{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
547 visninger | Oprettet:

Mystisk el fejl :S {{forumTopicSubject}}

Davs SG

Min kærestes scooter har fået den mest mystiske el fejl.

Det forreste lys virker både langt og kort men blinker engang imellem, resten af el-nettet fungerer ikke. Altså både: Horn, el-start, baglygte, bremselys, benzinmåler osv osv virker ikke.

Før jeg smider den til mekaniker (Selvom jeg HADER at gøre det) så ville jeg lige høre jer smiley

Håber en af jer har et svar til hvad der kan være gået galt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mystisk el fejl :S
  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #1   23. mar 2016 Du kunne prøve at kigge på sikringerne, stelforbindelse og ledningerne og stik diverse steder, oplad batteri, mål det.
    Du kan bruge et multimeter til at måle batteriet, se om det bliver opladt når motoren køre.


  • #2   23. mar 2016 Det der er mystisk er at kun forlyset virker. Intet andet. Hvis det var opladning af batteriet havde f.eks benzinmåleren og baglyset også virket imens den kørte (den starter i øvrigt fint på kickstarteren)

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #3   23. mar 2016 Sikkert fordi forlyset får strøm fra sin egen spole i generatoren.
    Hvis du kan finde et el diagram til den kan du se det.


  • #4   23. mar 2016 Har prøvet at kigge. Den er ikke lige så nem at finde et El-diagram på smiley Men lyder det ikke lidt kryptisk at det kun er forlyset der kan køre uden batteri? Alle dem jeg har rodet i før i tiden har sagtens kunne køre uden batteri, med alt der virker :S

  • scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

    Følgere: 23 Svar: 2.502
    #6   23. mar 2016 Det er forskelligt hvordan scooterne er lavet men det kan du se på et el diagram.

Kommentér på:
Mystisk el fejl :S

Annonce