug 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15

Derbi Senda 2009 kontrollys {{forumTopicSubject}}

Hej,

Jeg er ny er på forummet, men har et spørgsmål som jeg håber i kan hjælpe med.

Jeg har købt en brugt Derbi Senda fra 2009 som der er en del udfordringer med.

Et af dem er at kontrol lamperne ikke virker. Der er ingen lys i nogen lamper når man sætter tænding på.

Lys, horn o.s.v virker når den er startet og tank måleren ser også ud til at virke når knalleren er i gang.

Jeg har skiftet pærer og kikket på ledningsnettet og det eneste jeg lige kan se er at der sidder en stelledning som er skruet fast i skruen til spændingsregulatoren men ledningen er bare løs i den anden ende og jeg ved ikke hvor den skal sidde ?

Den oplader heller ikke batteriet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Derbi Senda 2009 kontrollys
  • #1   13. aug 2019 Hvis der ikke er noget strøm på batteriet, så er der jo logisk nok heller ikke lys i kontrollamperne med kun tænding på.
    Lad dit batteri op som det første, eller byt til nyt da det kan være klappet sammen.


  • John B
    John B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #2   14. aug 2019 Hej,

    Tak for svaret.

    Jeg har ladet batteriet op med en lader og hornet virker når man sætter tænding på, men der er ikke lys i nogen af kontrol lamperne.

    Ved du hvor den stelledning som er skruet fast på spændingsregulatoren skal føre hen i den anden ende ?


  • John B
    John B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #3   14. aug 2019 Det er den her jeg mener

    profilbillede
  • John B
    John B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #4   15. aug 2019 En lille update.

    Jeg har fået målt på batteriet og det ser ud til at lade ok og batteriet er ok. Spændingen stiger ihvertfald til fra 12.5 til omkring 15V DC når den får lidt gas.

    Men er det normalt at der er kun er svagt lys på i tomgang og fuldt lys når man giver gas ? Jeg troede at batteri og spændingsregulator skulle stabilisere for og baglys.

    Med hensyn til kontrol lamperne er det måske denne dims jeg mangler (NR 4 i ledningsdiagrammet) https://www.dinhoj.se/mopeddelar/elektronik/belysning-och-instrument/timer-check-indikator-derbi-senda-gilera-rcr-smt-bultaco-astro-lobito

    Nogen der ved hvor den sidder på Derbi DB50 2009 ?
    Der ligger 2 tomme stik bagved højre bagskjold måske den skal sidde der ?

    På forhånd tak


  • John B
    John B Tilmeldt:
    aug 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 15
    #5   26. sep 2019 Nå, fandt selv ud af fejlen, hvis der er nogen som skulle have samme problem.
    Det er nu rart at kunne se om ens temperatur og benzin lampe virker smiley

    Tidligere ejer har åbenbart ment at man bare skulle pille relæet af.

    Et godt råd til i unge mennesker derude, når i piller alt muligt af så gem det til hvis i skal sælge maskinen videre, det koster jo en formue og nogle af delene kan slet ikke skaffes i Danmark.

    Det sidder under højre bagskjold i et fire pins stik.



    Og det er det her https://www.dinhoj.se/mopeddelar/elektronik/belysning-och-instrument/timer-check-indikator-derbi-senda-gilera-rcr-smt-bultaco-astro-lobito

    Det har kun den funktion at det giver strøm til de 3 kontrol lamper i nogle sekunder når man drejer tændingsnøglen så man kan se at pærene virker.

    Kan så ikke lige finde det i Danmark. Her kalder de det et blinklys relæ eller relæ til speedometer ved ikke om det er det samme, men blinklys relæet sidder jo indbygget i spændingsregulatoren. Form og ledningsfarver er ikke helt de samme.

    Så hvis der er nogen derude som har sådan et til at ligge vil jeg gerne købe det.


    profilbillede
Kommentér på:
Derbi Senda 2009 kontrollys

Annonce