{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
5.359 visninger | Oprettet:

Tændspole - Puch maxi tænding. {{forumTopicSubject}}

Hej sg
Har en Puch maxi som ikke vil starte.
Den gnister godt nok og tændingen står ok og der kommer benzin.
Men har en mistanke om at det er tændspolen der ikke er kraftig nok! Gnisten er ( som jeg ser det ) ikke blå, snarlig gullig.
Har også prøvet at starte den med en borermaskine.
Uden held.
Mit spørgsmål er så om der skal en ny tændspole til?
Kan jeg gå over til denne her http://west-import.dk/taending-elektriske-dele-134/taendspole-elektronisk-p292 fra West-import.
Og få en kraftigere gnist?
På forhånd tak.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Tændspole - Puch maxi tænding.
  • #1   16. mar 2017 Hej
    Kommer du benzin ned til tændrøret ?
    Og hvad har du stillet platin med ?

• #2   16. mar 2017 Ja det med at give den en snaps ind i cylinderen via tændrørs hulet.
    Ingen ting, sker der.
    Tændingen. 0,4 imellem platinerne ved fuld løft og 1,5 mm før top.
    Som jeg altid har kørt med.
    Skal så lige siges, at det er første gang jeg ikke har ku få en maxi igang.
    Men den er total død, ikke engang et put er der kommet ud af motoren!!!

• #3   16. mar 2017 Ja for jeg plejer og bruge 0,35 ellers 0,45 med søgeblad ved top
    Er det kompression den mangler ?

• #4   16. mar 2017 Næ heller ikke det.
    Har nyt stempel i og et topstykke der er semi planet.
    Købte knallerten adskilt og motoren er lige bliver samlet. Og har ikke kørt endnu.

• #5   16. mar 2017 Okay
    En gulig gnist er jo heller ikke godt så det kan måske være den skal have et nyt smiley

• #6   16. mar 2017 Jo ja som sagt, så er det første gang jeg ikke har ku få gang i sådan en maxi.
    Og har på fornemmelsen at det er tændingen der fejler.
    Vil jeg ku få en bedrer gnist med den henviste tændspole?

• #7   16. mar 2017 Det kan jo være den gamle er lidt træt
    Har du prøvet med et andet tændrør ?
    For igen
    Har du gnist kompression og benzin tilførsel og platin står rigtigt så skal den køre smiley

• #8   16. mar 2017 Ja har prøvet med forskellige nye tændrør og tændrørs hætte.
    Lige mine ord... den skulle ku køre

• #9   16. mar 2017 Er du helt sikker på kompressionen ?:)

• #10   16. mar 2017 Jo det er jeg. Har lidt mere end den anden maxi jeg køre på nu. Og den starter ellers fint.

• #12   16. mar 2017 Ja lige det har jeg også prøvet. Dog noget svært lige at ramme 8mm i fri hånd mens man tramper løs på kickstarteren smiley
    Men brugte en bore maskine istedet.
    Og skulle meget tæt på før at gnisten sprang fra tændrøret til stel. Om ikke helt ned og rører stel før der skete noget.

• Lars O
    Lars O Tilmeldt:
    jan 2017

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 7
    #14   16. mar 2017 prøv at se om dine magneter i svinghjulet er kraftige nok
    har lige haft det problem nemlig

• #15   16. mar 2017 Vender stemplet rigtigt ?:)

• #16   17. mar 2017 Nu ved jeg godt du har prøvet det meste.
    Men tjek lige om dine platiner Evt. skulle være brændt af ...
    Har været ude for at selv om de var brændt,så ville den godt gniste,bare ikke nok til at den ville starte.

Men en elektronisk tændning virker skide godt.
    Køre selv med den fra Bosch (købt hos mopedspeed godt nok) på min Gilardoni maxi.
    Det eneste minus jeg syntes der er ved den,er det store klodses svinghjul ...

