{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lave scooter om til 3 hjul
  • #1   30. okt 2016 pgo har lavet en ,,, som er lovlig

  • #3   31. okt 2016 Ring til 114 og spørg

  • #4   31. okt 2016 Fz50coolcat, Ja men det er en invalid knallert og den er ulovlig at køre på, medmindre man er invalid.

  • alexander H
    alexander H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 22
    #5   31. okt 2016 Ok det en 30 og så sætte atv aksel bag på ligesom en pgo trike ? smiley

  • #6   31. okt 2016 nej den er ikke sådan noget vrøvl

  • #7   31. okt 2016 Nomack. Nej, det er ikke ulovligt at køre på en invalid knallert.

  • alexander H
    alexander H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 22
    #8   31. okt 2016 Ved godt pgo har lavet dem men det var nu bare hvad man for af bøde Osv ved at selv lave en ? smiley

  • #9   31. okt 2016 Nu har jeg så set politijagt for ikke særlig længe siden og der var en mand som blev stoppet i en suzuki ape 50 van (invalid knallert/scooter) Han fik en bøde af betjenten og sagde det var ulovligt at køre på invalid knallert, medmindre man var invalid

  • #10   31. okt 2016 Nomack. Det var fordi betjenten ikke anede hvad han lavede. Bøden gælder ikke. Der er ikke fastsat regler om det. Jeg har selv en invalide knallert jeg har købt fra ny, har kontaktet forhandleren, og der er ikke noget at komme efter. Det har flere herinde også gjort. Sender billede 2 min.

  • #11   31. okt 2016 1

    profilbillede
  • #12   31. okt 2016 2

    profilbillede
  • #13   31. okt 2016 3

    profilbillede
  • #14   31. okt 2016 http://www.trafikstyrelsen.dk/~/media/7B0DAF66918149C7A5F5DD0AB17D9294.ashx

    Lille knallert
    Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på højst 30 km/h, jf. dog

    punkt 041.
    Lille knallert inddeles i:
    a) Personknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til personbefordring.

    b) Vareknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til varetransport.

    c) Invalideknallert
    Tre-hjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene
    Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert.




    Desuden Kan man godt få lov at bygge en 2 hjulet om til 3 hjulet men det skal anmeldes til trafikstyrelsen

    Tjek min den er lavet er lavet af Medico Nord A/S
    http://www.scootergalleri.dk/galleri/360464-pgo_hot_50_p3_medico_nord

    Og nej jeg er ikke invalid men så længe man ikke bliver stoppet er der ingen der har ondt af det smiley


  • #15   31. okt 2016 Jeg er nu blevet stoppet flere gange i min tuk tuk.. Og forhandleren jeg købte den af fik svar på at man gerne måtte føre den af trafikstyrelsen..

  • #17   31. okt 2016 Så det må man gerne.

  • #18   31. okt 2016 Sjovt det står noget andet i færdselsloven.
    Ja jeg er også blevet stoppet på en knallert med nr plade hvor betjenten blev ved
    med at insistere på at jeg skulle have en forsikringspolice på mig

    Bare fordi nogle betjente ikke kender reglerne er det ikke ensbetydende med at det er sådan loven er.

    Der er en grund til at det hedder en Invalideknallert når den har 3 hjul
    definitionen på en stor knallert er.

    Stor knallert
    Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på over 30 km/h
    eller
    Trehjulet
    knallert, bortset fra invalideknallert, med en konstruktivt bestemt maksimal
    hastighed på højst 30 km/h.

    Så selvom du køber en knallert der kun køre 30 km.t tæller det som stor knallert (45er) når vi snakker 3 hjulet Stor knallert undtagen invalideknallert


  • #19   31. okt 2016 Der står den er til befordring af en invalideret kører, ja. Men der står ikke nogle steder at det er ulovligt at føre den selvom du ikke er invalid.

  • #20   31. okt 2016 Tror nu ikke TMP havde lagt det op uden at være 100% sikre... Er du klar over et smæk de ville få hvis det var forkert?

