{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
656 visninger | Oprettet:

Lovlig Pgo-Nul optræk {{forumTopicSubject}}

Hej alle sammen her i SG.
Jeg skriver fordi jeg ikke aner mine levende råd.
Min pgo dr big har kørt ca 4100km og dog virker den som en
scooter der er ved at være færdig. Jeg har næsten lige fra jeg købte den den kørt ulovligt. Med alle mulige slags tunsæt fra de billige til de hardcore sæt. Både Malossi, stage6 osv osv. Jeg har desuden også skiftet krumtap og lejer på til en tap der kunne klare 15.000 omd, og lejer der kunne klare de stærkeste motorer.
Jeg har nu efter at have mistet en pgo g-max til politiet besluttet at gøre dr big´en lovlig igen. Så det har jeg brugt nogle dage på og nu kan den da også starte, men det er et problem så snart jeg drejer gassen.
Den kan godt stå i tomgang men den kan ikke begynde at køre.
Den kan simpelthen ikke generere nok omdrejninger til at sætte igang.
Så har jeg prøvet at skifte standard 7g ud med 5.5g ruller for at se om den så nemmere ville komme i gang. Men nej.
Er der nogen der har et forslag eller råd.
Eller måske nogen der har prøvet det samme.
Jeg har prøvet at tjekke for dårlige forbindelser og for noget der ikke var tæt, men har ikke kunnet finde noget.
På forhånd tak.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Lovlig Pgo-Nul optræk
  • #1   7. jul 2016 Trim og trykfjedre har du tjekket dem.


  • #2   7. jul 2016 kan den tage omdrejninger og trække hjulet ordentligt rundt, når den står på centerstøtteben?

  • #3   7. jul 2016 Din dyse er helt forkert.
    Eller dine simmeringe/bundpakning/toppakning er pisse utæt.


  • #4   8. jul 2016 jeres forslag var også min tanke, men da jeg har lavet den 100% lovlig med alle begrænsninger og alle dele er standard dele, også vario og kobling og karburator. Det mærkelige er at den netop godt kan trække fuld skrue på støtteben, og det er faktisk den eneste måde jeg kan komme igang på.
    Give den fuld skrue på fri baghjul og så hurtigt afsted, så kan den trække op til de 30km/t. Jeg har tjekket simmeringe og pakninger er helt nye. Den står som da jeg købte den, bortset fra at der jo så er noget i vejen.
    Nu vil jeg tage en af mine nyere lovlige karburator og gennemgå den, rense den, sørge for alt er spændt og tjekke at der kommer en 72 dyse i.
    Ellers må den jo være utæt et eller andet sted som jeg så ikke lige kan tænke mig til hvor det skulle være.
    Ellers må jeg jo bruge en 3-4 måneder til at spare sammen til en pgo g-max som var den model de 2 første scootere jeg havde var. Den er kræs synes jeg men 17000 excl levering er også en slags penge.


  • #5   9. jul 2016 Du skal da bare finde fejlen.
    Tjek lige dit tændrør for fejl/snask/skader.


  • #6   9. jul 2016 tjek lige at du har vendt stemplet den rigtige vej nu du er igang smiley

Kommentér på:
Lovlig Pgo-Nul optræk

Annonce