{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.632 visninger | Oprettet:

Puch maxi indstilling {{forumTopicSubject}}

Hej SG

Jeg har et lille problem med min maxi k..
Jeg har lige skiftet cylinder kit til et originalt med plump og har nu fået indstillet den! (Tror jeg da)
Problemet er bare at den ikke rigtig trækker før de sidste 10 km/t. Der er med std gearing, 15mm bing karburator og kører ca 35-37 på toppen!

jeg har prøvet at skifte til forskellige dysser..
62 kører den som jeg beskriver, men dog med sort tændrør og med dysse 56 dør den når jeg giver gas?

En der har haft samme problem som kan hjælpe?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Installation kogeplade 600 kr.
  • Min cykel er punkteret. Jeg har brug for hjælp til at fikse det i dag? 300 kr.
  • Hjælp til at montere fjernsyn på på væggen. 890 kr.
  • Opsætning af reol og billeder 750 kr.
  • Fikse geberit væghængt toilet, der løber 1.000 kr.
  • montering af gardiner 400 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Puch maxi indstilling
  • #1   11. apr 2017 Kaburatoren er for stor

Men ved ikke om det vil løse problemet

• #2   11. apr 2017 kan det virkelig være den der gør det? smiley

• #3   11. apr 2017 Jeg kan ikke huske om det er 10 eller 12 mm den skal være
    Men tror godt det kan gøre det ja

Ellers pil filtret af og se om du kan få den til at gå godt med fingre på indsugningen

• #4   11. apr 2017 Skift til 12mm.
    Ja, den er alt for stor og det giver en dårlig forstøvning af benzinen.
    Har du kun en enkelt bundpakning på?
    Det kan godt betale sig at sætte en ultra tynd bundpakning på, så dine porttider kommer senere og derved giver bundtræk og en lille smule kompression.

• #5   11. apr 2017 Okay så må jeg ud og finde en 12mm karburator til den smiley

• #6   12. apr 2017 husk den 12mm orginale er rund , med vippearm ikke alt det thsvansen pis ,

• #7   12. apr 2017 Husk den firkantede er originalt

• #8   12. apr 2017 prøv og juster nålen ned, eller op med 58 dyse, kan også være din tending der er justeret efter det cyl kit du havde før, jeg har set mange gange der er forskel på slaglængden typisk k-star cyl noget være lort ind original, nu siger du også kit vil det sige at topstykke er skiftet også, så ved du godt original topstykker står der et tal på, det er hvor stor komportionskammeret er i højden, det vil gør hvis du skifter rundt på det ændrer du tændingstidspunktet altså fortending og eftertending giver , så du kan også prøve og dreje på ankerpladen frem eller tilbage , og så følg om det bliver bedre bare ikke juster platiner smiley

• #9   12. apr 2017 Torben N.
    Slaglængden ændre sig ikke på en Maxi.
    Den vil altid være 43mm.

Jeg er ret sikkert på at du mener porttiderne er ændret på de billige kit.

• #10   12. apr 2017 Det er et originalt Hele møget, jeg har indstillet tændingen (y) smiley

• #11   12. apr 2017 Det ee jo helt normalt på en totakter, at trækket kommer sent i omdrejninger.

• #12   12. apr 2017 Ja det ved jeg men synes bare denne meeegt langtid om at tage fat smiley

• #13   13. apr 2017 hvis man måler fra pakflade til pakflade på cyl er der 1 mm i forskel på k-star til den originale , og det er k-star der det længer hvilket må også ændre tending før top, nu roder jeg så ikke så meget mere med det længer,men da jeg gjorde røg de over højre skuldre og i skrot tønden, original er bare bedst og virker,men nu er det ikke sådan du har skiftet olie på den vel, og har du så for guds skyld brug det rigtige som er automatgearkasseolie , andet olie vil ødelægge kobling og den vil også glide og tage langt tid om at komme op i fart, tending bugter kun være fortending eller eftertending der skal justeres hvis den har kørt fint før,så platiner skal du ikke røre ved,ved ikke om det kan hjælpe men har et fotoalbum på min bruger hvor jeg beskriver justering smiley

• #14   13. apr 2017 Så er det cylinderlængden, som er længere og derved bliver kompressionen lavere.
    Spørgsmålet er så bare om porttimingen også er rykket 1mm, fordi at cylinderen er længere ved toppen eller om den er længere i bunden.

• #15   13. apr 2017 åhhh kan sgu ikke huske om det var i bunden, det er jeg lige ved at tro det var den gang jeg tjekket det, det var ikke til at juster sig ud af da jeg rodet med, være bøvl, det jeg husker var jeg blev stigt tosset og siden har jeg ikke ville røre et k-star kit igen =skrot tønden .Altid originalt det ved man sgu hvad er smiley

• #16   13. apr 2017 Yes, jeg havde et u originalt kit på uden plump og ville gerne have et originalt på. Jeg har intet andet end skiftet kittet, og prøvet at indstille den så den kørte ordentligt.

Og medhensyn til pakningerne er jeg faktisk ikke helt sikker på hvad det er for kogle pakninger der er brugt.. men tændingen er indstillet efter der smiley

• #17   13. apr 2017 du kunne jo også hak stempel elle købe en til monza den er korter og så virker den som hakket stempel smiley ellers kig i indsugning til stempel og så se når den er i top om der stadig er noget stempel tilbage, så stikker du en spis genstand ned ridser op på stempel det sliber du så af smiley det giver ca 5 kmt

Kommentér på:
Puch maxi indstilling

Annonce