4.438 visninger
|
Oprettet:
Mislyd PGO Hot 50 - metal klunk / klik lyde {{forumTopicSubject}}
Hej
Jeg har lige fået scooter for første gang i mit liv i denne uge...
Efter at have kørt ned af en længere bakke med meget god fart på hvor scooteren gik ud synes jeg motoren har fået en mislyd.
Det er værst og mest tydeligt ved tomgang enlig.
https://www.scootergalleri.dk/video/diverse-scooter/113097-mislyd_pgo_hot_50
Hvad kan dette være..?
Cylinder, Stempelringe, krumtap, membran, lejer...?
Også en anden ting (måske rookie alarm) :
Der blæser luft ud af motoren fra den ene side af, er det normalt..?
Se billede
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 6
Der er faktisk en kvittering på sidste service i april, hvor der er blevet skiftet et cylinderkit, så vil prøve at tage fat i dem der har lavet det...
Alternativ hvad vil sådan noget koste...?
Overvejer måske selv at kaste mig ud i det..
Kan man køre forsigtig med det som det er nu...?
Eller er der stor risiko for at den sætter sig helt eller anden større skade..
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 6
Bruger den som pendler nu, så er lidt afhængig af den..
Så kan den holde til at køre forsigtigt indtil jeg får tid til at fixe den...?
Har kigget på følgende:
https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/cylinderkit-40mm-plus.html
https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/r-setup-sport-cylinder-50cc-o10mm.html
Hvad vil være bedst..?
Der er lidt forskel i pakninger og ringe som følger med samt topstykke..
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 6
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
jan 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
Hvis stemplet har været ved at sætte sig kan det næsten kun være fordi den er blevet for varm. Dette kan være fordi at du har en forkert dyse i... Er din opsætning helt standard? Gå 1 eller 2 op i dyse indtil den stadig køre godt men også bliver afkølet. En 2takter bliver akkølet med luft og benzin og hvis den ikke for nok af en bliver den for varm.
En 2 takter skal må man også gerne give fuld skrald fra start, det er mest ved 4taktere man ikke må give fuld skrald og belaste den indtil den er kørt til...
Men ihvertfald Christoffer, mit råd til dig er. Tag cylinderen af, se på stemplet.
Har den dybe ridsler eller er den clean?
Er stempelringene intakte?
Har cylinderen nogen ridsler.
Skift evt. stempelringe, de koster 29 KR i thansen (40mm)
Hvis cylinderen har små ridser kan den måske reddes ved at gå til en professionel mekaniker han har udstyret til at fjerne ridserne hvis de ikke er for dybe, så skal du bare have et nyt stempel (40,50 eller 41mm) de er ikke så dyre heller i thansen.
Hilsen Denis
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 70 Emner: 88 Svar: 630
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 6
aug 2014
Følger: 2 Følgere: 70 Emner: 88 Svar: 630
jan 2018
Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
Det ville sige en skurende lyd og ikke en metalklingen...
jan 2012
Følger: 1 Følgere: 2 Emner: 3 Svar: 6
Det skal lige siges at jeg faktisk har Hart Scooteren til mekanikeren som har skiftet krumtap og cylinder og den spinner som en mis igen..
Og ja det var lidt dyrt, men så lærer man det på den hårde måde..
Mislyd PGO Hot 50 - metal klunk / klik lyde