463 visninger
|
Oprettet:
Forhjul drejer ikke helt frit - ny kaliber {{forumTopicSubject}}
Hej SG.
Jeg har netop smidt ny forbremsekaliber og nye klodser på min Giantco Stealth of udluftet systemet.
Nu rammer bremsen en smule på, så hjulet ikke drejer 100 procent frit rundt.
Hvad gør man for at den ikke rammer på overhovedet?
Vil mene jeg har samlet alt korrekt.
Vh.
jan 2008
Følger: 2 Følgere: 38 Scootere: 1 Emner: 13 Svar: 2.680
Det er ikke fordi skiven er vold slidt efter bremsen har hængt?
jan 2013
Følger: 3 Følgere: 4 Emner: 2 Svar: 123
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 50 Emner: 10 Svar: 47
Det er lidt mere end en skurrelyd synes jeg. Altså når jeg tager fat og drejer hjulet sådan semikraftigt rundt mens maskinen står på støttefod, så drejer den mellem en halv og en 3/4 rundt før den stopper igen.
Jeg har i dag taget bremsen af og smurt de der dimser der gør at kaliberen kan bevæge sig frit fra side til side med fedt (glidere måske?) Synes det hjalp lidt. Men stadig ikke helt godt.
Så prøvede jeg at tegne et par streger med en sprittusch hen over skiven for at finde ud af hvor den rammer på. Det lader til at det er helt ude i yderkanten den rammer på, hele vejen rundt. Men skiven virker ikke synderligt slidt synes jeg. Der er heller ikke nogen specielt høj kant eller noget.
Måske er det bare sådan det skal være. Må prøve at køre lidt rundt og se om det ikke bare er fordi de lige skal slides til.
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Kan også være stemplerne lige skal svuppes lidt ind og ud eller sætte sig rigtigt eller noget.
Jeg ville køre en tur og se om det bliver bedre hvis ikke en skil af saml igen løser det når du har sovet på det.
Søvn er godt for det meste
aug 2018
Følger: 2 Følgere: 50 Emner: 10 Svar: 47
Forhjul drejer ikke helt frit - ny kaliber