{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
348 visninger | Oprettet:

Dødt krumtap-leje, eller noget andet? {{forumTopicSubject}}

Så jeg har endeligt fået samlet min Yamaha Slider (2001) med en ny halvdel af motorblokken (den gamle var flækket ved svinghjultet, støttebens skade).
Der er to problemer med den nu.
Den ene er at den går ret hårdt, nogle gange lyder den mere som en dirt-bike eller en diesel hakker. Men det er det mindste af det hele.

Det større problem er at den laver en lyd der er identisk med den lyd som er demonstreret i denne video:
https://www.youtube.com/watch?v=1_hpCwd9KMQ
Det sker ikke med en kold motor, men når den har kørt et par minutter opstår den forfærdelige lyd.

Jeg er selv næsten sikker på det er krumtap-lejet eller noget inde i blokken, da det kommer fra den side der er blevet installeret ny halvdel af motorblokken.

Men jeg tænkte at jeg alligevel ville have nogle andres meninger.
Hvis det er kan jeg selv lave en optagelse af den hvis folk vil have det. Jeg er tæt på at give op med det her projekt. Har brugt alt for lang tid og for mange penge på det.
Tak på forhånd.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dødt krumtap-leje, eller noget andet?
  • #1   4. nov 2018 Lyder sådan, min lød sådan og der var højre leje færdigt.
    Din cylinder er nok allerede færdig, men IKKE start den før du har taget den af og kigget.


  • #2   4. nov 2018 Satans os..
    Tror ikke jeg smider 2000 kr afsted på den for at skifte krumptap, stempel og cylinder.

    Jeg har rykket i krumtappen og der er ikke noget giv i den, så håber at jeg kan nøjes med nyt krumtap og stempel.

    Er det muligt at købe en ny motor og bare skifte hele lortet? Hvis så, hvor og hvilken?


  • #3   4. nov 2018 Altså, det ikke sikkert at krumtappen er gået, så måske bare lejerne og cylinder du skal have ny af

  • #4   4. nov 2018 Tja.. Splitter den ad i morgen og ser..

  • #5   4. nov 2018 Hvis du har det rigtige værktøj, så kan du åbne højre side af krumtaphuset, trækket lejet af krumtappen og sætter et nyt leje i blokken og samle det hele, helt uden at pille ved venstre side.
    Det koster kun et nyt højre leje og ny højre summering, samt lidt benzinfast flydende pakning.


  • Karoline A
    Karoline A Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 13 Emner: 2 Svar: 4
    #6   4. nov 2018 Mit bud er også højre leje smiley Du kan også få andre til at se på den, evt. er der pop up steder med uddannelser der kunne være interesseret. Eller hvis du vil smide penge i det kan du jo kigge efter en på www.autotilbud.dk. Held og lykke!

  • #7   4. nov 2018 Pil motoren af og kom til Køge med den.
    Medbring selv leje og summering.

    300 kr og en dag senere, så er den klar.
    2 timer, hvis du har et frossent lejet med i en køletaske fyldt med akkublokke.


  • #8   5. nov 2018 Køletaske fyldt med akkublokke? Hu?

    Anywho. Dit tilbud er helt fantastisk. Jeg skriver til dig så vi kan aftale nærmere.


  • #9   5. nov 2018 https://www.harald-nyborg.dk/p6003/koeleelementer-2-x-220-gr

    Ja, de kaldes også for akkublokke. ( i hvert fald i min verden ) smiley

    Kan du selv få statoren af?
    ps, jeg gider ikke at skulle kæmpe med din udstødning og dit baghjul, så dem kan du vel også selv demontere.

    Vægten er nemlig meget lavere og den er nemmere at håndtere, når der hverken er hjul eller udstødning på.

    Jeg går ud fra at stangen/røret, som går tværs igennem motoren stadig er til at få løs?


Kommentér på:
Dødt krumtap-leje, eller noget andet?

Annonce