{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.521 visninger | Oprettet:

Startproblemer Sym Mio {{forumTopicSubject}}

Min Sym Mio 50 4T giver mig lidt problemer. Når jeg forsøger at anvende elstarteren vil den ikke starte, ejheller når jeg bruger kick-starteren.
Har lige skiftet batteriet til helt nyt - som er fuldt opladet/spændingen er 12,78V. Kan aktivere afviserblink og sædelås, men ikke kørelys og som før nævnt starter den ikke, men startmotoren kører ellers fint.
Tænker lidt om det måske kan skyldes defekt tændrør? - eller er der relæer/sikringer jeg også burde tjekke tjekke?
Eller måske CDI-boksen?



Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Startproblemer Sym Mio
  • #1   23. sep 2018 Start med tændrøret.
    Kan også være din kaburator som er snasket til.


  • #2   23. sep 2018 Du har tjekket at den lille startspærreknap under sædet ikke er aktiveret?

  • #3   23. sep 2018 "Du har tjekket at den lille startspærreknap under sædet ikke er aktiveret?"
    Ja selvfølgelig smiley :-) ..men mine symptomer er faktisk lig, at den er aktiveret.
    Tænker lidt på om scooteren går i "spærre mode" hvis kabel/spærreknappen får defekt...



  • #4   23. sep 2018 De kan kortslutte. Pil sædet op og prøv at lus den evt. Har selv været Sym forhandler og haft et par stykker.

  • #5   23. okt 2018 Så fik jeg endelig taget mig sammen til at efterse scooteren.
    Det var nu hurtigt klaret. Tændrørshætten havde åbenbart raslet lidt løs, for da jeg satte den på plads igen, kunne den trykkes næsten en centimeter længere ind en der hvor den sad før - og med det nye batteri i starter den kvikt.
    Tak for indspark.


  • #6   3. jul 2020 Hej jeg har mig også en sym mio, jeg kan ikke få gnist på, hvad kan jeg prøve at gøre her, jeg har skiftet tændrørshætten ud uden held? smiley

Kommentér på:
Startproblemer Sym Mio

Annonce