{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  Vga versus
  • #1   1. maj 2019 Bliver tændrøret vådt når du prøver at starte den?

    Er der tydelig og kraftig blå gnist?


  • #2   2. maj 2019 Nej og nej

  • #3   2. maj 2019 Hvorfor skriver du så "Alt strøm virker" når der ingen gnist er?

    1: Der er fejl i den elektriske del, det kan være et nyt tændrør der skal til? Eller det kan være en fejl i ledningsnettet, mulighederne er mange.

    2: Du har fejl på enten karburator? Benzintilførsel? eller din kompression en ikke god nok?

    Du må i gang med at fejlsøge de nævnte steder.
    God arbejdslyst smiley


  • #4   2. maj 2019 Jeg mener at der er strøm da tankmåler virker og blinklys osv også gør. Men ja kompression skal være bedre men hvordan kan det være...? og der er ogs kommet ny tændrør og kabo er helt renset

  • #5   2. maj 2019 Men nu modsiger du jo dig selv igen:

    #1: Den har god kompression
    #4: kompression skal være bedre men hvordan kan det være

    Der skal tre ting til for at en forbrændingsmotor virker.
    Brændstof/luft.
    Gnist.
    Kompression.
    Fejler en eller flere af de tre så vil motoren ikke fungere.

    Manglende kompression er som oftest fordi cylinder og stempel er slidt/ødelagt, eller en simmerring er skudt ud ved krumtappen.

    Manglende gnist, læs #3 igen.


  • #6   2. maj 2019 okay men hvordan får jeg lige præcis 100% gnist på altså
    fordi jeg har skiftet cdi,stator,tændspole, tændrør. Men den vil ikke gniste overhovedet ved du mon hvad det kan være?

    der er strøm nok til at jeg kan bruge blink lys og dyt hornet.


  • #7   2. maj 2019 Tændrørshætte?
    Tandkabel?
    Løs forbindelse i tændingslås?
    Mulighederne er mange.

    Jeg vil da være mere bekymret for den manglende kompression hvis jeg var dig, da det kan betyde nyt cylindersæt smiley


  • #8   2. maj 2019 Den har lidt kompression tho

  • #9   2. maj 2019 Du har jo total misforstået konceptet.

    Køb en kompressionsmåler og mål din kompression, er der mindre end 8 - 9 bar, så skift dine stempelringe, er kompressionen langt under det anbefalede, så kyl din cylinder over højre skulder og køb en ny.

    Mener du stadig at din scooter er ok, selvom den har for lidt kompression, så er det nok nærmere en psykolog du har brug for.

    Held og lykke med det hele, jeg finder mere seriøse tråde at deltage i nu........... OUT...


Kommentér på:
Vga versus

Annonce