HJÆLP!! Har mistet kræfter!! {{forumTopicSubject}}
Motor: Gilera Dna LC
Setup:
48mm TP Trophy LC
21mm Dellorto
21mm studs
Malossi VL11 Membran
Doppler power filter
Doppler SR1 krumtap
Stage6 vario "blæsehjul"
Multivario m/6,5 grams ruller
Stage 6 torque control kobling
med hvide trimfjedre og malossi 60% trykfjeder.
Yasuni R udstødning
Har kørt ca.1000 km med denne opsætning og har altid passet og plejet den. Og pludselig for ca 14 dage siden mistede den pludselig sin trækkraft efter de 60km/t og også lidt fra 0-60. Og kan kun ramme 90 km/t ned ad bakke, hvor den kørte 112 km/t ligeud før. Og bli'r meget hurtigere varm. Når jeg har kørt lidt kan jeg hører en slags susende lyd fra koblings siden i kickstart skjoldet. Og kobling har kun kørt ca.500km. Kan det være min gearing der er blevet slidt eller hvad er problemet???
sep 2003
Følger: 20 Følgere: 668 Scootere: 12 Emner: 152 Svar: 8.873
Er den slidt burde det først og fremmest vise sig når du sætter igang fra 0kmt.
Mit gæt er at din rem simpelthen er slidt så den er for smal. Det er nemt at tjekke med en skydelærer hvis du ved hvor bred den var.
Standard remmen er vist 18,5mm bred og skal skiftes når der er slidt en mm af så den kun er 17,5mm bred.
Jeg har lige skiftet en 17,3mm bred rem der var godt slidt uden at det var til at se på den i form af sprækker og smårevner.
Jeg ville også sige din trykfjeder er rigeligt kraftig.
Til almindelig kørsel med sportcylinder/udstødning kan standard godt anvendes.
Malossi leverer normalt den 10-16% kraftigere trykfjeder med til deres multivar kits, den trykker rigelig hårdt på remmen til at den ikke glider når der overføres de 10hk gennem remmen.
Jo hårdere trykfjederen trykker jo hurtigere slides på remmen.
Og slidfladen på vario/blæserhjul som remmen er kilet ned mellem og remskiverne selvfølgelig.
apr 2014
Følger: 1 Følgere: 9 Scootere: 1 Emner: 23 Svar: 75
HJÆLP!! Har mistet kræfter!!