{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
4.438 visninger | Oprettet:

Mislyd PGO Hot 50 - metal klunk / klik lyde {{forumTopicSubject}}

Hej smiley
Jeg har lige fået scooter for første gang i mit liv i denne uge... smiley

Efter at have kørt ned af en længere bakke med meget god fart på hvor scooteren gik ud synes jeg motoren har fået en mislyd.
Det er værst og mest tydeligt ved tomgang enlig.

https://www.scootergalleri.dk/video/diverse-scooter/113097-mislyd_pgo_hot_50

Hvad kan dette være..?

Cylinder, Stempelringe, krumtap, membran, lejer...?

Også en anden ting (måske rookie alarm) :
Der blæser luft ud af motoren fra den ene side af, er det normalt..?
Se billede

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Mislyd PGO Hot 50 - metal klunk / klik lyde
  • #1   8. jun 2018 Din motor satte sig på vej ned af bakken så ny cylinder og stempel måske mere og luften ville jeg tro kommer fra dit køle system til at afkøle cylinderen

• #2   8. jun 2018 Spændende -.-
    Der er faktisk en kvittering på sidste service i april, hvor der er blevet skiftet et cylinderkit, så vil prøve at tage fat i dem der har lavet det...
    Alternativ hvad vil sådan noget koste...?
    Overvejer måske selv at kaste mig ud i det..

Kan man køre forsigtig med det som det er nu...?
    Eller er der stor risiko for at den sætter sig helt eller anden større skade..

• #3   8. jun 2018 fejlen ligger i at du nok har kørt fuld skrald og lidt mere ned af bakke og det kan den ikke følge med til og hvis den ikke er justeret 100% ind ender det galt

• #4   8. jun 2018 Ja, det er ved at gå op for mig at den desværre nok er blevet presset udover kanten...
    Bruger den som pendler nu, så er lidt afhængig af den..
    Så kan den holde til at køre forsigtigt indtil jeg får tid til at fixe den...?

Har kigget på følgende:
    https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/cylinderkit-40mm-plus.html

https://www.msp-tuning.dk/scooterdele/pgo/hot50/r-setup-sport-cylinder-50cc-o10mm.html

Hvad vil være bedst..?

Der er lidt forskel i pakninger og ringe som følger med samt topstykke..

• #5   8. jun 2018 Kan det i værste flad være krumtappen...?

• #6   8. jun 2018 ja

• Denis
    Denis Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #7   18. jun 2018 Brian du kommer med en masse gode ideer om hvor lyden kunne komme fra, men ingen fakta til at bakke dem op. Lyden kommer ikke fra krumtappen, der er intet i eller ved krumtappen der på nogen måde kunne lave en metallisk klingen... Og hvis der var, ville klingen være meget hurtigere og ikke i takt med tomgangen. Ny stempel og cylinder syntes jeg også er overdreven, ved med at kigge på det først? Alt andet er jo bare antagelser... Hvis du ikke har nogle gode råd så lad vær med at give nogen, ved ikke om det er sjovt at få folk til at bruge mange penge på unødige reparationer eller hvad...

Hvis stemplet har været ved at sætte sig kan det næsten kun være fordi den er blevet for varm. Dette kan være fordi at du har en forkert dyse i... Er din opsætning helt standard? Gå 1 eller 2 op i dyse indtil den stadig køre godt men også bliver afkølet. En 2takter bliver akkølet med luft og benzin og hvis den ikke for nok af en bliver den for varm.

En 2 takter skal må man også gerne give fuld skrald fra start, det er mest ved 4taktere man ikke må give fuld skrald og belaste den indtil den er kørt til...

Men ihvertfald Christoffer, mit råd til dig er. Tag cylinderen af, se på stemplet.
    Har den dybe ridsler eller er den clean?
    Er stempelringene intakte?
    Har cylinderen nogen ridsler.
    Skift evt. stempelringe, de koster 29 KR i thansen (40mm)

Hvis cylinderen har små ridser kan den måske reddes ved at gå til en professionel mekaniker han har udstyret til at fjerne ridserne hvis de ikke er for dybe, så skal du bare have et nyt stempel (40,50 eller 41mm) de er ikke så dyre heller i thansen.

Hilsen Denis

• #8   18. jun 2018 Har du prøvet at køre på den efter det der skete?

• #9   18. jun 2018 Ja jeg kørte hjem på den efter det skete.. også nogle timer efter kørte jeg lige op og tankede og optog video..

• #10   18. jun 2018 Kører den fint nok, og trækker den ligeså godt som før?

• Denis
    Denis Tilmeldt:
    jan 2018

Følger: 1 Emner: 6 Svar: 18
    #12   19. jun 2018 #11

Det ville sige en skurende lyd og ikke en metalklingen...

• #14   19. jun 2018 #10 Kent: Ja, den kørte enlig fint med lyden.. Måske lidt langsommere reaktion i bunden..

Det skal lige siges at jeg faktisk har Hart Scooteren til mekanikeren som har skiftet krumtap og cylinder og den spinner som en mis igen..

Og ja det var lidt dyrt, men så lærer man det på den hårde måde..

Kommentér på:
Mislyd PGO Hot 50 - metal klunk / klik lyde

Annonce