{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Samling af garderobeskab 540 kr.
  • Installation of 3 ceiling lamps 900 kr.
  • Fjernelse af træstubbe i sommerhus 2.650 kr.
  • Montering af enkelte terrassebrædder i betonsokkel 1.500 kr.
  • Opsætning af låge har alt købt som færdigsæt- nedgravning af 2 stolper 1.300 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Aprilia sonic 2008 dyse
  • #2   5. apr 2017 Tak Tommy.. kan det passe de ældre af dem kører med noget mindre en?

• #4   5. apr 2017 En årgang 2007 sidder der 56 dyse i originalt. Så det er jeg også ret sikker på at der gør på 2008 modellen. Ved at de ældre med euro 1 motor køre med større dyse, da cylinder og udstødning ikke var så begrænset dengang og krævede mere benzin.

• #6   5. apr 2017 Tak skal i begge have for hjælpen.. jeg skulle gerne have karburatoren af fredag, den ligner en bunke jord så nok derfor den kører lidt sjovt

• #7   7. apr 2017 Nu fik jeg endelig karburatoren af og der sidder en 80 dyse i.. den er stadig med begge skiver i vario og så sidder der er en gg på hvor plumpen er taget.

• #8   7. apr 2017 Okay er snorklen stadig i luftfilteret? Lyder som en for stor dyse til den.

• #9   7. apr 2017 alt er der.. første gang i min tid med sonic at jeg har fået en hvor den er std og ikke overskruet... alle bolte fiser lige ud af den.. kun potten der ikke er original... luftfilterkassen er den originale med rør over til katalysator systemet men det er også blændet af

• #10   12. apr 2017 Som Nomack siger 56 hhv 72 i dyse.

80 lyder en anelse stort, hvis der er snorkel og originalt luftfilterinsats i.
    Gilera ICE kørte med 56 standard. Med en TP Powered udstødning passede en dyse 72 fint. Det er vel nogenlunde det samme på sådan en Sonic.

Hvis tændrøret er mørkebrunt er dysen en smule for stor - passer dysen, så er tændrørets farve lys brun (som en Cocio cacaomælk).

• #11   12. apr 2017 Jeg har nu prøvet en dyse 86 og der kører den faktisk bedre men raller så tror jeg skal kigge på cylinderen for tror stempel er træt

Fra bunden trækker den fint og dør ud ved 20 og jorder afsted igen efter 30 og kører omkring 55

Udstødnings system er noget større rod for kan ikke finde nogen med ekstra rør til friskluft systemet, har en original euro 2 men der er det ikke på og forrøret ligner noget fra et sugerør

• #13   13. apr 2017 Jeg tror motoren skal have det store eftersyn

• #14   13. apr 2017 Jah, de Sonic som blev lavet til euro2 normen er ofte mindre holdbare, så renovering kunne tiltænkes.
    Det kunne måske hænge sammen med de kører på en meget mere mager gasblanding og dermed opnår en højere motortemperatur.
    Med det er ikke noget jeg ved med.sikkerhed.

Kører den fint fra stilstand og op til 20, så er koblingen i orden.
    Fra 20 og opad er det variomatikken som tager over.
    Så jeg ville osse tjekke rullerne. Måske har de nogle "'fede" flader. Skal jo helst være runde.
    Rens sporene rullerne kører i så de er rene og uden det der fastsiddende snask.

Tjek også at der ikke er gnavspor i selve Vario efter remmen. Så kører den nemlig osse som du oplever.

Og når du nu har åbnet derind til, så prøv lige at presse/trykke de bagerste remskiver fra hinanden.
    Er det for nemt kan en ny trykfjeder gøre underværker.
    Er den meget stram, så kunne der være sat en strammere trykfjeder i end nødvendigt.
    Det kan godt hjælpe med til den kører underligt.

Sidst mulighed jeg lige kan komme i tanke om.
    Hvis friske ruller osv ikke hjælper og kileremmen er i orden så ville jeg prøve at sætte et andet sæt remskiver på. Kunne være de 3 små stifter inde i som ikke glider ordentligt.
    Du har nok er andet sæt liggende kunne jeg forestille mig smiley

• #15   13. apr 2017 Har næsten lige haft vario af og der sad nogle gule/beige ruller i som mistænker som originale da det altid er den farve piaggio bruger men de var fine og hele.. blæserhjulet var til gengæld godt slidt og det skal skiftes og havde et ekstra men det kan jeg ikke finde så der skal jeg lige have skiftet noget.. koblingen er ikke synderlig tung at skubbe sammen så kan være den er lidt træt..
    så nu står den på tjek af stempel og cylinder og så lige tjek af selve vario for dens stand kan jeg faktisk ikke huske og så skal den nok have et sæt lettere ruller

• #17   13. apr 2017 Tommy fra Køge er på banen. Han ved alt, så jeg hopper af igen.

• #19   13. apr 2017 Tak Tommy det ved jeg men den sidder jo inde bag koblingen

Onkelmorfar: du hopper ingen steder, skal jeg ikke købe din sonic snart?

• #20   15. apr 2017

profilbillede
  • #21   15. apr 2017

profilbillede
  • #22   15. apr 2017 Tror måske jeg har fundet synderen til klirren fra motoren.. minder mest om en bølge pomfrit så har min tvivl til olie pumpen.. ingen løse dele så det må være røget i udstødningen

• #24   16. apr 2017 De har heldigvis ikke taget skade... skal have kigget på oliepumpen for tror ikke den virker

• #26   16. apr 2017 Ikke hvis den er død så ryger den ud.. men hvordan tjekker man om der er liv i den?

• #28   17. apr 2017 Det må jeg undersøge... der findes jo guides til alt i dag

Kommentér på:
Aprilia sonic 2008 dyse

Annonce