{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
2.008 visninger | Oprettet:

Mærkelig lyd {{forumTopicSubject}}

Hej
Jeg har et spørgsmål angående at jeg var ude at køre i dag på min dr big og jeg havde malossis overrange system på så den tog en masse omdrejninger da jeg kørte max og pludselig lyd der nogle mærkelige lyde som om noget var gået løs eller sådan. Da jeg kom hjem skiftede jeg blæserhjulet til et helt nyt fordi strålerne så en smule slidte ud og så tog jeg overrange systemet af så den kun var variatoren fra malossi jeg havde på, da det egentlig ikke har gjort noget godt for mig det system andet end en forfærdelig masse omdrejninger. Da det så var samlet og jeg startede lød der stadig en forfærdelig lyd, svær at forklare. Som en raslen. Jeg blev nervøs for at noget inde i motoren var gået i stykker. Så tænkte jeg at den kunne havde varmesat sig. Men da jeg tog cylinderen af synes jeg ikke umiddelbart at der var noget at se. Men da det hele var af og der kun var plejlstangen tilbage prøvede jeg igen at træde på kickstarteren men denne gang var lyden væk. Det eneste jeg nu kunne høre var plejlstangen der bevægede sig frem og tilbage. Der var heller ingen stempelringe der var knækket, så nu undre jeg mig over hvad det var. Har i nogen bud? Hvis det var en varmesætning kunne det have opført sig sådan? Nu har jeg ihvertfald bestilt et nyt cylindersæt for at være på den sikre side.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mærkelig lyd
  • #1   7. mar 2016 Slidt cylinder/stempel ringe, slør i plejestangen, døde krumtapslejer. Det er mine bud

  • #2   7. mar 2016 Hvis det er noget af det har det med cylinder og stempel at gøre for da jeg først havde taget cylinderen og stempel af var lyden væk. Desuden er det ikke så længe siden at den har fået ny krumtap og lejer.
    Men takker


  • #3   7. mar 2016 Lyden var den der ikke mens scooteren var tændt.? Men hvis lejerne ikke er sat ordenligt i, så kan de gå efter få km til et par 100 km.

  • #4   7. mar 2016 Det håber jeg da virkelig ikke.
    Det blev ellers sat omhyggeligt i med specialværktøj.
    Men det vil tiden vise når jeg sætter noget nyt på.
    Jeg synes bare ikke at lyden kom fra selve motoren men det skal jeg nok berette om.


  • #5   7. mar 2016 Okay det er tit svært at lokalisere hvor lyden kommer fra. Syntes jeg i hvert fald. Men du kan prøve at tage stempel ringene af og mål og de er slidte mere nogen steder end andre.

  • #6   8. mar 2016 Jeg opdagede igår at der lå et eller andet lille stykke spåne i yderkanten af cylinderindgangen. Nu har jeg kigget det efter så meget som jeg kunne og nu ser det rent ud og nu da cylinderen ikke er på har jeg prøvet at trykke stille og roligt på kickstarteren og der mærkes det helt normalt når tap og lejer roterer. Men nu må jeg jo se når det nye cylindersæt kommer imorgen. Jeg orker bare ikke og skulle til at skille motoren ad igen.

  • #7   8. mar 2016 Sidst jeg oplevede spåner i cylinderen/krumtapshuset var fra et leje som skulle ha kørt under 500 km i følge tidligere ejer.

  • #8   8. mar 2016 Jeg har oz konkluderet i dag at det er lejerne. Jeg havde sat nogle i der var lukket på den ene side. Nu har jeg bestilt nogle c3 + simmeringe. Så det er en ommer.
    Det er bare sur *** Hvad kan have forårsaget det. Havde ellers gjort mit hjemmearbejde grundigt inden jeg begyndte på noget og havde købte specialværktøj. Jeg brugte frys/varm metoden og har ikke slået med en hammer eller noget. Jeg kiggede nåede efter hvordan tingene sad da jeg tog det gamle ud, og tog også billeder bla af hvor langt simmeringene skulle ind.
    Her har jeg feks målt mig til 1-1,5mm
    Er der noget du mener jeg skal være opmærksom på nu hvor det hele skal gøres om, udover selvfølgelig om du har et bud på hvordan det kan ske.
    De var ikke vendt forkert for det tjekkede jeg mig speedline. Det lukkede ind mod tappen. Jeg sørgede oz omhuggeligt for at lejerne kom helt i bund. Desuden da jeg var færdig drejede det som i smør selvom nogle har skrevet at man nogle gange lige skal give tappen et lille bank på hver side for at det drejer ordentligt.


    profilbillede
  • #9   9. mar 2016 Var krumtappen centreret? Hvis ikke, kan det være problemet. Hvor havde du købt lejerne henne? Inden du montere simmerringene, så hæld noget 2-takt olie ned i lejerne. Det plejer jeg at gøre.

  • #11   11. mar 2016 Det var nogen der hed polini evolution fra speedline og det kørte jo fantastisk i starten. Men nu satte jeg nogen billigere i også fra Speedline og krumtappen er den helt dyre fra Speedline. Men det var galt lige fra starten da jeg havde sat nye i. Det røg helt og inden længe var den død. Men da de gamle lejer blev slået i stykker røg der jo kugler ud og jeg lod godt mærke at der var et hul der for enden af oliepumpen. Der sidder et tandhjul som griber fat i den ene side af tappen men jeg var ikke sikker. Skulle have undersøgt det bedre. Nu skal jeg enten købe en ny motorside af den lille og et sæt lejer mere. Eller også skal jeg købe en helt ny motor på motor-dele når de får dem hjem igen.

Kommentér på:
Mærkelig lyd

Annonce