{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
663 visninger | Oprettet:

Tilkørsel af cylle {{forumTopicSubject}}

Kan det virkelig være rigtigt at man minimum skal køre 200 km for at køre en støbejerns cylle til?
Har desuden før begået den fejl at unlade at ”jomfrusmøre“ cylle og stempel, dvs, væde den i motorolie, og olieblande benzen. Jeg ved hvad I tænker....det var det der kværnede to cyllesæt før. Har lært af mine fejl. Har ydermere fået at vide at sålænge at jeg har en blanding på ca 4-5% skulle der ikke ske noget hvis jeg kørte hårdt til.
Er det noget jeg kan forholde mig til?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Tilkørsel af cylle
  • #1   25. aug 2017 Mere olle er ikke løsningen. Dys den istedet en tand op. Jeg har blandet følelser med tilkørsel på en sprit ny scooter bliver du ikke bedt om kun at køre med halv gas. Ej heller hvis du køber en ny bil. Jeg har gjort begge dele uden problemer. Lad den varme op og stå lidt inden køreturen. Men det er jo klart at det står foreskrevet så har producenten sin ryg fri

  • Jimmi E
    Jimmi E Tilmeldt:
    jul 2017

    Følger: 2 Scootere: 1 Svar: 2
    #2   25. aug 2017 Har altid kørt mine cylindere til. Det jeg har haft mest succes med, er at lade scooteren stå i tomgang et par minutter her til og starte med, og de første 200 km ikke kørt med fulde omdrejninger. Har aldrig sat et cylinder.

  • #3   25. aug 2017 Har allerede kørt ca 60-68 km og allerede nu kan jeg mærke på den at den er sund og rask. Dog tager den ikke højere omdrejninger endnu, men det kommer stille og roligt

  • #4   25. aug 2017 Glem alt om ekstra olie..
    For meget olie kan faktisk ødelægge smøre effekten..
    - Det vil desuden også bare sode brændkammer og udstødning til..

    Og det er for dumt ikke at køre den til korrekt..
    - Det kan gøres på omkring 8 timer (300 km.)..

    Det kan godt være du undgår at varmesætte den, ved ikke at køre til, men den vil 100% sikkert miste effekt og blive slidt hurtig..


  • #5   25. aug 2017 Har også droslet lidt på den ekstra olie. Og i øjeblikket der kører jeg så meget som muligt for at køre den til. Men da jeg har uddannelse at se til er det lidt begrænset.

  • #6   25. aug 2017 Kan seriøst ikke se hvad problemet er..

    Du kan bare køre hjemmefra nogle minutter før, ingen siger den skal køres til på en enkelt dag eller to..
    - Tag den tid det tager.. Det giver bonus i sidste ende..


  • #7   25. aug 2017 Vil bare være sikker smiley
    Better safe than sorry
    Siger jeg fordi jeg har smadret 2 cylinderslt på 2 uger...den første tabte pusten og døde langsomt og det andet holdt 400 meter så sagde det knald så var den død.


  • #8   26. aug 2017 Hvis det kun holdt 400 meter så er det næppe en varmesætning men en fejl 40

  • #9   26. aug 2017 Tilkørsel er som absolutte minimum 200km.
    300km bør tilrådet og hvis du vil gøre noget godt for din cylinder, så tilkører du 500km.
    Glem alt om ekstra olie.
    Stemplet og cylinderen skal blot smøres godt og grundigt ind i 2 takt olie, inden montering.
    Dysen skal blot være 4 numre større, end den rigtige størrelse, for at forhindre høje omdrejninger og så kan du også tilkøre med lidt tungere ruller.

    Alt dette gælder for støbejern.

    For alu med knækpotte/11K, der skal rullerne være de rigtige, så den ikke slæber sig til døde.

    Hvis jeg stadig har manualen til min Malossi 65mm alu cylinder, så står der altså "running in - 1000km"
    No shit....
    Og det er en cylinder, som er lavet til hverdags gadebrug.


  • #10   26. aug 2017 Tommy, gælder det også hvis skiven er fjernet?? Det reducerer somregel omdrejningerne

  • #11   26. aug 2017 Det er med udgangspunkt i en original motor uden skive..

Kommentér på:
Tilkørsel af cylle

Annonce