{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
870 visninger | Oprettet:

tabt fart kaburator skift {{forumTopicSubject}}

Hej alle.

jeg købte for ca 2 mdr siden en Kymco agility 16+ (ca 8 mdr brugt, 100% lovlig)

har selv fjernet skive samt cdi begræsning.. 55-60 km/t

men for 2 dagen siden på vej fra job, begynder den at opføre sig underligt (sjov brummen, hakken i motor)
vælger derfor at tjekke maskinen fra bund til top, det eneste jeg finder er knækket slange på venstre side af studs (modsat vakumslange) den er knækket, samt bundkar i kaburator har en revne..

slangen bliver skiftet + jeg køber en ny kaburator (denne her)
https://speedline.dk/scooter/kymco-agility-4t/karburator-1/karburator-naraku-standard-v-3-18mm-s-nk200-01

den revnet kaburator er 18 mm med #88 hoveddyse
ny kaburator er 18 mm # 90 naraku M4 hoveddyse

nu har jeg så skiftet den der kabu og ikke stillet på noget som helst...
men kan ikke få farten over 40-45 kmt..

kan nåleventil eller dyse være problemet??


håber der er nogen som kan fortælle, hvad jeg har gjort forkert eller mangler at gøre..

vh


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  tabt fart kaburator skift
  • #1   15. jul 2018 Der er virkelig meget finmekanik og præcisionsudstyr inde sådan en karburator, så prisen ser meget lav ud.
    Du skulle nok hellere ha købt et nyt bundkar til den originale og købt en ny slange.

    Det kan komme til at koste dig mange penge, før du finder fejlen, som kan være noget så banalt, som en dårlig støbning et svært tilgængeligt sted.

    Der sidder en skrue på din karburator, som justere blandingen.

    Jeg har minimal erfaring med en 4 takt karburator, men jeg vil på det kraftigste råde dig til at google dig frem til en manual på en 4 takt karburator.
    Læs den to gange.
    Også selvom at du ikke fatter en skid af den.
    Pludselig, så er der noget der giver mening, når du står og ser på den.


  • #2   15. jul 2018 Jeg er i fuld gang med at finde viden om det karburator sjov..
    Tænkte jeg vil prøve at indstille ny kabu præcis som den gamle og se om det har en virkning.


  • #3   15. jul 2018 #2
    Det kræver så at alle de interne dyser, kanaler osv er helt identiske.
    Og da det er en kina karburator, så må du ikke have for stor tillid til kvaliteten af karburatoren, så numre på dyser kan være helt forkerte.

    Jeg har haft købt en 19mm dellorto-type til 279kr hos west-import, som så viste sig at være en 14mm dellorto kopi, som var næsten identisk med en original CPI karburator.
    Bort set fra at der ingen numre var på dyserne og alt var samlet i blinde.


  • #4   15. jul 2018 Har nu haft ny kabu skilt af.
    Dyserne passer ikke. Mindre end på gammel kabu.

    Må nok bare leve med de 45 kmt indtil jeg finder et sted at få bundkar til original kabu.


  • #5   15. jul 2018 Jeg siger ikke at gevindene på dyserne skal passe.
    Det er hullet igennem dem, som skal være identiske.


  • #6   15. jul 2018 Nårh ja selvfølgelig..
    Men om alting er har jeg stillet nåle op så den får mere benzin og det har hjulpet lidt.
    Så tænker at skifte den 90 m4 dyse med en større. Hvad vil du mene om det. 92 eller 94 dyse.


  • #7   15. jul 2018 Jeg ved det ikke.
    Du kan prøve din blandingsskrue først.

    Du kunne også gøre det jeg foreslår i #1 i de sidste linier.


Kommentér på:
tabt fart kaburator skift

Annonce