{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
718 visninger | Oprettet:

Jacob F
Jacob F
Tilmeldt:
2. apr 2019
Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13

HJÆLP CPI POPCORN, INGEN BENZIN... {{forumTopicSubject}}

Hey SG.

Har en cpi popcorn, som simpelhen ikke vil få benzin og jeg er desværre løbet tør for ideer hvad der kan være årsagen.
Følgende er prøvet.
Renset tank
Ny benzin/vacuum hane
Renset og indstillet karburator ( også svømmeren )
Tjekket membran
Ny choker

Der kommer benzin ned til karburatoren.
Håber nogle kan hjælpe mig????


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  HJÆLP CPI POPCORN, INGEN BENZIN...
  • #1   2. apr 2019 Hvis du er sikker på de nævnte ting er 100% i orden, så kan det næsten kun være på grund af manglende kompression.
    ""Uden kompression kan cylinderen ikke suge benzin ned til tændrøret""


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #2   2. apr 2019 Der er kompression,
    Chokeren er helt ny og det er vacuum hanen også
    Og alt det andet burde virker:)


  • #3   2. apr 2019 Eller simmeringe som er smadrede eller blæst ud.

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #4   2. apr 2019 Hvordan kan den havde noget med indsugningen at gøre??:??

  • #5   2. apr 2019 #2 ""Der er kompression"" Men er der nok? Har du målt det?

    Alle skriver det er masser af kompression, og så skriver de igen om 14 dage, at grunden til den ikke fik benzin var pga manglende kompression smiley


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #6   2. apr 2019 Har desværre ikke noget til at måle kompressionen med. Men hvis jeg sætter min hånd får kan man tydeligt mærker der er kompression på

  • #7   2. apr 2019 Det kræver rigtig meget erfaring, at kunne mærke om der er kompression nok, og selv der kan man blive snydt.
    Hvad er det du holder en hånd for? indsugning? tændrørshullet?
    Jeg mærker det altid på hvor megen modstand der er i kickstarteren, det giver mig en god fornemmelse om ca hvor meget kompression der er på, og hvordan motoren generalt har det.


  • #8   3. apr 2019 Tag udstødningen af og se om der er skader på stemplet.

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #9   3. apr 2019 Henrik. Ved godt det kræver en del erfaring at kunne mærke om det er nok med hånden og mærker ved tændrør hullet, den føles også fin når jeg træder i kickstarten??.
    Tror måske lidt det var være selve karburatoren der er færdig spillet, men synes bare selv det ville være lidt mærkeligt da sådan en næsten aldrig går i stykker??,


  • #10   3. apr 2019 Hør nu hvad de siger og ta den cylinder af og tjek det stempel. Det kan virkelig ikke være så svært.

    Du spørger om hjælp, men du vil ikke tjekke det, som de beder dig om. Så kan de ikke hjælpe dig mester.


  • #11   3. apr 2019 #10 Thumbs up

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #12   3. apr 2019 Slap dog lidt af Casper.

    Selvfølgelig vil jeg da gerne tjekke stemplet har aldrig sagt jeg ikke ville, og hvis jeg har tid så gør jeg det i morgen.

    Skriv bare fordi det var hvad jeg troede det muligvis kunne være, og det kunne være de kunne sige om det var en mulighed eller ej så jeg evt kunne tjekke det bagefter.


  • #13   3. apr 2019 Altså hvordan du læser det der, det er sku ikke op til mig. Jeg gav dig en forklaring og sagde hvad de andre havde sagt. Men hver eneste gang de har sagt noget til dig, så har du været klogerer.

    Så jeg ved ikke helt hvor du får det der fra at jeg skal slappe af? Jeg vil mene det er dig der skal stoppe med at spille klog eller bare helt lade være med at søge hjælp, hvis du ikke har tænkt dig at tage imod den smiley


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #14   3. apr 2019 Har ikke spillet klog eller smart, har svaret på det der er blevet skrevet og det var været det,
    Grunden til jeg beder dig slapper er den måde du skriver det på, du kan da bare skrive ordenligt så har der da heller ikke været noget problem smiley


  • #15   3. apr 2019 Jeg var nu heller ikke ude på at være træls.

    MEN har du fået tjekket cyllen? smiley


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #16   3. apr 2019 Skid være med det smiley


    Nej har desværre ikke haft tid til det i dag,
    Håber jeg kan nå at gøre det i løbet af i morgen.
    Giver lige besked når jeg har fået gjort det og hvad jeg har fundet ud af smiley


  • #17   3. apr 2019 Hvis du trækker cylinderen af, så bare træk den halvvejs af.
    Du behøver ikke trække den så langt af, så stempelringene kommer med ud.
    Så slipper du nemlig for at bøvle med at få dem ind i cylinderen igen.

    Tag et billede af stemplet fra så mange sider som muligt.


  • #18   3. apr 2019 Det er da mega dumt kun at hive cylinderen halvt af.
    Helt af med skidtet og som minimun skift stempelringene når man er i gang, det koster stort set ingen ting, og kompressionen vil være det bedre.
    Skal sådan nogle ikke skiftes under alle omstændigheder for hver 5000km? Og hvem ved hvor langt de nuværende har kørt?


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #19   3. apr 2019 kan se der er flere forskellige stempler og stempelringe størrelser, så tænker vel der er smartes at kontrolle dem først inden jeg køber noget smiley

  • #20   3. apr 2019 Ja hvis du ikke ved om det er de originale den kører med, så skal du selvfølgelig tjekke op på det inden du køber nogle.

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #21   3. apr 2019 Ved den er 100% standard men om det hele er originalt kan jeg desværre ikke svarer på smiley

  • #22   3. apr 2019 Af med cylinderen og find ud af det.

    #18
    Hvis han ikke ved ret meget om stempler, så kan det være en helvede at få cylinderen på igen.
    Jeg har set mange nybegyndere bruge meget lang tid på den slags.
    Jeg lærte det heldigvis selv på en Ciao, så der var masser af plads til at få det lært.


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #23   3. apr 2019 er uddannet automekaniker, så vil ikke sige jeg er nybegynder har gjort det på en del biler bare ikke på scooter og knallerter smiley

  • #24   4. apr 2019 #23
    Så er det da bare at komme igang.


  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #25   4. apr 2019 Stemplet ser fint ud, men top pakningen og bund pakningen var smadret samt tændrøret et kort og kan se jeg skal bruge et langt et smiley
    Så vi vender jeg næsen mod den nærmeste t-Hansen smiley


  • #26   4. apr 2019 NGK BPR8ES

  • #27   4. apr 2019 Ja så har der bestemt heller ikke været meget kompression når pakningerne var smadret. Skift nu stempelringene når du er i gang smiley

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #28   4. apr 2019 Det er skiftet, men det hjalp ikke, tror bare jeg sælger den igen smiley

  • #29   4. apr 2019 Det kan jo være som #3 skriver, at simmerringene er skudt ud? Og der er da forholdsvis nemt at tjekke, bare af med variomatic og tænding, og så kan du få det renset og nusset lidt om samtidig smiley

  • Jacob F
    Jacob F Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 1 Emner: 1 Svar: 13
    #30   4. apr 2019 Hmm har desværre ikke mere tid i dag, så må det blive i morgen smiley

Kommentér på:
HJÆLP CPI POPCORN, INGEN BENZIN...

Annonce