{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
486 visninger | Oprettet:

Jan P
Jan P
Tilmeldt:
31. jul 2019
Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6

Hot 50 holder ikke tomgang {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Min søn og jeg prøver at få hans hot til at køre nogenlunde hæderligt, men det er ikke lige til.

Vi har lige skiftet tændrør og stator, da den ikke ville gniste og det gør den så nu. Vi kan godt få den startet på kickstarteren( el start virker ikke pt) med fuld gas, så skal den holdes lidt igang før den holder tomgang selv. Den går også ud efter den har kørt med bundgas og den skal stå i tomgang.

Jeg har læst mig til at det kunne være utætheder og snavs i karburatoren, så det er kontrolleret og renset.

Vi står nu og er lidt tabte hvad vi ny skal gøre for at få den til at køre ordentligt og håber I herinde kan hjælpe os?

På forhånd tak.


Kommentarer på:  Hot 50 holder ikke tomgang
  • #1   31. jul 2019 Har i kontrolleret utætheder også? I så fald hvordan?
    Hvilken dyse sidder i karburatoren? Og er den lovlig eller tunet eller ubegrænset? smiley


  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #2   31. jul 2019 Der sidder en 72 dyse i og det eneste vi selv har gjort, er at fjerne skiven. Derudover tror jeg at den er lovlig.

    Vi har brugt dieseldrift for at finde utætheder


  • #3   31. jul 2019 Kunne godt lyde som en let defekt membran, ellers ville mit bud være en utæthed.

  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #4   31. jul 2019 Vi har haft membranen pillet af og den så fin ud. Det ser ud til at den lukker fint til.

  • #5   31. jul 2019 defekt choker

  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #6   31. jul 2019 Jeg har nu fundet ud af at hvis jeg hæver tomgangen lidt manuelt, så bliver den der og holder tomgangen, dog lidt højt da den ellers går ud igen.

  • #7   31. jul 2019 Sæt karburator i standard indstilling. Luftskrue 1½ omgang ud, og tomgangsskrue 2 omgange ud.
    Start den. Kør en tur hvor elendig den må være, til motoren er HELT varm.
    Først når den er helt varm kan du indstille din tomgang. Det kan IKKE gøres med en kold motor.
    Og så skal der ikke gives gas når den skal startes. Kan den ikke starte uden du skal give gas, er der et problem med din choker.


  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #8   31. jul 2019 Jeg må lige prøve at kontrollere chokeren, det lyder som om den kan være defekt

  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #9   1. aug 2019 Ved I hvilken spænding der skal være til chokeren? Jeg kan måle ca 12v Ac og ikke Dc.

  • #10   1. aug 2019 Af hvad jeg kan se på et ledningsdiagram over hot 50, så kommer spændingen direkte fra generatoren, så den burde skulle have 12v a/c, men selvom du kan måle 12v a/c i stikket er det ikke sikkert at chokeren virker, pil den af karburatoren og mål hvor langt nålen stikker ud og tilslut den der efter 12v a/c i en 3-5 minutter, så skulle den gerne have skiftet position, hvis den virker.

  • Jan P
    Jan P Tilmeldt:
    jul 2019

    Følger: 13 Emner: 1 Svar: 6
    #11   1. aug 2019 Will do.

Kommentér på:
Hot 50 holder ikke tomgang

Annonce