  • #21   31. okt 2016 Der er en grund til at det hedder en Invalideknallert når den har 3 hjul
    Og ikke bare en 3-hjulet 30 knallert

    Og hvis du gider bruge lidt tid på at google på det kan du finde
    flere flere politi bente der siger er det er forkert. At det er op til en læge og vurdere hvornår man er Invalid og dermed beriget til at benytte sådan en Invalideknallert.

    Men forstå mig ret har selv en, Så syntes også det er mega nederen og ville da til enhver tid spille dum hvis jeg blev stoppet. F.eks sige hvordan kunne jeg så tegne forsikring på den og hvor stå det osv smiley


  • #22   31. okt 2016 Jeg er helt med på hvad du mener smiley

    Dog når der ikke står i loven at man ikke må kører invalide knallert selvom man ikke er invalid, ligesom at man ikke må kører bil uden erhvervet kørerkort.

    Ligesom trafikstyrelsen skriver til TMP, så tror jeg faktisk stadig på de ikke kan give bøde for det smiley

    Du skal også tænke på, TMP får et KÆMPE erstatningskrav hvis det nu var forkert det de skrev, for så har de jo solgt en vare som lovlig at bruge til rigtig rigtig mange mennesker smiley


  • #23   31. okt 2016 Det du henviser, hvor der står at den er indrettet til befordring af invalideret fører, der står jo ikke der er ulovligt ikke at føre den når du ikke er invalid smiley

  • #24   31. okt 2016 Jov for så er det en stor knallert selvom den maks kan køre 30
    høre den under 45 regler hvis den har 3 hjul og ikke bruges som invalide knallert

    Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert

    Stor knallert
    Knallert med en konstruktivt bestemt maksimal hastighed på over 30 km/h
    eller
    Trehjulet
    knallert, bortset fra invalideknallert, med en konstruktivt bestemt maksimal
    hastighed på højst 30 km/h


  • #25   31. okt 2016 Du misforstår mig, det er jo stadig en invalideknallert.

    Det jeg mener er at de ikke skriver at det er ulovligt for en ikke invalid at føre en invalide knallert, blot at den er indrettet til invalidefører


  • #26   31. okt 2016 Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert

    Hvad gør det til en invalideknallert det eneste det gør det er hvis føre er invalid

    Men har en ide om hvad du snakker om for jeg en ikke kunne finde noget som helst om straf ramme og eller bøde størrelse smiley

    PS ved godt men også kan få krykke og rullelator holder osv men det er altså ikke det der afgår det.


  • #27   31. okt 2016 Det kan ikke være andet end en invalideknallert når det er en invalide knallert. De andre trehjulede må være nogle der er bygget som ikke invalideknallerter.

    Jeg har papir på min fra ny, om at det er en invalideknallert, det kan de jo ikke bare ændre pga føren smiley


  • #28   31. okt 2016 Præcis, der er ingen bøde/straframmer til det, så derfor er det ikke ulovligt, selvom den er indrettet til invalidefører smiley

  • #29   31. okt 2016 Kunne forestille mig en sur betjent kunne finde på at trække den ud i


    Alle trehjulet knallerter er store knallerter de giver sådan set bare invalide dispensation til at køre dem som små så hvis ikke du har et gyldigt bil/mc/stort knallertkørekort kunne du vel i teorien blive sigtet for det


  • #30   31. okt 2016 De kan sigte dig alt det de vil, men det holder ikke i retten uden nogle paragraffer/strafferammer/bøder om det smiley

  • #31   31. okt 2016 Og de må ikke kalde den for stor knallert. Den er model bestemt 25kmt smiley

  • #32   31. okt 2016 det ligemeget om den er godkendt til 25ktm

  • #33   31. okt 2016 Arg det er det ikke. Så vil de i princippet også kunne sige det var en MC. Og det er jo altså stel nr der bestemmer

  • #34   31. okt 2016 Nej en hvilken som helst 3 hjulet knallert er en stor knallert untaget en der bruges til invalide kørsel.

