{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.255 visninger | Oprettet:

Drivrem, ventiler og udstødning Kymco agility 50 {{forumTopicSubject}}

Hej.
Jeg har sådan en Kymco agility 50 der har gået 8000km.
Hvor lang tid plejer man at køre på en drivrem?
Nogen der ved om denne udstødning er lovlig da jeg ikke ved hvad tpis godkendt er: http://sgnc.dk/product/udstoedning-763/

Hvad skal ventilerne stilles på den?

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Drivrem, ventiler og udstødning Kymco agility 50
  • #1   31. mar 2016 Rem, variator,ventiler 0,10 i indsugning og udstødning, og en gang olie.

• #2   1. apr 2016 En drivrem skiftes gerne efter 6000 km eller når den er 1,5mm smallere end som ny. smiley
    Hvis du ikke ved, hvornår den sidst er blevet skiftet, så skift den hellere. Det er ikke unormalt at kileremme springer efter mellem 10 og 12.000 km. Jeg har selv lige haft en kilerem på en original og begrænset agility til at springe efter ca. 11.400 km fordi jeg købte den brugt og troede at remmen var skiftet da det stod i service. smiley

Angående udstødningen, så skal den have en e-godkendelse på lige netop din maskine. Indtil videre er den eneste jeg kender til der har denne godkendelse til Agility denne: http://speedline.dk/da/scooter/udstoedning-leovince-speeds-4t-racing-hm-titan-s-rp-spa31288/
    Som forresten lyder mega sprød! smiley
    Hvis du kan få fat i et dokument lignende det der kan fås til leo vince udstødningen er der ingen problemer. smiley

Ventilerne skal stå mellem 0,05 og 0,1mm, men stil dem hellere til 0,1, da det er meget normalt at man kommer til at stramme dem en smule mere når man strammer kontramøtrikken. smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #3   1. apr 2016 Der er filer på http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/altomkymco.php du kan kigge i.

• #4   1. apr 2016 Mange tak for svar. Mener i at variatoren skal skiftes sammen med eller er det ligemeget?

• #5   1. apr 2016 Hvis den har dybe slidmærker kan du skifte den, men oftest kommer sådanne mærker kun hvis der køres mange tusinde kilometer med begrænsning og så er det kun relevant hvis man så derefter fjerner begrænsningen fordi man så kan have svært ved at komme ud af den rille der er lavet hvor remmen er når man er ved begrænsningen. smiley
    Men normalt, nej. varioen anses ofte for at holde hele maskinens levetid eller i hvert fald noget længere end ét remskift.

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #6   1. apr 2016 Der er mest rullerne og kileremmen der blive slidt fordi de er lavet af plastik og gummi.
    De andre ting er metal, de kan holde mange km endnu.
    Hvis den kun har kørt 8000 km så kan det ikke være meget den er slidt.
    Hvis du har kørt med begrænset variator så kan det godt være der er slidt et spor på remskiveskålen som er lavet af aluminium, men det er vel ikke så meget ved 8000 km.
    Men lad os sige du gjorte variatoren ubegrænset så kunne kileremmen muligvis godt havde lidt svært ved at komme over det spor der er slidt.

• #7   1. apr 2016 Okay super. Mange tak skal i have smiley

Kommentér på:
Drivrem, ventiler og udstødning Kymco agility 50

Annonce