{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
635 visninger | Oprettet:

Jonas L
Jonas L
Tilmeldt:
17. jun 2019
Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14

Vandskade i Gilera Runner {{forumTopicSubject}}

Jeg har ved et uheld kørt igennem en meget dyb vandpyt. Hvorefter min scooter stoppede midt i vandet, så jeg måtte stå af og trække. (Fik meget våde sko) Vandet var ca. 40 cm. Dybt. Da jeg fik den op af vandet lod jeg den stå i tomgang så den kunne dampe af, men efter ca. 5-6 min, gik den ud og ville ikke starte igen.

Jeg har, da jeg kom hjem, renset kabu, renset luftfilter, skiftet tændrørshætte og tændrør, og brugt trykluft i forskellige el-samlinger og stik, brugt tryklyft i forskellige slanger til kabu, for at se om der var gennemgang (det er der). Alt dette er gjort uden fremskrift.
Skal lige siges, at scooteren har MEGET svært ved at starte (den kan starte, men dør ud efter meget kort tid 0-10 sek.) Og med meget svært mener jeg omkring 20-30 kick

Nogen kloge hoveder her, som ved hvad det kan skyldes?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vandskade i Gilera Runner
  • #1   12. aug 2019 Har du tjekket membran ?

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #2   13. aug 2019 Hvad er membran?

  • #3   13. aug 2019 Dine ledninger er våde.
    Hvis du kan få den ind og stå i varmen natten over, så burde den kunne køre imorgen.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #4   13. aug 2019 Hej Tommy, den har stået i en varm garage i 3 dage nu, tror ikke at det hjælper at lade den stå en dag mere

  • #5   13. aug 2019 #4
    Hmm.
    Af med luftfilteret, ud med tændrøret og træd så 30 gange med fuld gas.
    I med tændrør og start den så igen, uden luftfilter og uden udstødning.
    Hvis den starter og kan holde sig selv igen, så hold dig for ørene og lad så stå og larme indtil at chokeren selv slår fra.
    Sæt så luftfilteret på og start den igen.
    Hvis det virker, så sæt udstødningen på og start den.

    Vand og motor er altid noget lort.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #6   14. aug 2019 Hej allesammen, jeg har fikset problemet selv, desværre var det ikke jeres gode svar som løste det. Jeg har haft svinghjulet ude og tørret det fuldstændig, udover det har jeg tørret ALLE stik og ledninger som havde noget med det at gøre. Og nu virker den. Tak for hjælpen!

  • #7   14. aug 2019 Citat fra #3

    Dine ledninger er våde.

    Bum.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #8   14. aug 2019 Hahaha tjoo det vel nok rigtigt #7..

    Nyt problem dog smiley
    Når den så starter og jeg prøver at køre, dør den kort ud, starter igen og tager fat. Men det er kun når jeg skal op i fart, den gør det. Når jeg er oppe i fart så kører den helt fint, hvad kan det skyldes?
    Skal lige siges, at den gør det her med at dø kort ud mange gange, hvor jeg må slippe gassen og derefter gasse op igen, før den tager fat. (Hvilket giver et hårdt ryk i hele knallerten)


  • #9   15. aug 2019 Det plejer at være et tegn på manglende benzin, som gør at den kører magert, i det øjeblik hvor du ændre gassen.
    Skru luftskruen en halv omgang ind.
    Hvis det ikke hjælper, så skru den en halv omgang ud igen og hæv nålen et enkelt hak.
    Jeg havde lidt samme problem i 1999, med en 19mm dellorto, som jeg solgte til naboen. Han hævede nålen og så kørte hans scooter skide godt. Det var lidt bittert.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #10   15. aug 2019 Det er bare lidt underligt, for jeg har ikke haft skruet på luftskruen eller rykket nålen og den kørte fint før, men vil prøve når jeg kommer hjem.

    Surt med naboen.. så hellere se hvad man kan gøre inden man sælger smiley


  • #11   15. aug 2019 #10
    Dertil var min viden slet ikke i 1999 og der fandtes ingen hjemmesider, hvor man kunne få hjælp.


  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #12   15. aug 2019 Hej Tommy, efter at have sat nålen et tak op, kunne jeg køre en fin tur. Den startede og kørte perfekt, men efter at have været slukket, ville den ikke give gas igen...

  • Jonas L
    Jonas L Tilmeldt:
    jun 2019

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 14
    #13   15. aug 2019 Well, tilbage til square one, den vil nu ikke starte igen. Jeg har haft prøvet mange forskellige indstillinger på luftskruen, og jeg har prøvet at sætte nålen 3 forskellige steder også. Dog uden succes smiley

    (Er ikke sur på dig haha, men er bare begyndt at blive lettere irriteret, da jeg skal bruge scooteren til at køre til og fra skole, men det kan jeg så af gode grunde ikke i øjeblikket)


Kommentér på:
Vandskade i Gilera Runner

Annonce