    Vi har kun stor og lille knallert i dk vi har ikke eu25 de eller jov det har vi men de går ind under knallert 30 regler = og der står jo

    Lille knallert inddeles i:
    a) Personknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til personbefordring.

    b) Vareknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til varetransport.

    c) Invalideknallert
    Tre-hjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene
    Anden tre-hjulet knallert anses som stor knallert.

    Så ergo 3 hjul = stor knallert medmindre der bruges til befordring af invalideret fører


  • #35   31. okt 2016 Men igen, selvom jeg kører i den, er den stadig indrettet til invalidefører, og derfor kan den ikke gå ind under kategorien stor knallert. Derfor jeg skrev der så må være andre 3 hjulede knallerter der betegnes som dette

  • alexander H
    alexander H Tilmeldt:
    aug 2013

    Følger: 1 Emner: 14 Svar: 22
    #36   1. nov 2016 Så hvis jeg sætter 3 hjul på min 30 scooter bliver det en 45 det lyder bare underlidt på stelnummeret er det en 30 men det en 30 hvis jeg er invalid. Tænker selv man for en bøde for konstruktivændring ? smiley

  • #37   1. nov 2016 Læs hans profil tekst
    http://www.scootergalleri.dk/bruger/23897-__classic_honda___palle_

    Som udgangspunkt har du ret, Man tager man stilling til om det er en knallert 30/45 eller MC udfra Stelnummeret.

    Men jeg blev taget på min monkey i sommers og der snakkede jeg med en af deres knallert experter (tro mig han havde styr på sit shi* smiley Og spurgete ham bla hvad der ville ske hvis man feks sætter en 100cc motor på et 30er stel.
    Han sagde dette ville blive betragtet som en ureg mc og man ville dermed blive sigtet som om man havde kørt motorcykel. Det samme gælder en 45er motor på et 30er stel, Dog er det så bare en 45er


    Men tilbage til ombygning af 30er fra 2 til 3 hjul
    Som jeg har sagt før er der en noget der hedder en 3 hjulet 30er knallert
    det hedder en invalideknallert. Ellers er det en stor (45) knallert også selvom den kun køre 30.

    Men det du snakker er en konstruktiv ændring. Dette kan lade sig gøre lovligt du skal bare søge tilladelse hos trafikstyrelsen, Problemet er så bare at det er en invalideknallert bagefter.

    Hvis du foretager ændringen uden tilladelse er det meget svært at sige hvad du kan blive sigtet for, Da som du kan se hvis du læser den profiltekst jeg linker til ikke altid er sammenhæng mellem hvad man har gjort og hvad man bliver sigtet for.

    Men hvis du f eks tager en hot/drbig fra før nr plade og får fat i det orginale bagtøj tror jeg de vil have svært ved at finde ud af det ikke er orginalt.
    Kender et par stykker der har gjort det gennem tiden smiley og ingen har nogensinde hørt noget for det.


    Håber det giver lidt mening smiley


  • #38   1. nov 2016 Igen. Der må være 30knallerter som er trehjulede og derfor betegnes som stor knallert.

    En invalideknallert er en 25kmt.
    At den går ind under regler for 30 knallert. Det gør en cykel også.


  • #39   1. nov 2016 Please læs nu lovgivningen inden du udtaler dig jeg har givet dig linket men en gang til for prins knud

    Lille knallert inddeles i:
    a) Personknallert
    TO-HJULET knallert, der er indrettet til personbefordring.

    b) Vareknallert
    To-hjulet knallert, der er indrettet til varetransport.

    c) Invalideknallert
    Tre-hjulet knallert, der er indrettet til befordring af invalideret fører alene
    ANDEN TRE-HJULET KNALLERT anses som STOR KNALLERT.


    Og nej du tager også fejl med hensyn til at 3-hjulet er = 25 km t. Men hot invalide scooter har nøjagtigt samme motor opsætning som en normal 2 hjulet hot og køre 37 lovligt

    EU 25 er en europæisk standard som vi ikke bruger så meget her hjemme
    Men nogen knallerter f eks skyteam monkey bliver impoteret som EU 25 fordi så skal de ikke lave en speciel 30er model kun til det lille bitte danske marked.
    Det samme gælder piaggio ape eu 25 men her i landet for den så også lige efternavnet invalideknallert.


