{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.703 visninger | Oprettet:

Aprilia sr 50 start problem {{forumTopicSubject}}

Hejsa begavede gutter jeg har haft købt en aprilia sr 50 ditech
den starter ikke og jeg fandt ud af der var et knækket gaskabel og der var et stik der ikke sad i så den fik ikke gas efter jeg fik det fikset startede den men så stoppede jeg den for at fylde vand på da det er en LC og så ville den ikke starte igen

jeg har skiftet starter relæ fordi det heler ikke virkede det virker nu
men den starter stadig ikke jeg har målt kompression med en måler fra biltema den måler 3-4 bar og jeg læste nogle steder det nok var det så jeg skiftede stempel med nye stempel ringe og pakninger men det den sammen kompression og den starter stadig ikke den har fået et nyt tændrør, og det knister fint og forstøver gas ud af indsprøjtningen

hvad kan der være galt er det ecuen eller den lave kompression der skylles den ikke vil starte ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Aprilia sr 50 start problem
  • #1   21. sep 2018 Har du købt en Ditech, som ikke kan starte?

    Held og lykke med det da.
    Alle dele til den model er tæske hamrende dyre.


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.041
    #2   21. sep 2018 Der er slet ikke kompression nok på den, så nyt orginalt cylinder og stempel, så kører den nok igen.

    Og husk ORGINALT, ellers kommer den aldrig til at køre.


  • #3   21. sep 2018 Jeg skiftede indsprøjtnings lortet ud med en karburator. Og så spiller det bare.

  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.041
    #4   22. sep 2018 Indsprøjtningen er ikke problemet, det er mangel på kompression.

    Ditech fejler absolut intet, sålænge man har forstand på dem, de er yderst velkørende.


  • #5   22. sep 2018 Jeg har sat mig rigtig godt ind i ditech teknologien. Og ha skaffet manualer osv. Også med fejlkode udlæsning. Og jeg fik den også til at virke men der blev ved med at komme nye fejl efter fejl var udbedret. Så man kan blive ved at proppe penge i det indsprøjtnings lort( og alle dele er rigtige dyre). Så jeg gad ikke at bruge flere penge på nye dele, så derfor kom der karburator på. Og så var der lige pludselig ikke flere udgifter til nye dele. Nu er det bare at trykke på knappen og så er vi afsted.;-)

  • #6   22. sep 2018 Ditech er smart, men alt for svagt.
    Ser man på udgifterne til benzin og olie, så kan det slet ikke betale sig at vælge Ditech.

    4 takt giver meget mere mening.


  • #7   22. sep 2018 tusind tak for hjælpen jeg prøver nok at sælge den videre billigt til et par tudser med hjem bagboks ekstra dæk og fælge, og hvis den ikke bliver solgt med tiden må jeg vel smide en ny cylinder på det trist den ikke vil starte det eller en flot yders velholdt scooter.

    bare sjovt jeg havde den startet det har vel ikke noget at sige der sider en knæk udstødning på


  • Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator
    Tilmeldt:
    jan 2012

    Følger: 12 Følgere: 48 Scootere: 4 Emner: 9 Svar: 6.041
    #8   22. sep 2018 Ditech er ikke svagt, det er bare folk der ikke kan finde ud af at skrue i dem.

    Sålænge man benytter orginale dele, så holder de ganske udemærket, jeg er efterhånden ved at have haft en del af dem. smiley


  • #9   22. sep 2018 ja de køre sikkert også godt alt virker ellers på den men den er sat til salg nu da jeg ikke gider bruge mere tid på den men ja det jo nok bare en ny cylinder eller stempel der skal på det aned jeg smid i var uorginal kan være derfor den ikke starter men kunne ikke finde stempelringe i 41mm så nu må vi se https://www.dba.dk/aprilia-sr50-hej-jeg-har-e/id-1048308539/

  • Rino V
    Rino V Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 1 Svar: 1
    #10   26. aug 2021 Jeg har en aprilia sr 50 r hvor der ikke kommer noget el fram i instrumentet nogen der har en ide om hvad det kand være.den er med diregte insprøjtning..

  • #11   26. aug 2021 #10
    Brug et multimeter og et lednings diagram og følg spændingen.


Kommentér på:
Aprilia sr 50 start problem

Annonce