{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.187 visninger | Oprettet:

drosle til at køre 35-40 km/t ? {{forumTopicSubject}}

Hej Scooterexperter, jeg har droslet min Giantco Lambros med en skive som jeg bare købte i Thansen. Nu kører den kun 29 km/t efter speedometer, og den 4 takter ......
Er der en der har erfaring med dette, jeg har efterfølgende fundet data der siger at skiven er 10,5 mm til en 30 knallert og 6,8 til en 45.
http://scootergrisen.dk/scooterhjemmeside/download/typegodkendelser/Giantco%20Lambros%20%28E17555%29%20udstedt%2010-03-2009.pdf
Dumme mig fik ikke målt den jeg monterede, men på øjemål passer det nok meget godt at den er de 10,5.
Skal jeg bare i "rodeskuffen" og finde noget der kan give afstanden, eller findes der skiver fra andre der har et mål imellem de 6,8 og 10,5 der kan trylle en hastighed op på de 35-40 stkykker ?
På forhånd tak for jeres hjælp smiley

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Nedtagning af TV fra vægophæng 650 kr.
  • Opsætning af dampspærre 800 kr.
  • Solid dæk sæt på 400 kr.
  • Rengøring 500 kr.
  • Installation af loftslampe 645 kr.
  • Slibning af egetræs trappe 4.500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  drosle til at køre 35-40 km/t ?
  • #1   15. mar 2016 du sliber da bare skiven til du får den ønsket fart

• #2   15. mar 2016 #1 jeg har haft tanken, men håbede på at der var en her på SG der havde erfaringen , så jeg ikke selv skulle eksperimentere mere end højst nødvendigt smiley

Men det kan da være at det bliver enden på sagen smiley

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #3   15. mar 2016 Jo smallere bøsningen er jo højere topfart kan den have.
    Hvis 30km/t er 10,5 mm og 45 km/t er 6,8 mm.
    Så må 35-40 km/t være 8-9 mm.

Husk på at speedometeret ikke viser præcist.

Ved ikke hvad det vil sige at den 4 takter men prøv og lad være med at dreje gashåndtaget hele vejen, fine det punkt hvor den alligevel ikke kan køre hurtigere også drej en mm tilbage og se om den ikke køre fint der.

• #4   15. mar 2016 Ja teoretisk udregnet skulle en skive på 8,65 mm give midt i mellem de 30 og de 45 km/t altså 37,5 smiley Så jeg må lede lidt eller i gang med vinkelsliberen smiley

• #6   17. mar 2016 har erfaret med både vga digita og andre t-hansen scootere, at smider du en 45 skive i en 30 model ender de ofte med at køre de 38 - 40km/t smiley

• #7   17. mar 2016 Takker for info, jeg tænkte at det er en fordel at få den til at køre med en tilpasset drosling , inden jeg ændrer på dyse og indstiller kaburator ?
    Dyse og indstilling giver vel ikke mange km/t , mere at den går bedre i motor og i optræk ?

• scootergrisen
    scootergrisen Tilmeldt:
    jun 2013

Følgere: 23 Svar: 2.501
    #8   18. mar 2016 Der er ikke nogen fordel at køre med begrænset variator.
    Det er kun for at overholde reglerne om hvor hurtigt de højst må køre.

• #9   20. mar 2016 #8 Jeg synes også at det er træls at skulle drosle den, når den nu kørte så fint 55-59 km/t (efter speedometer) og kørte godt.Men der er et par unge piger der kommer til at køre på scooter og de har ringe erfaring og dårlig konsekvensberegning, så det er vist det sikreste + det skulle kunne holde eventuelle bøder borte.Jeg ved godt at man kan tages med 31km/t og få en bøde, men der hvor de kommer til at køre ,står der meget sjældent en betjent med laser smiley

• #10   24. mar 2016 Med en skive på 8,1mm, går den nu 40 km/t efter speedometer-36 km/t efter gps.
    Det er nogenlunde ok. Skiven jeg havde købt var forøvrigt 10,7 i stedet for de 10,5 den skulle være----nok derfor den kørte latterlige 29 på speedometer, som vel er 24-25 km/t ??

Men den 4 takter stadigvæk lidt, er det hoveddysen der skal være mindre, eller kan det klares ved at sænke nålen ? Har I gode råd og tips ? smiley

Kommentér på:
drosle til at køre 35-40 km/t ?

Annonce