{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
9.034 visninger | Oprettet:

Vil ikke starte når motor er varm {{forumTopicSubject}}

Hej
Lige som min hot 50 var lavet og kørte perfekt, så er der et nyt problem. Nu vil den ikke starte når motoren er varm??

Den starter fint med elstart når den har stået en times tid eller to, men kører jeg så en lille tur, vil den ikke starte hvis man slukker den. Den går ikke ud af sig selv, men når man slukker den så kan den ikke startes igen heller ikke på kickstart.

Lige nu er batteriet dødt, så kan ikke prøve mere i aften. Men lader op i morgen og prøver igen.

Nogen ideer til hvad det kan være??
Det virker som om den kører godt når den kører.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Afhentning af fliser 500 kr.
  • Opsætning fjernsyn på væg 500 kr.
  • Frithængende emhætte installation 3.000 kr.
  • Skift af radiatorventil 1.600 kr.
  • Grave 205 kr.
  • Opsætning af loftlampe, ophæng af 2 billeder, ophængning af lille TV, opsætning af spejl 600 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Vil ikke starte når motor er varm
  • #1   27. mar 2018 Lyder som slidte stempelringe. Men prøv evt at sætte et nyt tændrør i og se om det løser problemet.

• #2   27. mar 2018 Tændrør skiftet for en lille uge siden, har tænkt det godt kan være stempelringene. Den har kun kørt 5800, men er købt brugt, så man ved det selvfølgelig aldrig helt.
    Jeg kan god skifte stempelringe uden at tage hele moteren af ik?
    Det er vel bare af med topstykke og cylinder, og så tilbage på igen?
    Håber lidt på tændrør eller dødt batteri måske er årsagen smiley

• #3   27. mar 2018 Stil den på centralstøttebenet og fjern den nederste bolt på bagstøddæmperen.

Løft så baghjulet lidt op.
    Nu er det meget nemmere, når du skal trække cylinderen af.

• #4   27. mar 2018 Det er ikke altid slidte stempel ringe, min Rieju gjorde det samme fordi tændrøret brændte lidt for koldt.

Hvad er tallet på det nyeste tændrør og det gamle?

Og har du ikke kickstarter? Det er meget nemmere at starte med den.

• #5   27. mar 2018 Hej både nyt og gammelt tændrør er Ngk bp7hs
    Der er kickstart på også, den starter på første kick når motor er kold, men overhovedet ikke hvis jeg har kørt lidt, og den er varm smiley

Skal jeg evt. Gå ned til bp6hs ?

• #6   27. mar 2018 hmm, det kan også være benzin tilførslen.

man skal også passe på med at gå ned med tændrør hvis den brænder for varmt så kan den smelte elektroden på tændrøret (taler af erfaring smiley )

Hvis jeg var dig så ville jeg tage at skille cylinderen af et tidspunkt hvor du lige har en times fritid. smiley

• #7   27. mar 2018 Kan du prøve et smide et par billeder op af scooteren? Så man kan bedømme standen. Kan være der er skiftet speedometer på den.

• #8   27. mar 2018 Kan tomgangsskruen have indflydelse på problemet, har vist fået skruet på den, da jeg rensede karburator

• #9   27. mar 2018 #7 den er fra 2006 så tror næsten der på et tidspunkt har været skiftet speedometer, ellers har den godt nok ikke kørt meget pr. År

• #10   27. mar 2018 Når den er varm skal den startes med kvart gas, så tomgangsskruen har intet at sige.

Af med cylinderen og find svaret.

• #11   27. mar 2018 Er det tydeligt hvis stempelringene er slidt?

• #12   27. mar 2018 Hvad mener du med at den skal startes med halv gas, når den er varm Tommy? Hvis den er indstillet rigtig så skal den vel starte uden gas?

• #13   27. mar 2018 Når nu er batteriet fuldt ladet, så ville lige tage en tur for at motoren skulle blive varm, så jeg kunne se om den ville starte varm.
    Efter en 4-500 meter vil den pludselig ikke tage gas? Den går i tomgang og lyder som om den næsten vil begynde at køre, men gør det ikke.
    Motoren går ikke ud, men scooteren rykker sig lige 10 cm og lyder som om den starter, men så går den i tomgang igen, selv om den holdes på fuld gas

Er det stadig slidte stempelringe der er bedste bud, eller skal jeg rense karburator igen? Nu ville den desuden gerne starte selv om motoren var blevet lidt varm.

profilbillede
  • #15   27. mar 2018 Link til video
    https://youtu.be/_PxP-mHd_is

• #16   28. mar 2018 #12
    Hvis du læser brugermanualen på en Aprilia fra 90erne, så står der at det er uden gas når den er kold og med kvart gas, når den er varm.

Det er kvart gas, ikke halv gas.

• #17   28. mar 2018 Bruger du karburatorsprit?

• #18   28. mar 2018 Rigtigt dumt spørgsmål her, når du siger renser karburator så mener du godt nok skille den af og rense med benzin? (det er blevet gjort før hvor folk tror de skal rense den uden på)

• #19   28. mar 2018 #17 har ikke haft karburatorsprit i denne tank, da jeg tænkte foråret kom, men havde i de 2 foregående. Kan det være vand i benzinen:/

#18 jo jeg tager karburator af, skruet bundkaret af og sprøjter benzin gennem alle huller og dyser. Udvendig har jeg ikke fået vasket den endnu smiley

• #20   28. mar 2018 Af med bundkaret uden at spilde og uden at tippe bundlaget.
    Så kan du se om der er en vandperle i bunden.

• #21   30. mar 2018 Så blev karburatoren skilt ad, og renset endnu engang. Dennegang opdagede jeg at luftskruen var skruet helt ind, så den blev skruet 1 1/2 gang ud.
    Nu virker det som om den kører fint, den tog fint gas på hele prøveturen. og starter også selv om den er varm????

Jeg tappede også lidt benzin over i en flaske for at se hvor meget vand der er i benzinen, umiddelbart ser det ikke ud af så meget, men ved ikke om det bliver mere når den står lidt længere tid.

Igen tusind tak for hjælpen, jeg var gået i stå mange gange uden jeres input til løsninger.

profilbillede
  • #22   30. mar 2018 Selvom jeg ikke var meget til hjælp.

tillykke. smiley

• #23   30. mar 2018 Ikke så meget?
    Det der er alt alt for meget, ud fra det jeg ser.
    Dog svært at se, når bunden på flasken er takket.

Måske du skal tømme hele tanken og tørre den helt op i solen.
    Så slipper du for alle disse problemer.

• #24   30. mar 2018 Der er ca. En halv centimeter i bunden, resten er bare riller i flasken. Billedet er vist ikke så godt.” smiley

• #25   30. mar 2018 Det er også sindsygt meget vand.
    En lille vandperle i bundkaret er nok til at motoren stopper.

Tøm tanken HELT og sørg for at den er knas tør inde i, inden du fylder den op igen.

Kommentér på:
Vil ikke starte når motor er varm

Annonce