Piaggio NRG Power - trækproblemer {{forumTopicSubject}}
Hej!
Jeg er kommet i den uheldige situation, at min scooter er holdt op med at trække på baghjulet. Jeg ved lidt om hvordan scootere fungerer, og jeg gætter på at dette skyldes koblingen eller kileremmen. Når jeg løfter scooteren op på foden, og starter motoren, drejer hjulet ikke længere. Acceleration er heller ikke et problem, motoren virker og lyder fint. Baghjulet bevæger sig bare ikke længere. Motoren accelererer altså også en del hurtigere end normalt.
Dette skete da jeg kørte på en vej i byen, og pludselig var det som om at scooteren bremsede af sig selv, dog på en meget huggende måde. Jeg kørte ind til siden, løftede den op på foden og allerede der så jeg at hjulet ikke bevægede sig længere.
Kan i måske be- eller afkræfte min teori om hvad der er galt?
Ud over det, er det så muligt at reparere det selv, eller vil det være klogest at sende den til reparation?
Jeg håber på at i kan hjælpe mig!
VH
Mathias
jan 2010
Følgere: 286 Scootere: 14 Emner: 32 Svar: 25.091
sep 2003
Følger: 19 Følgere: 667 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.802
Måske har den bare kørt langt?
jan 2010
sep 2003
Ja de bliver slidt.
Men den burde begynde at glide før den bare lige pludselig knækker.
Hvis den bare pludselig knækker kan det være fordi den er for gammel, for kort, for lang.
At den bliver slidt får den ikke bare til at knække.
Har en 10hk scooter jeg fik da den var 11 år gammel og havde kørt 16000km.
Remmen gled.
Men den knak ikke.
Og det kan jo ødelægge al muligt at den sådan springer og bliver revet rundt derinde
Det er slet ikke meningen brian
maj 2017
Følger: 2 Emner: 1 Svar: 4
Jeg er ikke 100% sikker på hvor jeg finder remmen henne!
Det ville give god mening hvis den sprang, scooteren er fra 2007 og har kørt 38000 siden da! Den er aldrig blevet skiftet før, så det måtte jo ske hvis det er det der er tilfældet! ??
jan 2010
sep 2003
Noget andet er at den (efter 3800km uden ny rem) sikkert har trukket som en 70årig skildpadde med muskelsvind motormæssigt hehe, måske ikke lige motoren der fremprovokerer bemærkelsesværdigt rem slip
Efter 10 år og 38000km er remmen ikke bare slidt.
Den er død
Så kan jeg bedre forstå den sprang
En rem skal inspiceres med jævne mellemrum, og skiftes hvis den er slidt for meget (jf servicemanual) eller er så gammel og tør at evt smårevner begynder at ligne sprækker
maj 2017
Tak for jeres tid!
Så kickstarterskjoldet skal af, og remmen sidder bagved?
Jeg skal lige forstå det korrekt! XD Undskyld, men mine evner rækker ikke så langt ift. scootere! Jeg fik den af min far efter han havde brugt den, og han siger selv at den ikke er blevet skiftet! Så må jeg stole på det!
sep 2003
sep 2003
Håber det hjælper
Al begyndelse er svær
maj 2017
Jeg fik fat i et topnøglesæt og fik fjernet kickstarter-skjoldet. Jeg kan konstatere, at det var kileremmen. Nu er spørgsmålet så, da i nævner ruller, hvor jeg finder dem. Det er dem kileremmen hviler på, er det ikke? Altså de 2 skiver som kileremmen sidder på. Og hvor finder jeg erstatninger til netop min scooter. Er der nogle der kan give et link, på de specifikke modeller til min scooter? Det er meget at bede om, men jeg vil helst bestille de rigtige.
Kileremmen var flået midt over, og den var meget slidt. Jeg tror bestemt på at den har siddet der i 10 år.
Håber i kan hjælpe mig.
Vh
Mathias
maj 2017
Jeg har søgt på dele til min scooter, men de ligger ikke under "kobling", og derfor er jeg i tvivl.
Vh
Mathias
Piaggio NRG Power - trækproblemer