{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
758 visninger | Oprettet:

Mads R
Mads R
Tilmeldt:
6. apr 2019
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24

Hjælp til knallert {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har købt en Giantco Spartan fra 09, som projekt.

Problemet er at jeg ikke har så meget teknisk snilde med knallerter.
Den vil stadig ikke starte.
Ting der er skiftet
- Stator
- Tændspole
- Renset Kabu
- Tændrør
- Ud fra hvad jeg kan se får den fin gnist, men jeg er som sagt ikke så kendt med knallerter.

Den har kort startet, taget utrolig høje omdrejninger derefter slukket.
Har prøvet at sprøjte quickstart direkte ind i kabu uden den store effekt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Hjælp til knallert
  • #1   6. apr 2019 hej Mads velkommen her ind på sg

    hvorfor er det du har gået dig i kast med projektet til at starte med for en 4 takts motor er svær at lave i forhold til en to takt men når det er sagt så her er lidt som du skal tjekke for mig og andre før vi kan hjælpe dig

    hvor meget motor teknik kender du til

    laver den gnist på tændrør hvilken farve har gnisten hvis den gnister er tændrør vådt eller tør

    er der over hovedet benzin i tanken kommer det ned til karburator

    er der olie på motoren hvornår har den været til service sidst

    passer ventil spillerum

    er der kompression på motoren


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #2   6. apr 2019 Heldigvis er det ikke en 4-takt men en 2-takt ihvertfald udfra hvad jeg kunne finde frem til.

    Den laver gnist på tændrør, ikke en utrolig kraftig gnist, den ser enten lys eller blå ud.

    Der er olie på, service aner jeg intet om.

    Der er benzin på tanken, har også skiftet benzinhane, da den var i stykker.

    Og massere af kompression.
    Tændrør er vådt.


  • #3   6. apr 2019 er den det spændene så husker jeg forkert men det gør det da ikke være

    Jeg vil altid starte med at rense karburator og se hvad den så gør hvis den så stadig ikke starter når der er gnist og kompression på så tjek membran du må ikke kunne se lys igennem den og du må ikke kunne suge luft igen den når du lige har pustet igennem den


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #4   6. apr 2019 Jeg har lige prøvet at tage membranen af, kunne suge i den lige efter jeg havde pustet, derudover kommer der lidt lys ud hvis man lyser ned i den, hvad kan det betyde?

  • #5   6. apr 2019 Det betyder at den er defekt og skal skiftes hvis det skal være helt godt men hvis du er forsigtig kan du tage bladene af gøre dem rene og vende dem om så ind bliver ud

  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #6   6. apr 2019 Men vil det få knallerten til at starte?

    jeg har forresten en sort/rød ledning fra statoren, som udgangspunkt ikke rigtig kan komme nogen steder hen?


  • #7   6. apr 2019 måske vil det få den til at starte da det er fejlen problemet er kun om membranen bladene er totalt døde

    ledningen bliver ikke brugt fordi det er et dc tændings system så den bliver ikke brugt på den model men andre modeller som bruger samme tænding eller hele motor kan være ac tændings system


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #8   6. apr 2019 Nu når jeg har skiftet stator, tændrør og tændspole, burde gnisten så ikke være blå og rimelig "stærk"?

  • #9   6. apr 2019 jo det kan også være cdi som der driller eller noget så banalt som strøm på batteri i dit tilfælde da det er et dc tændings system

  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #10   7. apr 2019 Batteriet er helt nyt, hvad er forskellen på et DC og et AC system?

  • #11   7. apr 2019 hvis du googler ac power så vil du da du bedre svar ind jeg kan give dig men kort sagt ac bruger strøm fra stator og hvis du googler dc power vil du igen få bedre svar ind jeg kan give dig men kort sagt dc bruger strøm fra batteri

  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #12   7. apr 2019 Perfekt, jeg prøver lidt forskelligt og vender tilbage


  • Mads R
    Mads R Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 6 Svar: 24
    #13   9. apr 2019 Jeg har stadig ikke fået liv i den, ny membran, nye pakninger, nyt tændrør stator, den får stadig fin gnist men vil stadig ikke starte?

Kommentér på:
Hjælp til knallert

Annonce