Brug alm pakning, ikke flydende til pgo dr big {{forumTopicSubject}}
Hej SG
Jeg har skrevet en del gange herind fordi jeg har været i gang med at skifte krumtap på min pgo dr big fra standard til tun. De første 2 gange lykkedes det ikke og jeg forsøgte at få hjælp herinde. Der skete det at når det var samlet kunne jeg køre nogle ganske få km så enten brændte lejerne af eller også gik de helt istykker så der røg kugler ud. Det kunne jeg ikke forstå og jeg blev mere og mere frustreret for det var ikke fordi jeg ikke havde sådan rimelig forstand på det, Så lykkedes det mig at få fat i en importør der havde kontakt til pgo og det viste sig at det jeg havde gjort forkert var at jeg havde brugt flydende pakning mellem de 2 motorblokke. Jeg skulle bruge den originale papir/pap pakning fordi den ville give en yderligere afstand som var nok til at alt sad i den rigtige afstand i forhold til hinanden. Derefter skulle jeg som man altid gør sørge for at krumtappen sad centreret og måle det ved krumtappen i indgangen hvor cylinderen skal sidde. Da jeg havde gjort disse ting og selvfølgelig været omhyggelig blev scooteren levende igen. Det var dyre lærepenge når man tænker på at det kun var en pakning. I de fleste tilfælde bruger man jo flydende pakning så det var jeg også sikker på skulle bruges her. Derudover satte jeg en helt ny oliepumpe på for at være sikker på at der var smørelse. Men nu behøver jeg ihvertfald ikke bekymrer mig om høje omdrejninger når den får fuld hammer. Men alm pakning hvis i skal skifte krumtap på en pgo dr big.
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 66 Scootere: 1 Emner: 12 Svar: 146
maj 2014
Følger: 1 Følgere: 80 Emner: 60 Svar: 109
aug 2010
Følger: 7 Følgere: 66 Scootere: 1 Emner: 12 Svar: 146
Brug alm pakning, ikke flydende til pgo dr big