• #17   17. mar 2017 Mange gode forslag.
    Vil se på det i næste uge, for giver ikke op!!
    Arbejder desværre lige i de her dage. Og har ikke tid til at rode med det. Men vender tilbage når jeg har fundet problemet.
    Det med stemplet, er jeg overbevist om at pilen peger ned mod udstødningens porten, som den skal.
    Lige det sidste og det har jeg ikke kontrolleret på den anden maxi jeg har stående. Det er at tændspolen og lysspolen sider lige på ydersiden af svinghjulet. Skal de ikke side ca midt i ( | - | ). ( | -|)

• #18   21. mar 2017 Nå har rodet lidt mere med det.
    Og har fundet ud af at det gnisten ikke er god nok.
    Har taget tændrørs hætten af og prøvet at se om gnisten kan springe de 10mm.
    Det kan den langt fra, skal næsten helt ind til topstykket før gnisten springer. Ca 2-3 måske 4 mm (men så er den ikke stabil) kan jeg få gnisten til at springe.
    Har så prøvet at sætte kablet på tændrøret. Og med skrue maskine fik jeg den til at sige put-put 2 gange og så var det slut.
    Ja tog så topstykket af for at se om stemplet sider rigtigt og det gør det, det resulteret så i at en pindbolte for neden gik over gevind da jeg spænde igen. De hærdet pindbolte man kan købe, er da noget snot!!!!
    Nå lige et side spring smiley
    Er det min tændspole der er for svag?
    Mit svinghjul, der er for svagt?
    Kan jeg med fordel bruge den tændspole jeg linket til i mit første indlæg?
    Fortsat god dag
    Michael

• #19   21. mar 2017 Din spole er dårlig.
    Men det kan næsten lige så godt også være din kordensator og platiner ikke har det for godt mere.

Den spole du linker til er fin.

Normalt skal der meget til før svinghjulet bliver dårligt. Så jeg ville starte med spolen

• #20   21. mar 2017 Også min konklusion.
    Ville bare lige høre om I også havde samme mening.

• #21   28. mar 2017 Så køre den!!!!!!
    Skiftet tændspole, platiner og kondensator.
    Ande tråd på kickstarteren startet den!!
    Jahuuu.
    Købte den røde tændspole fra mopedspeed,
    Og man er ikke i tvivl om, at gnisten er der!
    Køre bare for stærkt. Ved ikke endnu, med hvor meget. Har kun planet topstykke på. (Det var lige det jeg havde lignende, da det originale var gevindet ødelagt til tændrøret smiley ). Og cigar udstødning, da det ikke larmer meget.
    Nu skal jeg bare have samlet det sidste, justeret forgaffel, (løsner sig i kronrørs lejerne ffs det er 3 gang jeg skal se på det!!),taget et led mere af kæden, lyset virker ikke ( lorte lygte jeg har købt mig, er sgu fra maxishoppen??!! Men lys knappe systemet var ødelagt da jeg fik den), have tilpasset bag skærmen.. jojo italiensk kvalitet phhfff, og mit bagdæk er fladt. Nyt dæk og slange ffs, hvad er der lige sket der...

• #22   28. mar 2017 Kronrørslejerne man kan få idag er noget lort.
    På min gamle kunne jeg skifte hver 3 måned Ca.
    Angående lys,så er det,jo bare at gennemgå alle ledningerne Evt. lave et nyt ledningsnet. (Har lavet et fra bunden til min nye)
    Fladt bagdæk,kan jo være mange ting.

• #23   28. mar 2017 Hey cato
    Ja det med lyset ligger problemet i for lygten.
    Har gemmen gået alle ledninger og målt at der ikke kortslutning.
    Det med bag dækket. Havde jo sat nyt på, med ny slange og fælg bånd. Bare irriterende at det er fladt, og jeg skal rode med det igen. Nå men det skal jo af igen. Da jeg har en bagskærm der skal tilpasses ordenligt. Kæden slår på den, når jeg køre.

• #24   28. mar 2017 Skal også have sat nyt bagdæk på min.
    Men det er helt min egen skyld,da jeg har krudtet det hele af,giver en god kraftig røg.

Kommentér på:
Tændspole - Puch maxi tænding.

Annonce