{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Jakob W
Jakob W
Tilmeldt:
9. okt 2018
Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11

Pro hot 50 holde lovlig fart mæssigt men bedre optræk {{forumTopicSubject}}

Hey sg
Jeg vil rigtig gerne have min scooter til at få en sygt optræk, men stadig have den lovlig fartmæssigt. Jeg havde tænkt mig at tage tragten og smide et par 6 eller 6,5 grams ruller i. Vil jeg stadig have en topfart på de ca. 35-40 stykker men have et meget bedre optræk.
Det omhandler min helt nye hot


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pro hot 50 holde lovlig fart mæssigt men bedre optræk
  • #1   9. okt 2018 I og med den kører 30 med ring og droslet motor, så er det lidt svært at få den til at blive under 40 men få den til at køre bedre alligevel.
    Vil tro man kan slippe af sted med nogen flere begrænser ringe, evt en lavere gearing i sekundær gearing.
    Men har svært ved at forestille mig det ka la sig gøre på tilfredsstillende vis.

    Hvis motoren tager flete omdrejninger så kører den hurtigere.
    Ved ikke hvordan du ka få mere power i de lave omdrejninger uden at den også vil tage flere omdr på toppen.
    Men det er det der skal til.
    Ellers flere ringe i vario så den kommer til at køre i endnu lavere gearing


  • Jakob W
    Jakob W Tilmeldt:
    okt 2018

    Følger: 13 Emner: 5 Svar: 11
    #2   9. okt 2018 Vil jeg bare kunne smutte i t-Hansen og købe en til ring? Og skal den så bare ind ved siden af den gamle ring

  • #3   9. okt 2018 Det er vist noget med man kan købe en pakke med ringe i forskellige tykkelser på speedline.dk
    Så kan man finde frem til den rigtige mængde ring uden at skulle stå og slibe af bredden på en.
    Det kommer bare til at koste i benzinforbrug, km pr cylinderkit og vario bliver slidt hurtigere.
    Ligesom normalt når man kører med ring i varioen (lovligt)
    Bare endnu mere.
    Den kommer til at køre mere som en pocketbike end som en scooter hvis man kommer så mange ringe i at varioen nærmest ikke kan variere.

    Men altså i teorien virker det jo.

    Husk at dyse den om.
    Og tilpas evt rullerne med ringen fjernet i vario.
    Det kan være svært at mærke om de lægger det rigtige tryk på kileremmen hvis varioen nærmest ik ka variere
    Så ka du altid sætte ring i når rullerne er justeret.
    Rullerne har den rigtige vægt når maskinen kører med det samme omdrejningstal hele vejen fra 10kmt til når varioen er maxet ud (normalt ved en 55-65 kmt uden ring i. Formentlig nærmere 20kmt med ekstra mange ringe i smiley )


Kommentér på:
Pro hot 50 holde lovlig fart mæssigt men bedre optræk

Annonce