{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
587 visninger | Oprettet:

Neo's smider olie {{forumTopicSubject}}

Jeg har ikke så fandens meget forstand på scootere, og jeg plejer kun at assistere når min far laver den, men da han pt. ikke er mulig at få kontakt på, håber jeg, at i kan hjælpe mig.

Det drejer sig om min Yamaha Neo's (2001) som er begyndt at smide meget olie.. Den plejer altid at dryppe lidt i ny og næ, men nu ligger der altså en lille sø under den..
Der går et kabel ned til baghjulet, og midt på kablet ser det ud til at den er brækket midt over, og jeg vil tro at det er der det drypper fra.
Hvad har det kabel af funktion og hvor bøvlet er det at skifte?

På forhånd tak smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nyt amatur 900 kr.
  • Hjælp til opsætning af en svævehylde og 3 små svævehylder, samt et klapbord i køkken 1.250 kr.
  • Reparation ag opvaskemaskine 1.500 kr.
  • Ophæng af køkkenskab fra Ikea, spejl og håndtag til skuffer 1.500 kr.
  • Opsætning af 3 lamper + rep. af tændknap på lampe 900 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Neo's smider olie
  • #1   20. nov 2016 Ja okay, logik for burhøns. Det må jo være bagbremsekabel der er brækket midt over, men er der olie i den? smiley

• Reject ™
    Reject ™ Hjælpe-administrator

Følger: 12 Følgere: 54 Scootere: 4 Emner: 13 Svar: 6.143
    #2   20. nov 2016 Der er ingen olie i bremsekablet, så det er ikke derfra den drypper.

Alt efter hvor det kommer fra, så er der 2 muligheder, enten så er der en utæthed ved slangen fra oliebeholderen, eller også er den utæt nede ved gearingen, og det er gearolie der drypper ud.

Et billede ville hjælpe.

• #3   20. nov 2016 Jeg får lige taget et billede i morgen smiley

• Reject ™

#4   20. nov 2016 Det er muligt olien blot render ned af bremsekablet, det nemmeste er at få rengjort, så er det til at se hvor olien kommer fra.

• #5   21. nov 2016 Den var også fuldstændig snasket til.. har tørret den af, og det er jo ikke den det kommer fra.. Der er en lille tank/beholder lige over, ved ikke om det er derfra det kommer.. Men jeg får lige taget et billede, så er det nok lidt nemmere end mine forklaringer..

• Reject ™

#6   21. nov 2016 Vi kigger på sagerne når der kommer et billede. smiley

• #7   22. nov 2016 Synes det er lidt svært at tage billede af, da jeg jo ikke aner hvor i alverden det kommer fra.. Nemmest ville det være hvis man lige fik den op på en lift og måske kunne se om der var en utæthed et sted..

profilbillede
  • #8   22. nov 2016

profilbillede
  • #9   22. nov 2016

profilbillede
  • #10   22. nov 2016 Kunne være jeg snart skulle kigge mig om efter et nyt transportmiddel! Jesus hvor ser den ud! Ved snart ikke om det kan betale sig at smide den over til rep. og betale dyre domme for det.. smiley

• Reject ™

#11   22. nov 2016 Hvis den plejer at holde som den gør på billedet, så vil jeg tro der er en læk i en af slangerne til 2takts olien, den ser godt nok lidt tilsølet ud.

Hvis jeg husker rigtigt, så sidder oliebeholderen under sædet på sådan en Neos, derfra løber der en slange ned til oliepumpen som sidder ved svinghjulet, og derfra en lille tynd slange over til karburatoren.

Det burde være til at se om olien kommer derfra uden at adskille alt for meget.

• #12   22. nov 2016 Det er der den plejer at holde, og det ser også ud som om at den har dryppet over længere tid..
    Og ja, oliebeholderen sidder under sædet.. Jeg må prøve at skille den lidt ad, men den er satme i så dårlig stand at den nærmest smuldrer når man skiller den ad.. Men den kører som en drøm, haha smiley

Men tak for hjælpen, du har nok ret i at det er en af slangerne den er gal med..

• Reject ™

#13   22. nov 2016 Held og lykke med maskinen, hvis du løber i problemer med skidtet så skriver du bare igen. smiley

Kommentér på:
Neo's smider olie

Annonce