    PS
    I andre eu lande må man køre eu 25 fra 12år af
    og der kan man og købe små 50cc micro biler og atver som knallert. Men den danske færdsel politik er bygget op af jantelov og afgifter smiley



  • #40   1. nov 2016 Min tuk tuk er stadig indrettet til befordring af invalide fører, så den hører ikke ind under anden 3 hjulet knallert..

  • #41   1. nov 2016 Og det samme er en hot 50 3 hjul.

  • #42   2. nov 2016 Hold nu op din ape er ikke særligt indrettet til invalide føre.
    Medmindre du er invalid. De køre jo også rundt som kaffeautomater på hjul
    som eu 45. Der er nogen særlige regler for invalideknallert så som de ikke behøver nr plade osv

    hot 3 hjul er ikke en eu25
    Det er en invalideknallert der må køre 30 km.t og lovligt må køre op til 39 km.t


  • #43   2. nov 2016 Ved konstruktive ændringer skal køretøjet synes... Længere er den ikke......
    Såeeeee. Hehe


  • #44   2. nov 2016 Men stadig indrettet som invalideknallert.

    En ape er eu25 også indrettet som invalideknallert.


  • #45   2. nov 2016 Held og lykke med at køre en knallert til syn og få den godkendt med konstruktive ændringer.

    Der må overhoved ikke ændres på konstruktionen på hverken 30/45 knallerter

    Dog kan man få lov til at bygge om fra 2-3 hjul af trafikstyrelsen Det er f.eks det medico nord gør.

    Den trehjulet hot jeg har er ikke bygget som trehjulet af pgo det er medico nord der har ombygget den.


  • #46   2. nov 2016 Det er ikke ret længe siden der i politijagt blev vist en mand der blev stoppet på en 3hjulet scooter og han skulle dokumenterer at han var invalid for at måtte køre på den , og i samme program bliver en mand stoppet i sin afdøde fars Ape 25 og fik en bøde for det da dette også er en invalide knallert og kun må føres af invalide , har ledt men har desværre ikke kunne finde afsnittet , men hvis de viser det så er det vel sådan reglerne er eller ???????????????????????????????????????

  • #47   2. nov 2016 Kent b. Læs mine indlæg længere oppe, så ser du politiet var forkert på den.

  • #48   4. nov 2016 R.Knudsen

    Nope det er dig der er forkert på den. Men det er jo også nemt at være når man ikke vil læse og forstå hvordan lovgivningen hænger sammen smiley

    For sidste gang din ape er ikke særligt indrettet til invalide føre,
    Medmindre du er invalid. De køre jo også rundt som kaffeautomater på hjul
    som eu 45.





  • #49   4. nov 2016 Tobias.. Der står stadig ingen steder i loven at det er ulovligt at føre den som ikke invalid.

    Og er den indrettet som invalide knallert er den en invalide knallert om det er mig eller en faktisk invalid der fører den.

    At den bruges som erhverv (45 model) er en helt anden ting. Der er forskel på deres typegodkendelser.
    En 45 har også et gear mere, og har ikke begrænsning i gas spjæld.

    Det er IKKE ulovligt at føre en ape 50 eu25 som IKKE invalid.

    Igen, tjek mit indlæg fra TMP (som importerer ape 50 til Danmark til de danske forhandlere )

    Deres udmelding kommer direkte fra trafikstyrelsen. Så mon ikke det passer.. Ellers er både de og TMP sku på røven når det bliver opdaget, for så er der godt nok mange mennesker der skal have returneret deres ape 50, og have deres penge tilbage, derfor udtaler de sig ikke om sådanne ting uden ar være 1000% sikker.


    Og mon ikke trafikstyrelsen kender de danske trafik love...

    Lad vær med at sige det gør politiet også, for rent faktisk er der mange betjente som ikke kender til div regler.. (Og det er selvf ikke mærkeligt når der er så mange, og derfor slår de den op nu og da. )


Kommentér på:
Lave scooter om til 3 hjul

Annonce