{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.199 visninger | Oprettet:

Allan L
Allan L
Tilmeldt:
7. apr 2016
Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84

Peugeot Speedfight speedometer {{forumTopicSubject}}

Jeg har fået fat i en Peugeot Speedfight 1 og i den anledning har jeg bemærket at lysdioden som skal lyse når nøglen er pillet ud, pga startspærre, den virkede ikke.
Jeg afmontere så hele huset og kigger nærmere på hvorfor den bandit ikke gider at lyse.
Jeg tester først dioden med en modstand på et 12 volt batteri og den lyser...weeee.
Jeg kigger så de baner igennem som går fra diodens plus og minus og ender oppe ved det ene stik hvor ledningerne er rød og sort. Fint nok.
Jeg trækker en minus ledning fra dioden og op til minus på stikket og da jeg så drejer nøglen om til off, så lyser dioden, men selve olie lampen som også lyser (pga der ikke er olie i tanken), den lyser utroligt svagt. Det skal den jo ikke gøre..

Hvad har jeg overset her ???..


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Peugeot Speedfight speedometer
  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #2   28. maj 2016 Olielampen lyser svagt når jeg slår tænding fra, men alt andet fungere 100%. Jeg har også prøvet og trække stel fra et andet sted..Det er nøjagtigt det samme problem. Kan det være en de modstande som sidder i boardet det er galt med ?

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #4   28. maj 2016 Det med dårlige kobberbaner ved jeg godt at det er et kendt fænonem ved disse printbaner. Men jeg har siddet med et multimeter og testet det hele igennem.

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #5   29. maj 2016 Jeg har testet mine 3 modstande som sidder fastloddet på boardet og det undre mig at mit multimeter siger 562 kOhm, når jeg ifølge modstandsomregneren (fundet på nettet) kommer frem til at min modstand kun skal være på 562 Ohm.


  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #7   29. maj 2016 de er ikke afmonteret. de er målt direkte på boardet uden der er strøm til.

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #9   29. maj 2016 jeg må prøve og pille den ud senere. men passer det ikke med billedet at det er en 562 ohm modstand.


    profilbillede
  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #11   29. maj 2016 ihvertfald så viser mit multimeter altså 562 kOhm. så kan jeg regne med at den viser rigtig?

  • Allan L
    Allan L Tilmeldt:
    apr 2016

    Følgere: 10 Emner: 12 Svar: 84
    #13   29. maj 2016 nope. jeg smider et billede senere

  • #15   1. aug 2019 Du har vel ikke hele billedet så man kan se modstanden der sidder bag tankmåleren

  • #17   1. aug 2019 Ja det så jeg lidt for sent smiley

Kommentér på:
Peugeot Speedfight speedometer

Annonce