{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Gearkasse på RCR / SMT
  • #1   22. maj 2017 Køb en 6 trins, medmindre at den er lovlig.

• #2   22. maj 2017 hvis du har prøvet at rode med gearkasser før så skal du ikk være nervøs.. en 4g motor er nem i forhold til en 6g. En blind mand kan næsten renovere sådan en med sin stok..

Vær opmærksom på hvor skiverne sidder og sørg for at den hele sidder korrekt og så prøv gearene af ved at dreje på skifte tromlen inden du samler blokken. Hvis du bare har en motor der skal renoveres så er du også fri for at shimse gearkassen om, som man jo ALTID gør når man sætter en anden gearkasse over i en blok som den ikk er født i.

• #3   22. maj 2017 Den sekundær aksel kan du ikk engang skille ad på en 4gear, og der sidder kun 2 skiftegafler,, så den er ret nem.

Jeg sys personlig at det er bedre med 4g medmindre den er vold tunet.
    hvis du kører 90kmt og skal rundet i et sving så du kommer ned på 50kmt skal du hakke den 3gear ned hvis den har 6g. hvorimod hvis du har 4gear kan du nøjes med at skifte 1gear ned.

• #4   22. maj 2017 Mee Kee.
    6 gear er da klart at foretrække til 90kmt.
    Alt over 60kmt, der vil de sidste geare give en mere glidende kørsel.
    Alt under 60kmt, der skal man have så meget bundtræk, som overhoved muligt og det samme gælder ved 4 gear.
    Det er nemmere at finde de rigtige omdrejninger med en 6 gears maskine, når du er godt oppe i fart.
    Jeg har kørt på begge dele.

• #5   23. maj 2017 Mee kee
    Hvad vil det sige at shimse sin gearkasse om ?
    Jeg fandt en 6 trins gearkasse i stedet, da jeg bare ikke kunne finde ud af det med den 4 trins. Den havde behov for 2 nye skifteaksler - så har snuppet dem fra 4 g gearkassen, da de havde samme dimensioner.

Blokken blev "prøve-samlet" i går, kun med gearkasse - og der lader til at fungere helt fint.
    Så nu er det om at få lagt krumtappen i smiley

Tommy:
    Jeg tror du har ret i at det bliver mere behageligt med 6 trins. Den skal bygges op til at køre med det helt store tun - men det er første gang jeg går skridtet videre end sportstuning - så jeg er lidt på dybt vand smiley

• #6   24. maj 2017 at shimse en gearkasse vil sige at du sætter en aksel i blokken ad gangen, uden skiftegafler, trummel eller krumtap og samler blokken med pakning og mærker sluppet fra side til side. der skal være så lidt slup som mulig, men den må ikke gå stramt så lidt slup skal der være. det skal du gøre med begge aksel. så skifter du bare skiverne ud på henholdsvis højre og venstre side. Hvis gearkassen er født i blokken er det ikke nødvendig fordi den er shimset fra fabrikken, men sætter du en anden gearkasse i så er det en rigtig god ide at tjekke det.

• #7   24. maj 2017

profilbillede
  • #8   24. maj 2017 prøv at se nr 14 og 14a, dem kan man få en 14 forskellige størrelser,, før hen kaldte man det åbenbare påløbsskiver.

profilbillede
Kommentér på:
Gearkasse på RCR / SMT

Annonce