{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.080 visninger | Oprettet:

Start problemer {{forumTopicSubject}}

Hej Drenge!
Har en Generic Trigger hvor lortet ikke gider starte! og føler sku jeg er ved at løbe tør for ider til hvad det kan være smiley
Gir jer lige hele historien... (held og lykke)

Havde lige været på arbejde, og jeg skulle selvfølgelig hjem af smiley ( havde kørt 20 km inden jeg tog på arbejde, sammen med en ven) Starter knallerten og den starter nemt som den plejer, køre også som den plejer, de første 100m, hvor efter den går ud. Jeg starter den igen, (denne gang var den svære at starte) men kunne ikke få den til at tage gassen, så kunne selvfølgelige ikke få den i gear.

Dagen efter skilte jeg karburatoren af og skiftede dyser, testede både flere numre støre og flere numre mindre, med og uden luftfilter, med og uden choker. Ingen forskel.

(skiftede benzinen i tanken til noget 100% frisk, her)

Da det ikke hjalp at rense og skifte dyser i karburatoren, gik jeg videre til membranen, så også fin ud, lød rigtigt når man pustede igennem den, (syg and XD ) den holde også 98% tæt når man sugede. Så den så også ud til at virke.

(kan ikke huske hvornår det ændrede sig, men kunne ikke få den igang, i et par dage, den skulle ha lov til at stå minimum 2-3 dage, så kunne den starte på de første par hug, og kunne også tage gas. Men efter 2 min går den ud, og det er umuligt af få den igang igen.)

Gik videre til falsk luft iden, købte ny studs og pakning hjalp heller ikke. Købte også en ny karburator, tændrør,tændrørs hætte og tændkabel på dette tidspunkt, har heller ikke hjulpet.

Tænkte nu, knækket stempel ring eller, revne i stempel? så tog cylinderen af og inspicerede, stempel og cylle, der var lidt små ridser i cylinder men intet jeg tænker burde give sådan nogle problemer. kunne heller ingen revne se?

(grunden til jeg tjekkede stempelet var fordi der ikke kom benzin op på tændrøret, /kompression problem?\ Er 100 på benzin slangen ikke er stoppet, har også prøvet starte den uden benzin dækslet på. )

Nogle der bare har den mindste ide, om hvad der kan være galt??? Er løbet helt tør for ideer.

Go´ aften til alle smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Start problemer
  • #1   16. mar 2017 Har du prøvet og starte den, mens du holder hånden for karburatoren ??.

• #2   16. mar 2017 Har ikke holdt hånden på smiley Men som sagt har jeg haft prøvet med og uden luftfilter på 2 forskellige karburatorer og ingen forskel. overhovedet.

• #3   16. mar 2017 Vil sige den er blevet svære og svære at starte.

• #4   16. mar 2017 Hvis du kan starte den med hånden for, så er det i motoren fejlen ligger grundet den ik suger godt nok. Hvis ik der er nogle forskel så ligger dit problem evt. ligge i tændingen.
    Er der benzin i bundkaret, når du har forsøgt og starte den ??. Hvad med gnisten, har du tjekket den ??.

• #5   16. mar 2017 Der er benzin i bundkaret, knister som den skal, med nyt tændrør osv, kan jo starte nogle gange, og går så ud når den bliver varm. Tager så 2 dage hvor man ikke rør den før den kan starte igen. Syntes det alt for mærkeligt. Tror det er et "motor" problem. Det er en helt ny karburator som er kommet på.

• #6   16. mar 2017 Hmmm.... den holde også 98% tæt når man sugede..., der havde jeg nok selv skiftet membran eller pladerne. Har du tjekket simmeringene, om den er utæt i en af dem ??.
    Hvordan er krompression på den ??.

Men ja må give dig ret, at det er et underligt problem den har.

• #7   17. mar 2017 Kan godt ske jeg skal ha købt ny membran, men tænker stadig den ikke brude opføre sig sådan hvis det var Membranen?

Simmeringene har jeg testet så godt jeg selv kunne, (tror jeg) fyldte krumtaphuset op med sprit, og holde øje over en times tid, kunne ikke se noget forsvinde. (er der en anden måde at teste det på? )

Har ingen mulighed for at teste krompression.

Men knallerten har kun kørt 2000km, syntes det hurtigt den gir op.

• #8   17. mar 2017 Krompressionen kan du da teste, ved om der er modstand når du træder på kickstarteren. Normalt når jeg tjekket simmeringe, så kigger jeg om der er mørke plamager eller olie omkring hvor simmeringen sidder. Hvis du kan se olie/plamager omkring hvor simmeringen sidder, så holder den ik tæt når der er tryk/krompression.
    Den med sprit som du har brugt og tjekke med, kender jeg ik og derfor ved jeg ik hvor sikker den er.

• #9   25. mar 2017 Nu køre den sku igen! Samlede lortet og smed en ny membran på smiley Men kan ikke få den i gang uden at pille luftfilteret af og sprøjte diesel start direkte ind i karburatoren. Så starter den også på 2-3 spark, køre helt ok når den først er igang. Starter også nemt når den er varm.
    Hvad kan jeg gøre ved det???

• #10   25. mar 2017 Hvis den ik kan eller er svært og starte når den er kold, så kunne det tyde på din choker eller dårlig karburator indstilling.

Kommentér på:
Start problemer

Annonce