Start problemer {{forumTopicSubject}}
Hej Drenge!
Har en Generic Trigger hvor lortet ikke gider starte! og føler sku jeg er ved at løbe tør for ider til hvad det kan være
Gir jer lige hele historien... (held og lykke)
Havde lige været på arbejde, og jeg skulle selvfølgelig hjem af
( havde kørt 20 km inden jeg tog på arbejde, sammen med en ven) Starter knallerten og den starter nemt som den plejer, køre også som den plejer, de første 100m, hvor efter den går ud. Jeg starter den igen, (denne gang var den svære at starte) men kunne ikke få den til at tage gassen, så kunne selvfølgelige ikke få den i gear.
Dagen efter skilte jeg karburatoren af og skiftede dyser, testede både flere numre støre og flere numre mindre, med og uden luftfilter, med og uden choker. Ingen forskel.
(skiftede benzinen i tanken til noget 100% frisk, her)
Da det ikke hjalp at rense og skifte dyser i karburatoren, gik jeg videre til membranen, så også fin ud, lød rigtigt når man pustede igennem den, (syg and XD ) den holde også 98% tæt når man sugede. Så den så også ud til at virke.
(kan ikke huske hvornår det ændrede sig, men kunne ikke få den igang, i et par dage, den skulle ha lov til at stå minimum 2-3 dage, så kunne den starte på de første par hug, og kunne også tage gas. Men efter 2 min går den ud, og det er umuligt af få den igang igen.)
Gik videre til falsk luft iden, købte ny studs og pakning hjalp heller ikke. Købte også en ny karburator, tændrør,tændrørs hætte og tændkabel på dette tidspunkt, har heller ikke hjulpet.
Tænkte nu, knækket stempel ring eller, revne i stempel? så tog cylinderen af og inspicerede, stempel og cylle, der var lidt små ridser i cylinder men intet jeg tænker burde give sådan nogle problemer. kunne heller ingen revne se?
(grunden til jeg tjekkede stempelet var fordi der ikke kom benzin op på tændrøret, /kompression problem?\ Er 100 på benzin slangen ikke er stoppet, har også prøvet starte den uden benzin dækslet på. )
Nogle der bare har den mindste ide, om hvad der kan være galt??? Er løbet helt tør for ideer.
Go´ aften til alle
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
dec 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 45
dec 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 45
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
Er der benzin i bundkaret, når du har forsøgt og starte den ??. Hvad med gnisten, har du tjekket den ??.
dec 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 45
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
Hvordan er krompression på den ??.
Men ja må give dig ret, at det er et underligt problem den har.
dec 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 45
Simmeringene har jeg testet så godt jeg selv kunne, (tror jeg) fyldte krumtaphuset op med sprit, og holde øje over en times tid, kunne ikke se noget forsvinde. (er der en anden måde at teste det på? )
Har ingen mulighed for at teste krompression.
Men knallerten har kun kørt 2000km, syntes det hurtigt den gir op.
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
Den med sprit som du har brugt og tjekke med, kender jeg ik og derfor ved jeg ik hvor sikker den er.
dec 2015
Følger: 4 Følgere: 6 Scootere: 3 Emner: 6 Svar: 45
Hvad kan jeg gøre ved det???
jan 2010
Følger: 4 Følgere: 18 Emner: 71 Svar: 746
Start problemer