{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er det en 105mm kobling i en 107mm skål.
  • #3   21. feb 2019 Km tælleren på scooteren, siger 34.900km.
    Så hvis det er den originale, så er der jo en god grund at den filer så meget, når den skal startes.
    Det har nok heller ikke været en god idé at den har kørt rundt med 4,5 grams ruller i 10 års tid.

    Jeg overvejer om jeg skal sælge den i dele, for forgaflen er rustet totalt fast og med den originale udstødning, der kører den kun 45kmt.
    Men det er så med 6,0 grams ruller.
    Så jeg antager at simmeringene er piv utætte.
    Jeg så på stemplet igennem udstødningsporten og der var mindre Blow By, end jeg havde forventet.


  • #5   21. feb 2019 Er billedet taget nu?
    Kan du stille den op, så koblingen falder ned i den ene side af skålen?


  • #8   21. feb 2019 Færre ringe af samme tykkelse stål giver mere modstand.
    Så er der færre ringe at fordele trækket på.

    Jeg ved ikke hvad jeg gør med den.
    Jeg har lige skiftet lejet i motoren, ved baghjulet, samt simmering og gearolie.
    Og en original udstødning, som nok i bund og grund er en original 25kmt udstødning fra Italien.

    Økonomien er ikke stukket af endnu.
    Den står mig ikke i ret meget, så hvis jeg kan sælge den i dele og få pengene hjem, så er det fint nok.
    En minarelli LC DD, som aldrig har været adskilt og hvor alle gevind ikke er smadret ( motorcykelværkstedet har brugt kobberfedt alle steder ), burde have en ok værdi.
    Den er jo komplet med bremsesystem og kølesystem.


  • #9   21. feb 2019 Det ville bare være ærgerligt..
    Men fornuften i projektet, er kun dig der kan se smiley


  • #10   21. feb 2019 Forgaflen er groet fast med rust.
    Alle de bevægelige dele sidder urokkeligt fast.
    Jeg har prøvet med varmepistol.
    Næste skridt ville så være 4 bilbatterier sat i serie og så bruge min nye/ubrugte kinøjser induktionsvarmer, som kan smide 1000 watt ved 50 volt.
    Meeen, 4 bilbatterier! Jeg har kun en enkelt bil.
    Hvis jeg skrotter den, så får den en tur med indtuktionsvarmeren eller mis svejseværk ( gasbrænder )
    Enten så slipper den, ellers så smelter den.


  • #11   21. feb 2019 Dette er en slidt 107mm

    profilbillede
  • #12   21. feb 2019 O, 8mm er når koblingen ligger ned mod svinghjulet i den ene side

  • #14   22. feb 2019 Tak for info.
    Resultatet må være at koblingen enten er slidt alt for meget, så den får fat alt for sent.
    Eller at der er i indkøbt brugte remskiver med en brugt kobling, fra en gammel Yamaha, som har kørt med 105mm, så den derfor ikke passer godt nok.


  • #16   23. feb 2019 #15
    Og hvad gør jeg så med den fastlåste forgaffel?
    Skal jeg sende konen ud på en scooter, iblandt bilerne, med en forgaffel der ikke rykker dig?
    Det er virkelig ubehageligt at køre med?
    Ellers tak.
    Jeg har fundet ud af hvad jeg gør og der bliver nok idag.


  • #18   23. feb 2019 Er det den fra Haderslev?
    Den står flot på billederne.
    Det er kun krydskåben i midten af scootere, som trænger til en tur med en varmepistol.

    Køb køb køb.

    Men bemærk at den jo ikke er helt lovlig og at den originale udstødning kan være svær at få fingrene i.
    ( prøv ebay )

    Nyprisen i 1998 var 20-21.000kr


  • #20   24. feb 2019 Hvis du skal bruge en 45, til at trille rundt på, så står valget imellem Aerox ( for dyr ) eller Area 51 eller SpeedFight 1-2.
    Så får man LC DD, som holder.


  • #22   24. feb 2019 Sø køb en.
    Jeg har lige købt en mere.
    Med en forgaffel, der kan bevæge sig en lille smule.

    Hvis du mangler reservedele, så kan du jo bare kontakte mig.
    Den lyse bliver solgt i dele og alt undtagen forgaflen virker.


    profilbillede
  • #23   24. feb 2019 Hvis en original udstødning er så dyr, kan det vel bedre betale sig at få lavet en i rustfrit stål?


  • #24   24. feb 2019 #23
    Få den lavet?

    Så skal du lave denne her i rustfri stål!?!

    Pøj pøj med det.


    profilbillede
  • #25   24. feb 2019 Heldigvis så sidder der nu en Leo Vince Sito udstødning på den jeg lige har købt, som er godkendt til Area 51 ( jeg har papirene på den ) og så har jeg den originale, som der er billede af i #24.
    Så hvis nogen mangler en Leo Vince Sito til en Area 51, så har jeg en til salg.
    Jeg kigger lige efter papirene på udstødningen.


Kommentér på:
Er det en 105mm kobling i en 107mm skål.

Annonce