{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
3.524 visninger | Oprettet:

Dennis S
Dennis S
Tilmeldt:
2. apr 2017
Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31

Pgo hot 50 start problemer {{forumTopicSubject}}

God jul allesammen derude på galleriet.

Min søn har en pgo hot 50. Han fik den i starten af sommeren og der fungerede den rigtig godt.

Men her de sidste par måneder har den fået flere og flere problemer med at starte.

Det virker som om det bliver værre som det bliver koldere og mere fugtigt i vejret.

Den er stort set umulig at starte med el start.
Kickstart skal bruges i op til 5-10 minutter hvor den springer lidt igang engang imellem for derefter at gå ud igen. Som tiden går starter den i længere tid og til sidst kan han køre afsted.

Har selv overvejet hvad problemet kan være og tænker at kontrollere tændrør luftfilter og karburator.

Vi har fået sat nyt batteri på for en ca. 1 måned siden og der er rigelig strøm til starteren som snurrer lystigt afsted.

Har i nogen ideer eller egne erfaringer til hvor jeg skal starte med at kontrollere/rense/justere eller hvad der nu skal gøres???

Mvh. Dennis.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Pgo hot 50 start problemer
  • #1   24. dec 2017 Du skal skifte tændrøret, rense karburatoren og huske at bruge karburatorsprit i benzinen.
    Især karburatorsprit er vigtigt at bruge når temperaturen er under 5 grader. Der kommer meget kondens i sådan en benzintank og hvis der så ikke bruges karburatorsprit, så vil det samle sig i tanken, 2 -3 deciliter er ikke usandsynligt og så må man altså have tømt tanken helt og frisk benzin på.
    Men start med tændrør og rens karburator og kom karburatorsprit i benzinen og se om ikke det hjælper på dit problem smiley
    Hjælper det, men kun i kort tid så er du ude i at skulle skifte alt benzinen ud.


  • #2   24. dec 2017 Gør de ting, som du selv har overvejet, for det er de rigtige ting.
    Skift tændrøret som det første.


  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #3   27. dec 2017 Så har jeg prøvet at skifte tændrør luftfilter og fylde karburatorvæske på og den sprang super nemt igang.
    Nu håber jeg så det holder når det bliver koldere igen. Men jeg har en god mavefornemmelse med det.
    Tusind tak for jeres råd.

    Et spørgsmål mere og håber ikke i griner for meget nu. Hvor kontrollere man motorolien henne på sådan en 2-takter??


  • peter i
    peter i Tilmeldt:
    dec 2010

    Følger: 1 Svar: 28
    #4   27. dec 2017 Der er ikke olie på en 2 takt motor. Det bliver enten tilført i benzin tanken ELLER en seperat tank til 2t olie som den selv spytter ind.
    Hvis den er med vario har den en udveksling ved baghjul hvor der er noget gearolie.
    Har den kobling og gear er der en gearkasse som er bygget sammen med motor som skal have gear olie.
    Håber det var info som kunne bruges.


  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #5   27. dec 2017 Det er en start den og drej gassen knallert smiley

    Men har den slet ikke noget alm. Motor olie?

    Olie til brændstof ved jeg hvor sidder men tænker da at man også skal ha olie til motoren.


  • #6   27. dec 2017 Nej ingen motorolie på sådan en scooter...!!
    Olie til brændstof "2t olie" er alt du skal bekymre dig om smiley

    Som Peter er inde på, så er der også olie i gearingen som sidder ved baghjulet, det svarer til gearkassen i en bil og den skal man jo som oftest heller ikke fylde olie på....!!


  • #7   27. dec 2017 Der sidder en oliebeholder lige bag ved dine fødder.
    Inde bag ved et lille skjold.

    Der skal 2takt olie i den beholder.


  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #8   1. jan 2018 Henrik j.

    Godt nytår.

    Hvordan kontrollere man om oliemængde er ok ved den olie der sidder ved baghjulet og skal det skiftes ind i mellem og hvis ja hvor meget skal der så på??



  • #9   1. jan 2018 Læs hvad der står tæt på hullet.

  • Dennis S
    Dennis S Tilmeldt:
    apr 2017

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 31
    #10   1. jan 2018 Ok. Men hvordan ved jeg om det er den rigtige mængde olie der er i forvejen?

    Hvis man skal skifte den hvilken type olie skal der så på?


  • #11   1. jan 2018 Godt nytår smiley

    jeg mener der står 110ml lige ved påfyldningshullet.
    Du kan ikke tjekke oliestanden, kun skifte det.

    Du skal bruge det her eller tilsvarende:
    https://speedline.dk/scooter/sym-dd/gearolie/gearolie-galp-transvex-tdl-80w-90-1l-s-ge-p3260421152


  • #12   1. jan 2018 Der burde normale ikke være noget svind af olien, så man må gå ud fra der er det på der skal være, det er kun hvis der er en utæthed at den kan tabe olien.

    Så kan du skifte det efter serviceintervaller som jeg desværre ikke husker hvor langt er.


Kommentér på:
Pgo hot 50 start problemer

Annonce