25. aug 2014 Følger: 24 Følgere: 80 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 72
symptomer på forkert indstillet tændning? {{forumTopicSubject}}
God aften derude
Jeg sidder med en malossi eprom tænding og desværre blevet taget godt grundigt ved røven, da tændningen kun knap sad fast med en skrue så smed jeg 2 nye skruer i, drejede ikke på noget...
Efter jeg var ude køre stykke tid, gik tændrøret, kan det være fordi den er indstillet forkert eftersom den har kørt fint uden problemer 10-15 minutter derefter gnistede tændrøret ikke længere.
Jeg smed en br8es i for se om det var tændingen men det gnistede helst fint.
Tænker bare det tændrøret som var for ringen, det er et b10es.
Maskinen har været startet op med br8es, dog ikke kørt rundt på det da jeg selv godt ved det for varm da maskinen er voldtunet.
Den firtaktede og kunne ikke rigtig tage omdrejninger inden tændrøret gik.
Fik liv i den med nyt tændrør og kunne uden problemer tage omdrejninger, men farven på tændrøret er glas sort... sådan brun glans agtig, ved (b10es)
jul 2011
Følgere: 112 Scootere: 1 Emner: 8 Svar: 12.296
Det er faktisk værre end at køre med forkert tændrør, og det er slemt nok
Men hvis fjolset sprang over med tændingen, hvem siger så dysen passer?
Eller olien for den sags skyld
aug 2014
Følger: 24 Følgere: 80 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 72
Men køre dog med 2% Olie og kan virkelig mærke at Blyfri 95 soder den meget til står nærmest en liter ud af udstødningsrørport når jeg har kørt 20 minutters tid.
Men altså den starter i første huk hver gang uden problemer.
Dog har jeg ikke kørt med for lille tændrør dog kun lige startet for se om det var noget med tændningen at gøre.
Dog har jeg intet luftfilter på lige nu for tiden da jeg lige skal taget mig sammen for at købe et hos speedline.
Men når man starter den så flyver den op i omdrejninger så den står nærmest i jævnt gang, men så snart jeg lige har ladet den varmet op så falder den uden problemer, det lige så snart maskinen er kold, om man kan gøre noget ved det.
For så snart jeg piller ved tomgangsskruen og skruer den ned så ligeså snart den er varm og lader den stå så går den ud.
jul 2011
jul 2011
- Måske der kommer en kommentar engang hvis jeg magter..
aug 2014
Følger: 24 Følgere: 80 Scootere: 2 Emner: 17 Svar: 72
symptomer på forkert indstillet tændning?