{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.226 visninger | Oprettet:

Indstilling af puch maxi {{forumTopicSubject}}

har købt en puch maxi k, og renoveret den. ( alt er std )

Nu da jeg så er færdig, har jeg været igang med at indstille den.

- luft skruge er drejet 1 og 1 halv omgang ud,
- dysen er 56
- og nålen er helt i bund før at den kan ta gassen,

Når den så får fuld gas, så kører den okay, men når den er ope i fart så går den bedre når jeg holder chokeren inde, kan det passe den skal være sådan eller ?

og nogle ideer til hvad jeg kan gøre?

og er der nogle af jer der har en ide til evt speedometer, fx cykelcomputer eller ligende der passer?

også tænkte jeg os på om der er nogle af jer der har en god ide til hvad jeg kan gøre så forlygte pæren får flere watt ende baglygte pæren ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indstilling af puch maxi
  • #1   21. jan 2017 Nu kan man ikke bare sende watt gennem en ledning. Watt er et udtryk for den effekt en given komponent forbruger/trækker. Så hvis du vil ha' mere lys i lampen må du finde en pære med en højere Watt angivelse en den der sidder i. Ganske som hjemme på loftet: skifter du en 20W pære ud med en 40W pære er dit lysudbytte ca dobbelt så kraftigt. Et alternativ er at transformere Maxi'ens 6 volt til en højere spænding. Så vil pæren lyse kraftigere i den korte tid den overlever. Har så omvendt tit sat 12V pærer i gamle 6V knallerter når jeg tunede dem, da 6V pærer kunne ha' svært ved at holde. Men find en pære med højere effekt så får du mere lys (Hvis ellers knallerten kan trække det smiley

  • #2   21. jan 2017 Det har du delvis rat i..
    En pærer vil trætte den effekt den nu er på, men hvis du har en baglygte pærer på 5 watt og en forlygte pænere på 15 watt, så for at baglygten ikke skal trække for mange ampere og sprænge, så hvis der var nogle der viste hvor man kunne købe en regulator, så ville det jo være super lækkert, eller en modstand der er lavet til at sette melle baglygten og fasen, sådan at det automatisk vil kommer flere ampere til forlygten, så ville der være helt fantastisk.

    På en std Puch maxi - lever den 6v og 15 til 20 watt alt efter omdrejningerne, så vil det optimale jo være hvis man ku få en regulator eller et sæt modstanden der kunne fordele amperene, så kunne det være lækkert smiley


  • #3   22. jan 2017 Prøv at søg på "Effekt formlen" eller "Effekt trekanten". Der er vist et par begreber du skal ha' styr på - Det eneste sted jeg kan komme på hvor man regulerer ampere er et svejseværk. En modstand vil jo bare optage den effekt den er mærket til og omdanne det til varme, lyset bliver svagere OK. Det samme med en regulator, der som regel bare er en variabel modstand, men du får altså ikke mere lys foran på den måde ;0) Men bevares, kunne da være fedt med lysdæmper på baglyset (Sorry - kunne ik' la' være)

  • #4   22. jan 2017 Jeg kan godt omh's lov og effekt trekanten...
    og har sat flere regulator om det kan fordele amperen, men de har vært til 230v.
    Så det er derfor jeg jo spøger om der er nogle der har en ide til hvad jeg kan gøre, uden og skal til at skifte lys spole... og da std kun lever 15 til 18 watt så kunne det jo fedt hvis men kunne lave et eller andet smiley


  • #6   22. jan 2017 det med en led pære lyder som en fornuftig ide smiley

Kommentér på:
Indstilling af puch maxi

Annonce