618 visninger
|
Oprettet:
Bremser {{forumTopicSubject}}
Davs alle sammen jeg har lige fået en Peugeot ludix in som projekt. forbremsen kører mod skiven selvom jeg ikke bremser kan stadig køre. bagbremsen bremser næsten ikke nogle ideer til hvad jeg kan gøre
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Giv dem et service tjek, wolla surprice så enkelt er det.
Service indebærer at skille dem ad, smøre, justere og skifte slidte og ødelagte dele.
Ved du ikke hvordan man gør så søg på Youtube der er 1000 vis af videoer om emnet, her er en god en som viser hvordan du servicerer en skivebremse.
https://youtu.be/aeb-tN_nKYA
sep 2006
Følger: 3 Følgere: 482 Scootere: 7 Emner: 71 Svar: 36.711
apr 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 1
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Og så tænker jeg, har du overhovedet læst hvad vi har skrevet?
Bremser de skal ikke hænge og larme og lade ballade, du skal slet ikke kunne høre dem, så giv dem nu den service de helt åbenlyst trænger til.
sep 2006
Du må aldrig nogensinde gøre det "nemmeste", når det kommer til dine bremser.
Du skal altid gøre det "rigtige".
Adskilt det hele.
sep 2018
Følger: 1 Følgere: 16 Emner: 2 Svar: 1.025
De skal redde dit liv.
At sjuske eller springe over hvor gærdet er lavest? Udsætter blot dig selv for livsfare.
jul 2017
Følger: 11 Følgere: 106 Scootere: 5 Emner: 44 Svar: 875
hvis den kun gør den nogle steder ud af hjulets 360 graders rotation så er skiven skæv, men tvivler.
gliderne skal renses og smøres, husk at bruge noget fedt der er syre-fri, ellers svulmer gummi pakningen op og virker ikke længere.
og så skal stemplerne have fjernet rust, det hjælper ikke bare at mase dem tilbage ind i pakningerne, det kan også ødelægge pakningerne, ud med stemplerne og fjern alt rusten og så ind med dem igen.
bagbremsen er forkert justeret eller glat slidte bakker, de kan reddes med en gang smergellærred på bakkerne og inde i hjulet.
sep 2006
Jeg har en der minder om denne tube.
Den kan bruges på maaaange bremser, før den er brugt op.
Og når du er træt af knallerter og får dig en gammel bil, fordi du ikke har råd til andet, så bruger du den på bilens bremser.
Min tube er nok 4-5 år gammel og kun brugt halvt.
Og der er også brugt lidt til at smære kuglehovedet på mit anhængertræk.
Bremser