{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
381 visninger | Oprettet:

Yamaha BWS kører sløvt? {{forumTopicSubject}}

Hej SG. Her forleden er min scooter begyndt at køre ujævnt og sløvt. Det skete ligepludselig og kunne mærke det med det samme. Når jeg giver den fuld gas, trækker den meget langsomt op i fart, og topfarten er betydelig lavere nu.

Kører ture på 40 km til arbejde hver dag, og da den begyndte at give problemer stoppede jeg og slukkede for den, og lige der vidste jeg noget var galt, da den ikke kunne starte igen. Bruger kickstarter da elstarter er dødt. Skal bruge 5-10 minutter og lidt god held for at få den til at starte nu. Det som om den ikke gider eller får nok gas eller noget... Alt virkede fint, og kun starte på 1 eller 2 hug før dette problem.
Den kan ikke stå i tomgang mere, medmindre jeg giver den fuld choker , hvilket kun forlænger tomgang lidt længere tid. Før kunne den stå helt fint i tomgang.

Er ikke et stort motorhoved, så ved ikke om der er nogen her der kan fortælle hvad der er galt? Er det kaburator eller kan det være noget med benzin at gøre? ??
Har givet den mere olie, i håb om det bare var for lav olie stand. Men det er heller ikke problemet.


Kommentarer på:  Yamaha BWS kører sløvt?
  • #1   16. maj 2019 Ekstra olie gør kun problemet værre..

    Det lyder som om din motor er utæt et sted mellem cylinder og karburator.

    Tjek at studs er tæt og at karburatoren sidder ordentligt.

    Det kan dog også være ting som defekt membran.
    Dårligt tændrør (også selvom det gnister).
    Knækket stempelring.
    Osv..


  • #2   16. maj 2019 da problemet kom pludselig og som han beskriver som den går og kører mistænker jeg en knækket stempelring / den har revet cylinder og stempel
    og er svær at sparke igang igen og når den kommer igang har den ingen kræfter og er sløv som han også skriver og kan lige holdes igang med bundgas


  • #3   16. maj 2019 @Ole N
    Okay. Kan jeg køre på den uden det gøre mere, eller væsentligt skade?

    Og hvordan kan jeg tjekke om det er stempelring kun, eller om det er både cylinder og stempel der er ødelagt?


  • #4   16. maj 2019 Først tjekker du lige om den er utæt..
    Altså om studs er mør og sidder som den skal, samt om karburatoren sidder tæt til studsen.

    Faktisk kan du lige smide et billede op af dit tændrør, så skulle det være muligt at se hvad fejlen er..

    Men angående stempelring, så skal du ha hevet cylinderen af og tjekket den visuelt..
    Måske kan du allerede se det når du får topstykket af, eller op gennem udstødningskanalen..

    Husk at have nye pakninger liggende klar til der hvor du skiller noget ad.
    - Bund, top og udstødningspakning til cylinder.
    - Membran pakning til studsen..


  • #5   17. maj 2019 Skift dit tændrør og rens din karburator.

    2 nemme ting at gøre, men som kan have stor betydning.


Kommentér på:
Yamaha BWS kører sløvt?

Annonce